[Santa Fe] Błąd P1405 Temp. w układzie recyrkulacji spalin.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
dokładnie:
Nieprawidłowe temperatury w układzie recyrkulacji spalin (EGR)

Witam,
jak w temacie mam taki problem.
Pojawił się jakiś miesiąc temu (a autko mam już od 4 miesięcy).
Być może występował prędzej ale jako błędy oczekujące które są kasowane jeśli nie występują w kolejnej jeździe.
Miesiąc temu jechałem na trasie 100km i akurat zatrzymałem się na stacji w połowie drogi - po czym błąd wyskoczył jak byłem już u celu podróży. Co ciekawe już tego samego dnia lampka MIL nie paliła się ciągle tylko przy odpalaniu 1 raz mrugała po czym paliła się na stałe (Tego dnia parę razy odpalałem samochód). Na drugi dzień po wystąpieniu problemu lampka w ogóle przestała świecić. Oczywiście kod błędu P1405 cały czas istnieje, tylko nie pali się lampka. Prawdopodobnie w 3 kolejnych cyklach jazdy problem ten nie wystąpił więc lampka zgasła.

Niedawno znowu jechałem w trasę 100km i na miejscu sprawdziłem sobie kody błędów i znowu ten sam błąd tylko w błędach oczekujących (prawdopodobnie dlatego że nigdzie po drodze się nie zatrzymywałem i błąd nie miał okazji zaistnieć w 2 cyklach jazdy). Zauważyłem że błąd prawdopodobnie występuje gdy kręcę silnik na wysokie obroty ~ 4000 RPM

Ponieważ jest tak że przeważnie jeżdżę spokojnie w granicach do 3000 RPM ale zdarza mi się wcisnąć mocniej pedał gazu (zwłaszcza na trasach). Błąd już wcześniej mógł występować w błędach oczekujących (Lampka MIL się nie pali) po czym przy jeździe spokojnej był usuwany z pamięci gdyż problem się nie pojawiał. I nikt o tym nawet nie wiedział że coś takiego występuje.

Samochód który posiadam już przy zakupie był z chipowany i ma podniesione parametry, sprawdzałem to nawet u siebie w jednej z lepszych firm zajmujących się chipami JeTronik'u i jakiś tam wielkich problemów nie było.

I teraz pytanie:
Czy przy podniesionych parametrach silnika, może taki błąd/problem występować i się tym zbytnio nie przejmować?
Czy może mimo wszystko nie powinien ten błąd/problem występować i jechać z tym na serwis i szukać problemu.
Znajomi mi mówili że być może trzeba przeczyścić/ wymienić zawór EGR.
Samochód ma przejechane 70 tyś km (Disel).

Co o tym sądzicie?