MotoNews.pl
  

Hydrauliczny ręczny w 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma ktoś rysunek techniczny flanszy pod dwa zaciski na tylną os??
Tak pytam, bo trzeba ohv-ką pojechać te dohc-e i rowery:p
A nie chce spawać, tylko mieć dwa zaciski na konkretnej podstawie.
  
 
a na co Ci rysunek techniczny ??

bierzesz dwie flansze, przecinasz, robisz jedną i gotowe
  
 
hmmm... mam wrażenie że temat dość wytrwale był wałkowany i jest już dużo takich wątków

ha! nawet znalazłem:
one
two
  
 
Bo trzeba zrobic to z całości, a nie spawać
  
 
Nitro mi wycinał laserowo , napisz do niego na priv , może ma , drogie nie były , trzeba było troszke podszlifować
  
 
Wiem, że tym postem odgrzeję niezłego kotleta, ale nie chciałem zakładać kolejnego wątku, który zaraz by poleciał do śmietnika.
Mam do Was pytanie, czy ktoś z Was zetknął się z pompa sprzęgłową, która oprócz wyjścia o powrotu miałaby jeszcze miejsce na zbiorniczek? Mam dwie koncepcje zrobienia ręcznego hamulca i jedną z nich jest wykonania niezależnego hydraulicznego układu z osobnym zbiornikiem. Mogę się mylić, ale takie rozwiązanie powinno przejść podczas badania technicznego (albowiem nie ingeruje w działanie fabrycznego oryginalnego układu hamulcowego).

Wszędzie widziałem "rękawy", które się wpina w hydraulikę auta, a tego nie mam zamiaru robić.
  
 
każda pompa ma zrówno wejście jak i wyjście, więc o co chodzi ? ;p

ja ma pompe sprzęgła od bmw 318i i super działa
  
 
Wszystko się zgadza, o ile kupujesz gotowy hydrauliczny hamulec ręczny. Tam jest pompa działająca na przelocie. Ja nie będę pruł specjalnie instalacji hamulcowej auta, żeby to wstawić, bo nikt mi nie podbije przeglądu technicznego. Rozwiązaniem jest jak napisałem niezależny układ hydrauliczny hamulca ręcznego, w założeniach jak miał/ma Blady. Przeglądałem pompy sprzęgłowe różnych modeli aut i są generalnie takie, które mają zbiorniczek i wyjście płynu. Nie mają dodatkowego powrotu płynu jak pompy hamulcowe dwusekcyjne. Pompa sprzęgłowa rozumiem, że działa na zasadzie pchająco-ssącej i takie działanie właśnie potrzebuję w ręcznym Mnie wystarczy takowa używka, aby była sprawna i nie ciekła. Gdyby ktoś coś takowego miała na sprzedaż to jestem zainteresowany.

  
 
Cytat:
2011-09-08 09:43:31, eFeSOwiec pisze:
Wszystko się zgadza, o ile kupujesz gotowy hydrauliczny hamulec ręczny. Tam jest pompa działająca na przelocie. Ja nie będę pruł specjalnie instalacji hamulcowej auta, żeby to wstawić, bo nikt mi nie podbije przeglądu technicznego. Rozwiązaniem jest jak napisałem niezależny układ hydrauliczny hamulca ręcznego, w założeniach jak miał/ma Blady. Przeglądałem pompy sprzęgłowe różnych modeli aut i są generalnie takie, które mają zbiorniczek i wyjście płynu. Nie mają dodatkowego powrotu płynu jak pompy hamulcowe dwusekcyjne. Pompa sprzęgłowa rozumiem, że działa na zasadzie pchająco-ssącej i takie działanie właśnie potrzebuję w ręcznym Mnie wystarczy takowa używka, aby była sprawna i nie ciekła. Gdyby ktoś coś takowego miała na sprzedaż to jestem zainteresowany.



Wydaje mi się że nie do końca ogarniasz temat. Pompa hamulcowa czy to jedno czy dwu sekcyjna realizuje powrót tą sama drogą co zasilanie. W momencie naciskania pedału hamulca/sprzęgła tłok zamyka połączenie ze zbiornikiem wyrównawczym i tworzy ciśnienie w układzie. Analogicznie przy puszczeniu pedału otwiera połączenie ze zbiorniczkiem i płyn wraca. Proponuje zapoznać się z rysunkiem pompy hamulcowej/sprzeglowej w przekroju i ogarniesz o co biega.

[ wiadomość edytowana przez: -TOMMY- dnia 2011-09-08 10:30:45 ]
  
 
Tommy być może źle wyraziłem swoją myśl, ale za to Ty napisałeś to to taki sposób jak ja rozumiem działanie pompy. Wniosek z tego jest taki, że potrzebuję pompy sprzęgłowej z jednym wyjściem i zbiorniczkiem wyrównawczym.
  
 
Cytat:
2011-09-08 10:35:46, eFeSOwiec pisze:
Tommy być może źle wyraziłem swoją myśl, ale za to Ty napisałeś to to taki sposób jak ja rozumiem działanie pompy. Wniosek z tego jest taki, że potrzebuję pompy sprzęgłowej z jednym wyjściem i zbiorniczkiem wyrównawczym.



czyli dowolnej pompy sprzęgła

ja też mam osobny układ
  
 
I w ten sposób po ponad 3 godzinach dyskusji osiągnęliśmy consensus
  
 
Ja mam taki układ od dłuższego czasu, rozumiem że mówimy o osobnych zaciskach bo inaczej to sobie tego nie wyobrażam
  
 
Tak oczywiście, jak hydro-rękaw to tylko osobne zaciski. Tylko widzę, że będzie niezła rzeźba z wykonaniem mocowania dodatkowego zacisku. Oryginalne mocowanie tylnego zacisku ma wykonane "wklęśnięcie" dokładnie pod kształt zacisku. Będę chyba potrzebował drugiej takiej tarczy kotwicznej do dorobienia mocowania.
  
 
Ja mam zrobione tak jak Blady miał chyba, wycinane laserowo płyty i do tego dystansowe tulejki niwelujące odległość między zaciskiem i tarczą, mocne, estetyczne i działa bezproblemowo, no i nie trzeba rozbierać pół mostu żeby to zrobić i poskładać do kupy
  
 
Cytat:
2011-09-08 14:37:43, Poochaty pisze:
Ja mam zrobione tak jak Blady miał chyba, wycinane laserowo płyty i do tego dystansowe tulejki niwelujące odległość między zaciskiem i tarczą, mocne, estetyczne i działa bezproblemowo, no i nie trzeba rozbierać pół mostu żeby to zrobić i poskładać do kupy



jak nie, skoro trzeba wyjąć półosie, zdjąć łożyska, zmienić blachy, potem zmontować porządnie nowe pierścienie na gorąco - to już co najmniej pół mostu rozebrane ;p
  
 
No to do końca się nie zrozumieliśmy... nic nie trzeba rozbierać poza odkręceniem śrub od jarzma i wciśnięciem pod nie dodatkowego mocowania. Mostu się nawet nie dotyka.
  
 
hmmmm możesz pokazać jakieś foto ?
  
 
Nie napisałem ważnej informacji, całą operację zamierzam przeprowadzić na Subaru Legacy, a tam jarzmo zacisku ma ewidentny wpust w kształcie zacisku.
  
 
Cytat:
Nie napisałem ważnej informacji, całą operację zamierzam przeprowadzić na Subaru Legacy, a tam jarzmo zacisku ma ewidentny wpust w kształcie zacisku


Napisz jaki rocznik Legacy ...i jaki silnik...
Bo coś mi się zdaje , że nawet jak zamontujesz, to wyjdzie kupa i będziesz miał ręczny na przednie koła
Masz nr skrzyni ?
W razie czego powinieneś mieć rozpinany między osiowy - do tyego jest potrzebny sterownik, i inny wałek do skrzyni.