Wymiana pasków w silniku (nie rozrząd).

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wszyscy (no może większość) dba o wymianę paska rozrządu w silniku. Zdajemy sobie sprawę z konsekwencji zerwania takiego paska. Silnik ma oprócz paska rozrządu jeszcze co najmniej jeden pasek który napędza alternator, sprężarkę klimatyzacji i np. pompę wspomagania. Jak często powinno się wymieniać te pozostałe paski. Czy komuś się zerwał taki pasek?
  
 
Zerwać to sie tak łatwo nie zerwie chyba że juz strzępy lecą i pasek ma grubo ponad 100tys km
Mi się odwrócił do góry nogami BANDO i tez po 3000km się skonczył, teraz kupuję Mitsubioshi, Contitecha albo OEM.

Pasek się sprawdza jak wyglada, czy jest popekany, niektorzy robia test na "wodę" niektorzy mowia że jak pasek się telepie góra dół to jest źle naciagniety itp.
Szkół jest wiele.