Klimatronik nie włącza sprężarki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem... instalacja szczelna,nabita, klima podpięta do techa działa a na samym klimatroniku nie, pseudofachowcy nie wiedzą co jest nie tak i sugerują wymianę panela klimatronika... Czy to rzeczywiście jedyne wyjscie?
  
 
z tego co mi wiadomo to na klimatroniku nie ma przycisku ktorym mozna wlaczyc kilme, to tego jest przycisk ECO zeby wlaczyc lub wylaczyc kompresor
  
 
Cytat:
2011-07-12 14:12:04, morion pisze:
Czy to rzeczywiście jedyne wyjscie?


To jest dużo bardziej skomplikowane. Klimatronik dostaje od ECU zezwolenie na załączenie klimy. Są przy tym istotne jakieś czujniki, pewnie temperatury. Jeden z przewodów istotnych w procesie jest poprowadzony jakoś dołem. Mi kiedyś taki przewód uszkodzono przy pracy w przednim zawieszeniu (został ściśnięty i wewnetrznie przecięty, z zachowaniem ciągłości izolacji).

Artysta od TECHa w ASO spędził na diagnozowaniu przyczyny kilka godzin w dwu podejściach, po drodze sugerując wymianę klimatronika, ECU, sprężarki i czegoś tam jeszcze. Jak znalazł, to powiedział, że z takim czymś się jeszcze nie spotkał. Łącznie zapłaciłem parę stówek za lutowanie przewodu

Pamiętam, że w pierwszym razie (miałem kilka godzin do wyjazdu na letnie wakacje) uruchomił klimę "na krótko", czyli podał sygnał startu klimy na stałe. Można jeździć, choć nie jest zalecane bo silnik dostaje obciążenie już przy rozruchu.

pozdrawiam,
Robert
  
 
No tylko czy nie byłoby takich samych objawów jakbym podpinał kompa i sterował z niego klimą? Dodam że nie wyskakiwały żadne komunikaty o błędach... wszystkie czujniki działały normalnie.
  
 
Cytat:
2011-07-13 13:27:23, morion pisze:
No tylko czy nie byłoby takich samych objawów jakbym podpinał kompa i sterował z niego klimą? Dodam że nie wyskakiwały żadne komunikaty o błędach... wszystkie czujniki działały normalnie.


Ale u mnie też nie było błędów z tego co pamiętam. Po prostu CC nie dostawał zezwolenia na start od ECU, co jest stanem "normalnym"
  
 
u mnie sprezara sie zalaczala poniewaz byl padniety czunik tem. znajdujacy sie w chlodnicy- nie chlodnicy klimy tylko od chlodzenia silnika. jest on tez od zalanczania wentylatorow- ma gniazdo na 3piny i nie jest to ten pierwszy z gory tylko ten nizej gdy patrzymy od gory na chlodnice- dalo sie tez tam zrobic zworke na dwoch pinach i klima sie wlanczala- w sumie doszli do tego bez techa...
  
 
a u mnie po prostu padł bezpiecznik - panel świecił a sprężarka się nie załączała