MotoNews.pl
  

AVENSIS 2.0 D4d 2008 nie odpala

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moja AVE 2.0 D4D z przebiegiem 40 tys. km. nie chce poniżej -10st.C odpalic.
Zmienilem filtr paliwa, zalalem caly nowy bak ON GoldenDiesel + uszlachetniacz Shell, potem ANTYŻEL STP i nic...

Co dziwne to akulmulator jest dobry, silnik sie uruchamia na ulamek sekundy (ale nie wchodzi na obroty) i potem gasnie, swiece podgrzewam nawet z 10 razy i nic!!!???

Probowalem nawet podpompowac pompką paliwa pod maską, sądząc, że paliwo nie dochodzi, ale to tez nic nie dalo...

Podejrzewam, ze cos gdzies musi zamarzac, bo powyzej -10st.C odpala raczej normalnie...

Czy ktos ma jeszcze jakis pomysl co mu dolega i co mam sprawdzic/wymienic w pierwszej kolejnosci...??? Moze ktos sie juz spotkal z podobnymi objawami??


  
 
filtr wymieniłeś na oryginalny?
  
 
sprawdz swiece zarowe,i reprogramacje


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-12-29 12:30:13 ]
  
 
jak sprawdzę świece to zamleduję co i jak...
  
 
Cytat:
2010-12-29 13:12:49, zawiszowiec pisze:
jak sprawdzę świece to zamleduję co i jak...


Masz go na gwarancji?Jest reprogramacja na klopoty z zapalaniem i trzeba sprawdzic ktora masz wersje-ostatnio powychodzilo duzo nowych softow.Pozatym czy wtryski sa pozmianowe i rozrusznik.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
tak, jest on na gwarancji. Bylem na przegladzie po 30 tys. km. w TOYOCIE w Lesznie i podbili mi ksiązkę serwisową, więc myślę że jest to tzw. gwarancja...

Poza tym dzis wykryłem nowy objaw, tzn. jestem prawie pewien ze paliwo nie dochodzi, bo mogę rozrusznikiem kręcić i zupelnie nic, sam rozrusznik kręci, silnik ani nie drgie, a poza tym, jak już za 10 razem odpali to wciskam pedal gazu w podloge, a on w ogole nie reaguje - jest przez pare sekund na 400-500 obrotów, dopiero po tym czasie zaskakuje i wchodzi mu nominalne 1100.

BIGELEKTRON, a reprogramacja jest bezpłatna w ASO, czy ciągną srogą lichwę?

Moja AVE jest z końcówki produkcji, tzn. na paszporcie mam datę produkcji 24.07.2008, a data pierwszej rejestracji to 17.11.2008, więc nie sądzę zeby w T-25 było jeszcze cos nowszego.
Jeśli to coś pomoże to prześlę Tobie nr VIN na priva, moze bedzie wiadomo co mam za wtryski...??

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-12-30 13:31:20, zawiszowiec pisze:
tak, jest on na gwarancji. Bylem na przegladzie po 30 tys. km. w TOYOCIE w Lesznie i podbili mi ksiązkę serwisową, więc myślę że jest to tzw. gwarancja... Poza tym dzis wykryłem nowy objaw, tzn. jestem prawie pewien ze paliwo nie dochodzi, bo mogę rozrusznikiem kręcić i zupelnie nic, sam rozrusznik kręci, silnik ani nie drgie, a poza tym, jak już za 10 razem odpali to wciskam pedal gazu w podloge, a on w ogole nie reaguje - jest przez pare sekund na 400-500 obrotów, dopiero po tym czasie zaskakuje i wchodzi mu nominalne 1100. BIGELEKTRON, a reprogramacja jest bezpłatna w ASO, czy ciągną srogą lichwę? Moja AVE jest z końcówki produkcji, tzn. na paszporcie mam datę produkcji 24.07.2008, a data pierwszej rejestracji to 17.11.2008, więc nie sądzę zeby w T-25 było jeszcze cos nowszego. Jeśli to coś pomoże to prześlę Tobie nr VIN na priva, moze bedzie wiadomo co mam za wtryski...?? pozdrawiam


Auto z Belgii na gwarancji mu sprzeglo wymieniali przy 11225 w21.08.2009
Wymien filtr paliwa na nowy oryginal +antyzel do paliwa i reprogramacje najnowsza trzeba wgrac.zostaw im auto na noc i po nocy niech sprawdza korekcje na wtryskach jaka po odpaleniu i ile kreci obrotow rozrusznik na odpietych wtryskach.
Auto dlugo stalo mozliwe ze akumulator zdechl-niech zmierza zdolnosc rozruchowa takim urzadzeniem do badania akumulatorow na gwarancji z Toyoty-kazdy serwis go ma.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2010-12-30 13:31:20, zawiszowiec pisze:
tak, jest on na gwarancji. Bylem na przegladzie po 30 tys. km. w TOYOCIE w Lesznie i podbili mi ksiązkę serwisową, więc myślę że jest to tzw. gwarancja... Poza tym dzis wykryłem nowy objaw, tzn. jestem prawie pewien ze paliwo nie dochodzi, bo mogę rozrusznikiem kręcić i zupelnie nic, sam rozrusznik kręci, silnik ani nie drgie, a poza tym, jak już za 10 razem odpali to wciskam pedal gazu w podloge, a on w ogole nie reaguje - jest przez pare sekund na 400-500 obrotów, dopiero po tym czasie zaskakuje i wchodzi mu nominalne 1100. BIGELEKTRON, a reprogramacja jest bezpłatna w ASO, czy ciągną srogą lichwę? Moja AVE jest z końcówki produkcji, tzn. na paszporcie mam datę produkcji 24.07.2008, a data pierwszej rejestracji to 17.11.2008, więc nie sądzę zeby w T-25 było jeszcze cos nowszego. Jeśli to coś pomoże to prześlę Tobie nr VIN na priva, moze bedzie wiadomo co mam za wtryski...?? pozdrawiam


Jak nie dadza rady na miejscu to podstaw samochod na pare dni to wyprowadze go na prosta.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2010-12-30 22:18:33, Bigelektron pisze:
Jak nie dadza rady na miejscu to podstaw samochod na pare dni to wyprowadze go na prosta.



Zrezygnowałem z usług TOYOTA Leszno, i jadę do TOYOTA-Poznań Fietz. umówiony jestem na środę 05.01. Zamelduje jak się chłopaki wywiążą... pozdrawiam
  
 
Drodzy Panowie,

Byłem w ASO i znaleziono przyczyne nieodpalania:
- otóż nie trzymal jakis zaworek na pompie paliwowej i dlatego przy - 15st C trzeba bylo kilkanasie razy go odpalac.
- ASO zamówilo w ramach gwarancji (auto ponizej 3 lat) zaworek i bede mial wymieniony w przyszlym tygodniu.
- jak przyjdą znowu mrozy to napisze ponownie czy auto odpala i czy faktycznie to byla ta przyczyna!
  
 
Cytat:
2011-01-08 00:08:00, zawiszowiec pisze:
Drodzy Panowie, Byłem w ASO i znaleziono przyczyne nieodpalania: - otóż nie trzymal jakis zaworek na pompie paliwowej i dlatego przy - 15st C trzeba bylo kilkanasie razy go odpalac. - ASO zamówilo w ramach gwarancji (auto ponizej 3 lat) zaworek i bede mial wymieniony w przyszlym tygodniu. - jak przyjdą znowu mrozy to napisze ponownie czy auto odpala i czy faktycznie to byla ta przyczyna!


No tez jestem ciekaw

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
dziś odebrałem auto z ASO. Przyczyną nieodpalania na mrozie był zawór SCV w pompie WTRYSKOWEJ, a nie tak jak wcześniej pisałem-pompie paliwa. Koszt naprawy w ASO: 1349 zł.
Na szczęscie auto mam na gwarancji. Dodatkowo, tak jak Bigelektron zalecił, poprosiłem o wgranie najnowszego oprogramowania i zostało wgrane.
Zatem jak widać panowie, nie zawsze kłopoty na mrozie leżą po stronie paliwa...

Jeszcze jedno - dopiero po wymianie tego zaworu przyszło mi na myśl jedno zdarzenie:
OBJAWY USZKODZENIA ZAWORU SCV:
Raz auto zgaslo mi samo z siebie na swiatlach na cieplym silniku na biegu jalowym po przejechanej trasie ok. 50 km.
podejrzewam ze to tez byl zawor SCV.

[ wiadomość edytowana przez: zawiszowiec dnia 2011-01-12 19:10:28 ]
  
 
Cytat:
2011-01-12 18:32:54, zawiszowiec pisze:
dziś odebrałem auto z ASO. Przyczyną nieodpalania na mrozie był zawór SCV w pompie WTRYSKOWEJ, a nie tak jak wcześniej pisałem-pompie paliwa. Koszt naprawy w ASO: 1349 zł. Na szczęscie auto mam na gwarancji. Dodatkowo, tak jak Bigelektron zalecił, poprosiłem o wgranie najnowszego oprogramowania i zostało wgrane. Zatem jak widać panowie, nie zawsze kłopoty na mrozie leżą po stronie paliwa... Jeszcze jedno - dopiero po wymianie tego zaworu przyszło mi na myśl jedno zdarzenie: OBJAWY USZKODZENIA ZAWORU SCV: Raz auto zgaslo mi samo z siebie na swiatlach na cieplym silniku na biegu jalowym po przejechanej trasie ok. 50 km. podejrzewam ze to tez byl zawor SCV. [ wiadomość edytowana przez: zawiszowiec dnia 2011-01-12 19:10:28 ]


No coz moze bedzie dobrze .
Kazdy ma swoje sposoby i teorie.
My akurat wysylamy pompe do Mabi na podkrecenie cisnienia i oni wymieniaja ten SCV na zmodyfikowany o wiekszej przepustowosci.
Niewiem czy sam soft zalatwi sprawe mozliwe ze tak ,a mozliwe ze tylko czesciowo.
Niewiem jaki zawor ci zamontowali czy zmodyfikowany czy taki sam tylko nowy, no i nie podniesiono cisnienia,ale pogoda pewno to zweryfikuje.Byc moze to wystarczy.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
witam
jestem właścicielem Avensis 2.0 D4D 2005 i mam podobny problem
niestety przeciągnięty w czasie - jest ciepło a auto po nocy, nie odpala nadal, a właściwie odpala i gaśnie po kilku sekundach, ale może od początku.
w zimie zaczęły się problemy z odpalaniem po dłuższym postoju, najczęściej wyglądało to tak ze po odpaleniu za pierwszym razem (niezależnie od temp otoczenia) silnik gasł po ok 5s i kolejne odpalenie silnika graniczyło z cudem, (mozolne wielokrotne kręcenie i tak kilkanaście razy) w Toyocie stwierdzili ze to wina paliwa które się "cofa", założyli zaworek zwrotny, (spr akumulator, świece, rozrusznik, podpięli komputer - wszystko ok)
sytuacja się powtarzała, w kolejnym servisie stwierdzili ze podbija oprogramowanie i wymienili akumulator - po tym zabiegu trocę się poprawiło, dłużej grzejące się świece miały załatwić sprawę, ale ...
mamy maj ciepło a silnik dalej działa jak chce, najczęściej odpala za pierwszym razem bez specjalnie długiego karcenie, "od kopa" i niestety po około 5-10 s gaśnie, nie mam pomysłu co dalej, co tam ja w servisie również nie bardzo wiedza co zrobić, stwierdzili, że trzeba wymieniać elementy po kolei aż się poprawi - trochę mnie to przeraza
będę wdzięczny za pomoc i ewentualne podpowiedzi

pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: mad_b dnia 2011-05-13 12:30:09 ]
  
 
Cytat:
2011-05-13 12:25:56, mad_b pisze:
witam jestem właścicielem Avensis 2.0 D4D 2005 i mam podobny problem niestety przeciągnięty w czasie - jest ciepło a auto po nocy, nie odpala nadal, a właściwie odpala i gaśnie po kilku sekundach, ale może od początku. w zimie zaczęły się problemy z odpalaniem po dłuższym postoju, najczęściej wyglądało to tak ze po odpaleniu za pierwszym razem (niezależnie od temp otoczenia) silnik gasł po ok 5s i kolejne odpalenie silnika graniczyło z cudem, (mozolne wielokrotne kręcenie i tak kilkanaście razy) w Toyocie stwierdzili ze to wina paliwa które się "cofa", założyli zaworek zwrotny, (spr akumulator, świece, rozrusznik, podpięli komputer - wszystko ok) sytuacja się powtarzała, w kolejnym servisie stwierdzili ze podbija oprogramowanie i wymienili akumulator - po tym zabiegu trocę się poprawiło, dłużej grzejące się świece miały załatwić sprawę, ale ... mamy maj ciepło a silnik dalej działa jak chce, najczęściej odpala za pierwszym razem bez specjalnie długiego karcenie, "od kopa" i niestety po około 5-10 s gaśnie, nie mam pomysłu co dalej, co tam ja w servisie również nie bardzo wiedza co zrobić, stwierdzili, że trzeba wymieniać elementy po kolei aż się poprawi - trochę mnie to przeraza będę wdzięczny za pomoc i ewentualne podpowiedzi pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: mad_b dnia 2011-05-13 12:30:09 ]


Jaki kurde zaworek zwrotny zalozyli ???To napewno bylo ASO?
Zapraszam Cie na diagnostyke , ale ze wzgledu na to ze objaw wystepuje tylko po nocy ,to musialbys zostawic samochod na pare dni.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2011-05-13 12:25:56, mad_b pisze:
witam jestem właścicielem Avensis 2.0 D4D 2005 i mam podobny problem niestety przeciągnięty w czasie - jest ciepło a auto po nocy, nie odpala nadal, a właściwie odpala i gaśnie po kilku sekundach, ale może od początku. w zimie zaczęły się problemy z odpalaniem po dłuższym postoju, najczęściej wyglądało to tak ze po odpaleniu za pierwszym razem (niezależnie od temp otoczenia) silnik gasł po ok 5s i kolejne odpalenie silnika graniczyło z cudem, (mozolne wielokrotne kręcenie i tak kilkanaście razy) w Toyocie stwierdzili ze to wina paliwa które się "cofa", założyli zaworek zwrotny, (spr akumulator, świece, rozrusznik, podpięli komputer - wszystko ok) sytuacja się powtarzała, w kolejnym servisie stwierdzili ze podbija oprogramowanie i wymienili akumulator - po tym zabiegu trocę się poprawiło, dłużej grzejące się świece miały załatwić sprawę, ale ... mamy maj ciepło a silnik dalej działa jak chce, najczęściej odpala za pierwszym razem bez specjalnie długiego karcenie, "od kopa" i niestety po około 5-10 s gaśnie, nie mam pomysłu co dalej, co tam ja w servisie również nie bardzo wiedza co zrobić, stwierdzili, że trzeba wymieniać elementy po kolei aż się poprawi - trochę mnie to przeraza będę wdzięczny za pomoc i ewentualne podpowiedzi pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: mad_b dnia 2011-05-13 12:30:09 ]


Jaki masz w koncu rocznik tego auta ?tu piszesz 2005 na priva 2008.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
2005r, na priv dałem tylko tytuł wątku,
zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym, (serwis na ul.Wrocławskiej) z kolei w ASO na Jasnogórskiej po zmianie oprogramowania i wymianie akumulatora wyjęli ten zaworek - "jest niepotrzebny"
oczywiście jak będzie trzeba to zostawię samochód - bo obawiam się że za parę miesięcy, w zimie polegnie całkowicie
  
 
Witam
Mad_b - czy coś się wyjaśniło z odpalaniem?

Mam bardzo podobne objawy. Silnik 2.0 D4D 116kM po nocy normalnie odpala, po około 4 sekundach gaśnie i po kilku sekundowym kręceniu rozrusznikiem odpala. i do końca dnia odpala normalnie. Auto mam od 3 miesięcy. Zaczynam od wymiany filtra paliwa.
(Avensis verso 2002, 125000km)

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2011-09-14 20:45:48, artzag pisze:
Witam Mad_b - czy coś się wyjaśniło z odpalaniem? Mam bardzo podobne objawy. Silnik 2.0 D4D 116kM po nocy normalnie odpala, po około 4 sekundach gaśnie i po kilku sekundowym kręceniu rozrusznikiem odpala. i do końca dnia odpala normalnie. Auto mam od 3 miesięcy. Zaczynam od wymiany filtra paliwa. (Avensis verso 2002, 125000km) Pozdrawiam


No u ciebie to na zatkany filtr paliwa wyglada lub zapowietrza sie na obsadzie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer