Problem z podłączeniem instalacji GSI - ROVER

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Mam dość spory problem z instalacją elektryczną w polonezie plusie GSI.
Jest to rocznik 98 więc nie ma złącza 12 pinowego za zegarami, co pozwoliłoby na odpięcie i pozbycie się całej wiązki elektrycznej silnika GSI wraz z ecu.
Jak pozbyć się całej tej niepotrzebnej instalacji i zaadoptować instalację z 1,4? Chcę aby pod maską było czysto i bez zbędnych kabli.
Gdzie szukać kabelka odpowiedzialnego za obrotomierz, aby podłączyć sygnał z cewki?
Co musi być podłączone pod plus akumulatora, aby działała instalacja auta (pomijając silnik), aby zegary itd miały zasilanie (myślę, że to by było pomocne w odpinaniu niepotrzebnych kabli z instalacji silnika).
jakie kable muszą zostać z oryginalnej instalacji pod maską?
Na pewno światła, złącze 13 pinowe, kabel do rozrusznika, altka coś jeszcze?
Co to są za kable podłączone do linki prędkościomierza przy skrzyni biegów?
  
 
Też mam GSI z 98r, więc powinieneś mieć podobnie..
Wszystko co musisz ruszyć idzie w przelotce po stronie pasażera.
Wypinasz i wyjmujesz całą wiązkę silnika z GSI, która idzie dalej do kompa pod siedzeniem, czujnika prędkości (opisałem na dole) oraz modułu immo (na prawo od kierownicy) i jest łatwo wypinalna od reszty instalacji samochodu. Nic za zegarami nie ruszasz!

Przy montażu wiązki od rover praktycznie jedyne czego potrzebujesz to 13-pinowe złącze główne, które jest zaraz za przelotką po stronie pasażera w komorze silnika. Tam masz:
- stały plus z instalacji samochodu (w GSI zasila komputer, obwód na jakimś bezpieczniku jest)
- plus ze stacyjki (oryginalnie w GSI przez przekaźnik)
- sygnał dla obrotomierza
- wskaźnik temperatury
- kontrolkę ciśnienia oleju
- kontrolki check engine, immo led (niepotrzebne)
- plus na pompę paliwa (też przez przekaźnik)

Musisz dopasować końcówkę wiązki rovera do tego złącza, połączyć + z alternatora z akumulatorem oraz kabelkiem zasilającym resztę samochodu (idzie osobno po tej samej stronie [czarny]; obok niego jest też wzbudzanie na alternator [czarno-fioletowy/czarny, cieniutki]).
Zasilanie komputera w poldroverach szło bezpośrednio od akumulatora (z klemy odchodziły dodatkowe kable).

Przewód od czujnika temp. płynu chłodzącego ciągniesz sam, do wspomnianego wyżej złącza (bo nie ma go w wiązce). Przekaźniki od zapłonu i pompy paliwa (umieszczone w centralce elektrycznej) możesz wyjąć i zmostkować te obwody (poldrovery mają własne przekaźniki umieszczone pod kompem). Przewód od pompy możesz dodatkowo pociągnąć tak, aby przechodził przez ten wyłącznik bezwładnościowy - jeśli chcesz go wykorzystać.

Przewody przy lince prędkościomierza idą z czujnika prędkości - wykręć go, nie jest on potrzebny przy poldroverze.

Ciężko tak wszystko za jednym razem opisać, mam nadzieję że nic nie pomyliłem. W razie co, chętnie pomogę.

[ wiadomość edytowana przez: nethero dnia 2011-06-01 04:50:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: nethero dnia 2011-06-01 04:51:46 ]
  
 
A obrotomierz z GSI będzie działał? Bo chyba jest inny w roverach? Na pewno rover-GLE są zamienne.
  
 
Jak najbardziej będzie działał, tak mam u siebie.
Obrotomierz z GSI nie różni się specjalnie od tamtych, gdyż oryginalnie przy GSI dostaje on spreparowany sygnał z komputera na oddzielnym wyjściu. Od roverowskiego różni się tylko tarczą na której jest inny zakres czerwonego pola wysokich obrotów. Wyskalowanie to samo
(tzn mam na mysli tarcze w plusach).

[ wiadomość edytowana przez: nethero dnia 2011-06-02 22:14:54 ]