MotoNews.pl
  

Coś stuka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie i proszę Was o pomoc bo pomysłów już mi brak. Niedawno wymieniłem w samochodzie tj. rav4 99 r. drążki kierownicze na nowe bo podczas jazdy słychać było stukanie. Faktycznie lewy drążek miał spory luz i przejeździł tak ok 500 km. Po wymianie objawy ustały, ucieszyłem się niezmiernie aż tu po ok 100 km znów coś zaczęło stukać, najpierw co jakiś czas, teraz już prawie od początku trasy. Podniosłem samochód do góry, drążki ok, brak luzów, na pewno nie mogły się odkręcić bo były zabezpieczone. Udałem się na stację diagnostyczną, tam żadnych luzów nie wykryto a mimo to stuka dalej. Wymieniłem łożysko w kole, przełożyłem całą półoś z przegubami ze starego samochodu i stuka dalej. Stuki są słyszalne podczas jazdy na wprost jak i na zakrętach, na równej drodze i podziurawionej, po prostu nie ma reguły. Możliwe jest aby w maglownicy powstały luzy lub jest zapowietrzona czy to nie ten tok myślenia?? Co jeszcze mogę sprawdzić. Czy w maglownicy są jakieś wymienne tulejki które mogły się wyrobić?? Przy wejściu kolumny kierowniczej do maglownicy wyczuwalny jest luz przy szarpaniu kolumną na boki

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2009-12-29 16:53:21 ]
  
 
Mała podpowiedź do zagadki. Gdy podniosłem samochód do góry, wrzuciłem mu 5 bieg i dałem po gazie samochód wpadł w wibracje i dało się wyczuć bicie na podłodze samochodu. Podczas kręcenia kołem na przemian przód tył wyczuwalny jest luz w przegubie wewnętrznym prawym i lewym, nie duży ale jednak jest. Przegub do wymiany??
  
 
ruszales z piskiem na skreconych kolach??
  
 
Tak, nic nie stuka. Stuki pojawiają się przy prędkościach większych jak 30 km/h
  
 
Cytat:
2009-12-29 21:55:46, junior_ek pisze:
Tak, nic nie stuka. Stuki pojawiają się przy prędkościach większych jak 30 km/h


Poruszaj gora dol i na boki chwytajac za drazek kierowniczy tuz przy rzepce w charmonijce gumowej z lewej i prawej strony.Samochod musi jednak stac na kolach,bo jak go podniesiesz to uklad sie napreza i luzy sa niewyczuwalne.
Sprawdz czy stuka tylko jak jedziesz na wprost,a jak po lekkim luku to nie stuka?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
stuka podczas jazdy na wprost i podczas skręcania, z tym że przy skręcie w prawą stronę jakby mniej, na łuku też stuka. Co do luzów na drążku to sprawdzę jutro, póki co to sprawdzałem na podniesionych kołach
  
 
jak ruszasz z piskiem na skreconych kolach, to od takiego ruszania zaczynaja Ci przeguby stukac
  
 
spróbuj ściągnąć osłonę drążka "rzepki" z prawej strony,skręć kołami w lewom stronę(auto może być poniesione) i ruszając kołem na boki prawo-lewo obserwuj listwę w przekładni - jak ma luz pewnie będzie chodzić gór-dół .jeśli przekładnia ma luz na tulei z prawej strony to najbardziej wyczuwalny będzie przy skręcie w lewo,wtedy listwa wysuwa się najbardziej z przekładni ,możesz jeszcze spróbować łapiąc za "rzepkę" poszarpać ją w górę i w dół możesz też wyczuć luz.ale o dokładną diagnozę to trudno przez kompa.pozdro.
  
 
Cytat:
2009-12-29 23:26:48, Bigelektron pisze:
Poruszaj gora dol i na boki chwytajac za drazek kierowniczy tuz przy rzepce w charmonijce gumowej z lewej i prawej strony.Samochod musi jednak stac na kolach,bo jak go podniesiesz to uklad sie napreza i luzy sa niewyczuwalne. Sprawdz czy stuka tylko jak jedziesz na wprost,a jak po lekkim luku to nie stuka?


No i sprawdziłęm, na drążkach nie ma najmniejszego luzu, wszystko siedzi sztywno pomysłów mi już brakuje z czym to ugryźć. Zastanawia mnie jednak skąd te mocne wibracje gdy podniosę samochód i wprawie przednie koła w ruch. Nawet gdy ściągnę koła i tarcze hamulcowe wibracje występują i są odczuwalne w postaci uderzeń na podłodze samochodu, gdy rozłącze półosie ze skrzynią wibracji brak. Gumy na wahaczach wyglądają dobrze, z resztą na szarpakach nic nie znaleźli.
  
 
ale mnie nie chodzi o drążki tylko o listwę zębatą w przekładni kierowniczej,może być wybita tuleja między obudową przekładni a listwą i może stukać.
  
 
chodziło mi o listwę, ściągnąłem osłony i szarpałem kołem i za drążki, listwa nie ma luzu, jedynie lekko na poduszkach porusza się cała maglownica, ale to normalne. Jak podwantowałem listwę łomem to ciupkę ruszyła się do góry ale bez żadnych stuków
  
 
Coś mi się wydaje że to będzie maglownica padnięta, przy włączonym wspomaganiu i krótkich szybkich obrotach kierownicą prawo lewo słychać stuki i czuć je na podłodze (przy wyłączonym wspomaganiu tego nie czuć). Gdy przy tych skrętach docisnę nogą kolumnę kierowniczą w miejscu krzyżaka stuki ustają, ale w czasie jazdy to nie pomaga, ale wyraźnie czuje wtedy uderzenia na nodze, o dziwo nie czuję ich na kole kierownicy. Luz będzie w miejscu gdzie kolumna kierownicza wchodzi do maglownicy, krzyżaki są dobre, sprawdzałem je. Można jakoś usunąć w tym miejscu luz czy pozostaje wymiana lub regeneracja?