Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2010-09-12 15:54:48 A tak przy okazji, bo widziałem na forum sprzeczne opinie. To jest silnik kolizyjny? Jak coś się stanie z paskiem to zawory szlag trafi? |
el_comendanto (M) SYMPATYCZNY GOŚĆ ![]() トヨタカムリ | 2010-09-12 17:06:25 ZTCW silnik jest kolizyjny. |
![]() konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2010-09-14 09:32:18 nie mart sie, na kolkach masz punkty - jedna kropka/kreska. ustaw najpierw na zero na wale lub walku. i zmieniasz.... |
kisiello lada 2107 Szczecin | 2015-12-07 00:16:59 kontynuujac temat wymiany rozrzadu mam pytanie:
od strony rozrzadu wlasnie mam spore wycieki oleju. Przy okazji wymiany rozrzadu chcialem odrazu wymienic te uszczelki. pytanie pod jaka nazwa ich szukac w sklepach no i cz,y idzie to w latwy i przyjemny sposob wymienic? ![]() |
![]() Rzoooq 21072 Warszawa | 2015-12-07 08:18:59 Potrzebujesz 3 uszczelniacze (simmeringi) 40x56x7, po jednym na
- wał korbowy - koło pompy oleju/aparatu - wałek rozrządu Bez problemu do dostania np. Corteco na Allegro, szukaj po wymiarze, a nie pod "Łada". Wymiany do łatwych i przyjemnych bym niestety nie zaliczył, bo całkiem sporo trzeba zdemontować, żeby się do nich wszystkich dobrać. [ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2015-12-07 08:19:51 ] |
kisiello lada 2107 Szczecin | 2015-12-07 08:31:58 dzięki za odpowiedź ![]() wałka mam nadzieje że wyciągać nie trzeba? |
![]() Rzoooq 21072 Warszawa | 2015-12-07 10:43:17 Nie próbowałem bez zdejmowania wałka, ale chyba się da.
Zdejmujesz zębatkę i dostajesz się do takiej trójkątnej obudowy uszczelniacza i odkręcasz ją od kołyski. Cieknąć może też właśnie na styku tej obudowy uszczelniacza a krawędzią głowicy, zawsze daję tam trochę silikonu. |
kisiello lada 2107 Szczecin | 2015-12-07 11:39:47 W sumie to i tak się zastanawiam nad wyciągnięciem głowicy w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych że jedna robota by była ![]() Dzięki za odpowiedz ![]() |
![]() morphio ŁADZIARZ ![]() VAZ 2107 148kM Opole | 2015-12-10 09:13:16 uszczelniacze można też wymienić bez demontażu głowicy ale trzeba do tego mieć specjalny przyrząd do utrzymania ciśnienia w cylindrze, wygląda to jak świeca zapłonowa ale ma końcówkę do podłączenia przewodu pneumatycznego na końcu zamiast styku i całego środka. podłączasz powietrze i ściągasz sprężynę a sprężone powietrze utrzymuje zawory w pozycji zamkniętej. wymieniasz uszczelniacz i zakładasz sprężynę. nie wiem czy coś takiego można kupić ale zrobić na pewno ![]() co do uszczelniaczy na wałkach, to pod warunkiem dobrego dostępu można to zrobić tak: wiercisz mały otworek w uszczelniaczu, wkręcasz blachowkręt i ciągniesz za niego lub podważasz go, uszczelniacz wychodzi bez problemu ![]() |
![]() mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2015-12-10 10:27:06
Nie koniecznie trzeba mieć taki przyrząd. W silniku 1,3 wystarczy ustawić tłok w górnym położeniu i zawór nie wpadnie bo oprze się na tłoku (osobiście sprawdzone). Ewentualnie można włożyć jakiś pręt w otwór na świece żeby trzonek zaworu więcej wystawał. Za to niezbędny jest ściągacz do sprężyn. Ewentualne łatwo można samemu taki wykonać. ![]() |
![]() morphio ŁADZIARZ ![]() VAZ 2107 148kM Opole | 2015-12-10 11:12:19 generalnie, w żadnym z silników Łady (2101-7) zawór do środka nie wpadnie (bo oprze się o tłok lub cylinder) ale nawet gdy tłok jest w GMP to o ileś mm zawór się obniży co utrudnia jego poprawne i łatwe zabezpieczenie zamkami ![]() |
kisiello lada 2107 Szczecin | 2016-05-07 21:45:06 Panowie, dzisiaj zrzucilem glowice by wymienic uszczelniacze zaworowe i rozrzad.
Tak jak pisalem wczesniej chce tez wymienic uszczelniacze od strony rozrzadu. Niestety mam problem z odkreceniem tego kola na samym dole tego ktore napedza pasek klinowy. Jest jakis sprytny patent na wykrecenie tego kola? Jest tam normalny gwint, czy lewy? Blokowalem te kolo przyrzadem ktory sam wyspawalem i odkrecalem nasadka i nawet nie drgnela ta sruba... |