Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
joe__ RAV4 Bydgoszcz | 2010-06-19 16:04:20 Witam po raz kolejny.
W skrócie : Wymieniałem "turbo" potem reklamowałem jego naprawę...po drugiej naprawie mechanik zwrócił mi uwagę na duże przedmuch z "odmy" i sugeruje iż silnik to delikatnie mówiąc złom. Mam na liczniku ok 140 tys ( z tego moje ok 30tys) nie wiem niestety czy to rzeczywisty przebieg. Nakręciłem filmik jak dmucha po odkręceniu korka wlewu oleju. Prawda jest taka ze zaraz po odkręceniu korka to ostro a potem no cóż nie da sie ukryć ...pewnie troszke za duzo. Na filmiku niestety tego za bardzo nie widac ale kolorek niestety tez jest raczej niebieskawy. przedmuchy Moje pytanka: 1. Czy możliwe żeby to było od zuzytych uszczelniaczy zaworów? 2. Jeżeli to faktycznie pierścienie na tłokach czy jest sens je wymianiać ( remontować silnik? ) czy raczej szukać...innego. Chociaz pewnie jak to pierscienie to tylko sobie w "łeb palnąć" Nie ukrywam, że w samochód zainwestowałem juz naprawde duzo kasy a ciągle cos wychodzi. Pozdrawiam |
syd Tychy | 2010-06-21 21:16:44 litrażowanie -ile litrów oleju zużył ci silnik np.na 1000km.
nie ma komory wstępnej w tym silniku,raczej komora spalania w tłoku,jak może nie być sprężania jak właśnie od sprężonego powietrza+ON powstaje samozapłon,pomiar sprężania(kompresję) mierzy się standardowo -przyrząd zamiast świec żarowych+otworzona przepustnica+ w pełni sprawny akumulator.jeśli wychodzi kiepsko można spróbować wykonać próbę olejową(jeśli to pierścienie to olej chwilowo powinien je uszczelnić co powoduje podniesienie ciśnienia)nie chcę się w 100% wypowiadać co do prawidłowego ciśnienia ale chyba koło35 barów powinien mieć-sprawdzę to jeszcze. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2010-06-22 07:45:33
Sprawdz bo z tego co pamietam te silniki maja obnizone cisnienie sprezania w stosunku do tradycyjnego diesla na korzysc wiekszego cisnienia wtrysku. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
syd Tychy | 2010-06-23 19:49:38 poprawki no nareszcie są ,te dane--
przy 250obr/min-27bara lub więcej-wartość książkowa min.wynosi 22 bary różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 4,9 bara pytanie jakie ty masz ??? i co z tego że wiesz jakie co powinno być, jak nie wiesz jakie ty masz??? [ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2010-06-23 19:52:35 ] |
joe__ RAV4 Bydgoszcz | 2010-06-23 21:00:18 Dzieki za dane ksiażkowe Syd jestem Tobie bardzo wdzieczny. Niestety auto oddaje dopiero w poniedzialek do mechanika ( tym razem innego i musze troche poczekać). Zgodnie z Twoja sugestia natomiast rozpoczałem litrażowanie.
Napewno napisze jakie jest u mnie ciśnienie sprężania od tego mechanik ma zaczać. Rozumiem, że 250 obrotów to poprostu zakręcenie rozrusznikiem? Chyba cos koło tego kręci? ( akumulator mam nowiutki) Pozdrawiam |
joe__ RAV4 Bydgoszcz | 2010-07-01 22:07:19 Witam,
Rav-ka tydzien u mechanika i wg niego przedmuchy nie są za duże ( aczkolwiek troche są ) , natomist dymienie na niebiesko to uszczelniacze zaworów. Spadek mocy tłumaczy błędem przepływomierza. Podobno nie działał prawidłowo. Niestety ciśnienia sprężania nie zmierzył. Tłumaczyl sie tym, iż w tym silniku długość świec żarowych to ok 40cm i mimo zakupu różnych adapterów nie udało mu sie nic dobrać. Przepraszam wiec Syd na razie jeszcze nie wiem jakie mam. Natomiast mam pytanie do wymiany uszczelniaczy zaworów: Czy możliwa jest wymian bez demontażu głowicy? Gdzies słyszałem ze zdania są podzielone ale moze to nie w tym silniku... Pozdrawiam PS. A wogóle możliwe ża przedmuchy z odmy biorą sie od nieszczelnych uszczelniaczy zaworów? [ wiadomość edytowana przez: joe__ dnia 2010-07-01 22:08:19 ] |
joe__ RAV4 Bydgoszcz | 2010-07-02 20:41:09 Witam;
Co myślicie o tym oleju do mojego silnika? Liqui_Moly_MOS2 Kolega używa i chwali sobie. Stosował może ktoś? Zwiera specjalną formułe powodująca osadzenie sie warstwy dwusiarczku molibdenu. Może nie zaszkodzi mojemu silniczkowi? Pozdrawiam |
syd Tychy | 2010-07-02 22:50:06 da się wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy ,tylko trzeba to robić bardzo ostrożnie-
1)aby zamek z zaworu nie spadł 2)aby zawór nie wpadł(trzeba ustawiać tłoki w GMP lub "napompować"cylinder aby zawór trzymał się zamknięty) ale nie robił bym uszczelniaczy dopóki nie uda ci się zmierzyć kompresji.poszukaj speców od diesli w twojej okolicy to ci zmierzą albo aso. |
![]() Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2010-07-03 02:47:08
Samo określenie "osadzanie się" czegokolwiek w silniku powoduje u mnie dreszcze niepokoju i daleko posuniętą nieufność. Raz jeden jedyny wlałem do silnika coś co powodowało właśnie "osadzanie się" czegośtam. Efekt był taki, że to "osadzone" przytkało kanały olejowe w wałku rozrządu i do wymiany poszedł wałek i wszystkie łapy zaworów ![]() ![]() ![]() Ale wybór jak zawsze należy do Ciebie ![]() ![]() ![]() Pozdro. |
joe__ RAV4 Bydgoszcz | 2010-07-10 14:43:44 Witam,
Wczoraj oddałem RAV-ke i dzisiaj miała badanie ciśnienia sprężania. Ciśnienia wygladaja nastepująco: 30bar; 30bar; 30bar;28bar Natomiast podobno i tak silnik jest nieszczelny, w sensie po wkręceniu adptera i podaniu cisnienia nad tłoki nastepują szybkie jego spadki: 20%; 14%18% i 20%. Niestety nie wiem w jakim czasie. Dodatkowo silnik jest STRASZNIE ( podbno czagos takiego w japonskiem silniku jeszcze nie widzieli ) w srodku "zawalony" nagarem oraz jakąś "mazią" jak to powiedział mechanik. Również wtryski wygladały fatalnie: 1 2 3 4 Dodatkowo było jeszcze badanie endoskopem powierzchni cylindra . Powiem szczerze, że za duzo nie wiedać ale podobno zaraz po ruchu tłoka w dół..widac olej który momentalnie napływa na czoło tłoka. 5 6 7 ( podobno nie była przestawiona data wiec nie mam sie nia sugerowac na zdjęciach ) Sugestia mechnika- sprzedać. Chociaz jak sam powiedział silnik w miarę równo pracuje. Teraz mam już wogóle mętlik w głowie. Może cos podpowiecie? |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2010-07-11 01:02:18
Po komorach spalania widac ze oleju spala duzo,skoro cisnienie sprezania ok to znaczy ze albo pierscienie zgarniajace sa popekane lub pozacierane w rowkach albo bierze olej nie poprzez nieszczelnosc w polaczeniu gladz tlok ,a np uszczelniacze zaworowe lub wirnik turbiny. Endoskop to takie fajne urzadzenie do niczego.Nic wiecej nieda sie stwierdzic niz po badaniu cisnienia sprezania wiec po co tam zagladac??? ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |