forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczow
  

Ożywiamy obrotomierz po przejściu na elektroniczny zapłon

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2»
 Autor 
 2011-07-20 17:26:29

Ponieważ mam osobiście taki problem, poszukałem w internecie i znalazłem proste rozwiązanie, jak przerobić obrotomierz na nowy typ zapłonu, czyli elektroniczny. Problem polegał na tym ze po zmianie obrotomierz przestaje wskazywać ilość obrotów, dopiero po jakiś 2000-3000obr zaczyna wskazywać ilość obrotów. Tutaj wklejam schemat przerobienia obrotomierza. Nowy schemat jest w lewym górnym rogu, a stary jest na dole( wszystkie zaznaczyłem na czerwono), który trzeba zmienić. Ciekawostka jest taka, ze wyjmujemy więcej, a wkładamy mniej elementów.



-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 16:50
  
 
 2011-07-20 17:31:47


very good my friend!
2019-05-30 16:25
  
 
 2011-07-24 17:55:52

Kurde za wcześnie się pocieszyłem tym zapłonem było ok a teraz po przejechaniu 300km silnik przy wkręcaniu na obroty przerywa(przy niższych obrotach) stracił jakby na mocy. Zapłon jest na 100% dobrze ustawiony.
2017-07-15 21:56
  
 
 2013-01-07 23:55:52

Nie ma innego rozwiązania??
Wszystkie obrotki trzeba przerabiać?
Może po którymś roku są dobre obrotki juz fabrycznie?

2015-12-03 10:07
  
 
 2013-01-08 06:03:28

Nie wszystkie. Te co teraz są produkowane, już po modyfikacji.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 16:50
  
 
 2013-07-13 00:02:31

ja mam zegary z poloneza caro gaźnik...
ciekawe jak sie mój zachowa..jak założe zapłon od bartka
2019-10-13 22:47
  
 
 2013-09-06 22:12:43

Odnowię nieco temat.

Mam moduł zapłonowy od Nivy, rzekomo cewkę o mocniejszej iskrze i aparat bezstykowy pradowpodobnie od Nivy. Jedyne kable, jakie się tam podłacza, to 2 do cewki i masa... reszta jest po prostu wtyczkami połączona. Jak mam pod to podpiąć obrotomierz od 2103?
2015-03-09 22:28
  
 
 2013-09-07 00:35:36

Pod masowy przewód na cewce.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 16:50
  
 
 2013-09-07 01:21:52

Cytat:
2013-09-07 00:35:36, SzokoLada pisze:
Pod masowy przewód na cewce.



Ale cewka bierze masę z karoserii... chyba, że chodziło Ci o przewód masowy modułu zapłonowego... ale to przecież też to samo, czyli ogólna masa całego pojazdu. Nie kumam, przepraszam...
2015-03-09 22:28
  
 
 2013-09-07 01:43:40

Nie zadawaj za dużo pytań, po prostu podląc pod masowy przewód cewki. Będzie działać . Cewka nie ma masy z obudowy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 16:50
  
 
 2015-09-12 13:57:44

odgrzewając kotleta oddałem dziś starego typu obrotomierz do pana elektronika żeby dokonał modernicacji układu elektronicznego wg załączonego przez Szokolada schematu. pan powiedział że to będzie kosztować 20 peelenów i że po weekendzie będzie do odbioru jak już będę go miał to o ile będzie to miało jakikolwiek sens wizualny wrzucę jakieś zdjęcia
2019-10-13 22:33
  
 
 2015-09-12 15:22:20

.macie jakies schematy dla licznika z poloneza caro--gaźnik,,,--bo taki mam
bo jak założyem zaplon od bartka ponizej 2000 pokazuje glupoty

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2015-09-12 15:23:20 ]
2019-10-13 22:47
  
 
 2015-09-12 20:53:46

ta sama sytuacja u Furiusów popytaj
2019-10-13 22:33
  
 
 2015-09-27 12:53:51

Niestety nie zrobiłem zdjęć przed modernizacją obrotka ale po wygląda tak :













z braku sprawnego silnika testy jeszcze nie wykonane
2019-10-13 22:33
  
 
 2015-11-09 21:41:46

moglby ktoś wkleić ponownie schematy przeróbki obrotomierza na zaplon elektonik,,,
bo ta fotka z dolu postu nie dziala,,,,
pozdr

2019-10-13 22:47
  
 
 2015-11-10 09:56:31

po przeróbce obrotek nie działa niestety na razie nie mam czasu się do pana speca wybrać żeby to sprawdził, drugi problem jest w tym, że on nie ma na czym tego sprawdzić
2019-10-13 22:33
  
 
 2015-11-12 21:16:27

a ja dzis u siebie problem wstępnie rozwiązalem,,,
mam zegary od caro na gaźniku i po zalożeniu dwa lata temu zaplonu od bartka ponizej 2000obr były pierdoly,,,jako że oryginalne zegary wyrżucilem kupilem kiedys obrotek od 2107---a w zasadzie samę płytkę,,,dodatkowo mialem jeszcze jeden obrotek z poloneza,,
podpiolem tą plytkę zamiast polonezowskiej i podłączylem równolegle dwa obrotki,,
DZIALA,,,,!!!!!


[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2015-11-12 21:17:38 ]
2019-10-13 22:47
  
 
 2016-02-15 14:07:47

Jaki jest wynik końcowy?
Co należy zrobić w obrotomierzu 2107 po przejściu z zapłonu klasycznego na elektroniczny?
2019-05-05 13:28
  
 
 2016-02-15 15:04:39

ot ciekawostka, ja nic nie zrobiłem i działa jak należy
2019-07-16 14:25
  
 
 2016-02-15 15:11:40

Bo taki problem jest w 06, a w innych nie słyszałem.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2019-10-14 16:50