Do Toyota Motor Poland to raczej nie na tym forum
Jezeli samochod byl serwisowany to czasem piszac do TMP mozna cos dostac w ramach tzw dobrej woli,i raczej bym skorzystal z takiej mozliwosci.
Ogolnie producenci samochodow gwarantuja sprawne dzialanie w okresie ktory nazywamy gwarancyjnym,w przypadku Toyoty 100 tys i 3 lata,w przypadku innych mniej np Ford lub tzw fikcyjna gwarancje np Renault,gdzie praktycznie wszystko jest czescia exploatacyjna i nie podlega gwarancji
Jezeli cos sie zepsuje w tym okresie to zostaje wymienione na nowe na koszt gwaranta,jezeli sie nie zepsuje nie zostaje wymienione.
Jezeli gwarant wymienia w jakims modelu czesciej pewne podzespoly to wprowadza tzw modyfikacje,czesci lub oprogramowania.
Tylko gwarant i upowaznieni pracownicy serwisu wiedza co jest modyfikowane i w jakim celu,jest to pilnie strzezona tajemnica danej firmy.
Jedno jest pewne gdyby kazda firma wymieniala wszystko co zostalo zmodyfikowane w pojazdach i urzadzeniach swojej marki
to mielibysmy katastrofe ekonomiczna na skale swiatowa.
Smutne ale prawdziwe.
Co sie tyczy zaworkow SCV to czasem wytrzymuja 80 tys czasem 130 a czasem wogole ich nie trzeba wymieniac,zalezy na jakim paliwie kto jezdzi.
Rzeczywiscie po ich wymianie nie spotkalem aby trzeba je bylo ponownie wymieniac ale to o niczym nie swiadczy,poniewaz zanim ktos zrobi przynajmniej tyle samo km co na poprzednich samochod raczej juz zmieni wlasciciela.
Wazne tez aby prawidlowo je zdiagnozowac bo taki objaw i kod bledu daje rowniez wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz.
-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer