MotoNews.pl
  

1.4 D4D nie łapie temperatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
W mojej corolli 1.4 D4D podczas mroźnych dni (-15, - 20) silnik nie może się nagrzać a stając na światłach wręcz temperatura spada. Czy to normalne? a może termostat do wymiany?
  
 
Z doświadczeń z 2.0 D4D wynika, że grzeje się ze 4x dłużej niż benzyna.

Jak grzejesz na max w aucie, to nic dziwnego, że taki silniczek traci temperaturę.

Spróbuj go najpierw nagrzać, a potem dopiero włączać ogrzewanie.

Ale termostat ( profilaktycznie ) możesz sprawdzić

pzdr
  
 
Może jakiś z tych ,,patentów" pomoże :
https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=238483&c=18&hq=kawa%B3kiem+styropianu&f=23&m=flat
  
 
Cytat:
2009-12-19 16:13:38, maciekstaniaszek pisze:
Witam, W mojej corolli 1.4 D4D podczas mroźnych dni (-15, - 20) silnik nie może się nagrzać a stając na światłach wręcz temperatura spada. Czy to normalne? a może termostat do wymiany?


Maly silnik + duza sprawnosc +diesel=niema czym grzac.Webasto troche ratuje sprawe.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2009-12-19 16:31:39, marcinm pisze:
Z doświadczeń z 2.0 D4D wynika, że grzeje się ze 4x dłużej niż benzyna.



Dobrze że w 2C-E jest inaczej i wskazóweczka wedruje przy -8st.C do połowy skali po dobrych kilku km, no chyba że zjeżdzamy większość z górki wtedy nie ma cudów.
Mam do roboty 15km z tego od połowy trasy mam już gorące powietrze lecące z nawiewu i nawet ustawienie pokretła na 3/4 obrotów i czerwonym polu nie powoduje że wskaźnik temp. opada choćby milimetr po złapaniu optymalnej temp.



[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2009-12-19 22:23:19 ]
  
 
Jeśli chodzi o ciepło w środku to jest nawet dobrze bo mam takie urządzenie (nie wiem jak się nazywa), które przyspiesza podgrzewanie wody w silniku i bardzo dobrze się sprawuje. Jednak wyłącza się po nagrzaniu silnika i dopiero wtedy auto na postoju traci temperaturę silnika, wskazówka od temperatury spada widocznym okiem. Wystarczy, że przejadę kilka kilometrów i wskazówka wraca na miejsce! Jeszcze nigdy nie miałem takich sytuacji w żadnym aucie!
  
 
Cytat:
2009-12-21 10:20:11, maciekstaniaszek pisze:
Jeśli chodzi o ciepło w środku to jest nawet dobrze bo mam takie urządzenie (nie wiem jak się nazywa), które przyspiesza podgrzewanie wody w silniku i bardzo dobrze się sprawuje. Jednak wyłącza się po nagrzaniu silnika i dopiero wtedy auto na postoju traci temperaturę silnika, wskazówka od temperatury spada widocznym okiem. Wystarczy, że przejadę kilka kilometrów i wskazówka wraca na miejsce! Jeszcze nigdy nie miałem takich sytuacji w żadnym aucie!


Takie sa nowe diesle aluminiowe bloki i glowice szybko stygna,a duza sprawnosc silnika daje malo ciepla do ogrzewania.
Jak ustawie 25 stopni na auto to na postoju po paru minutach wskazowka mi zjezdza w dol i wlacza sie webasto,a mam 2 litrowego diesla.
Jak jezdzilem 1.4 pare lat temu jak bylo -20 to zmarzlem jak pies

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer