MotoNews.pl
  

Fiat 126p jaki silnik??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. jestem tu nowy, sory jak nie tu ale troszke zależy mi na czasie.
Mam 16 lat i własnego malucha. teraz nic nie zrobie ale za rok w wakacje myślałem o zmianie silnika i tu pytanie:
jaki najwiekszy silnik sie tam zmieści nie poszerzając nadkoli itp. bo chciał bym żeby nie ruszać blach żeby maluch wyglądał na zewnątrz nie pozornie. myślałem o silniku 1,5 z lanosa i z tego modelu skrzyni biegów ale da się to zrobić żeby biegi były normalnie ustawione itp????

ps. szukałem przez gooogle ale nic nie znalazłem...
  
 
młody poszukaj w wyszukiwarce i w google był tego setki . masz wogóle jakieś pojęcie o włożeniu takiego silnika i podłączeniu bo wątpie , tak że najpierw się zastanów


jak niema -



- pierwszy lepszy

- http://www.forumsamochodowe.pl/jaki-silnik-fiata-126p-vt5758.htm


[ wiadomość edytowana przez: tasik dnia 2011-08-27 13:24:38 ]
  
 
Właśnie nie wiem i dlatego pytam czy takie coś jest możliwe??

[ wiadomość edytowana przez: IXOF dnia 2011-08-27 14:32:56 ]
  
 
to poszukaj a nie się pytasz, choć wiem że myślenie czasem może boleć to weź dwa apapy i pomyśl
  
 
najlepszy jest oryginalny.
  
 
Cytat:
2011-08-27 09:52:42, IXOF pisze:
ps. szukałem przez gooogle ale nic nie znalazłem...



dzięki za pomoc....
  
 
to poszukaj tu na forum byla masa tematow. Dla czego ktos ma szukac za Ciebie? Mamy taka sama wyszukiwarke
Taka podpowiedz:
Wszystko się da, tylko czy wiesz co chcesz osiagnac i czy umiesz szukac informacji? Bo sam fakt, że teraz się nie znasz jest normalny, od czegoś trzeba zacząć, ale bez tych 2 rzeczy daleko nie zajdziesz.

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-08-27 22:31:36 ]
  
 
Dodam także, że jak wpakujesz nawet silnik od tego lanosa (według mnie poroniony pomysł- silnik duży i ciężki) i zostawisz seryjną skrzynię, to dobrze się nie rozpędzisz a już coś urwiesz bo skrzynia nie wytrzyma. Piszesz żeby założyć skrzynię od lanosa.... Zobacz zatem w książkach serwisowych jak zbudowany jest 126p a jak lanos. Zobaczysz jak tego nie da się włożyć do malucha.


[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-08-28 08:17:55 ]
  
 
Chłopie nie słuchaj co inni ci gadają. Masz taki motor z Deu to ładuj go i sie nie przejmuj zobaczysz jaka fajna robota a póżniej jak pojezdzisz jaka zajawa. Ja bym ten silnik wykorzystał
  
 
to ja tylko powiem żę przekopałem dużo tematów o swapie malucha ale wszyscy ładują silnik z cc lub fiata 127p. Ja bym chciał troche mocniejszy silnik (ok 60-70km) Ale nie wiem z czego go wziąć. odpowiedzi na pytanie czy z lanosa silnik pasuje nie znalazłem dlatego postanowiłem się zapytać kogoś kto na mechanice zna się lepiej niż ja. Dochodzę do wniosku że 1,5 w maluchu nie wypali. szukałem też dojść długo o jakiej max poj. silnik się zmieści ale też nic, wiec pomyślałem że napewno jest tu ktoś kto ma przerobionego malca i tak mniej wiecej będzie wiedział jak duży silnik jest w stanie tam wejść.
więc podpowie mi chociaż ktoś czy istnieje silnik który ma ok tych 60-70km i zmieści się do malucha??
Dodam jeszcze że oryginalny silnik i tak się sypie i jest do wymiany i dlatego nie chce wkładać oryginalnego drugi raz tylko włożyć coś mocniejszego
  
 
Wsadź od motocykla silnik i będziesz miał dużo koni i w miarę mały jest a jak chcesz mieć te 70 koni to 1,2 od punto
  
 
Cytat:
2011-08-28 11:59:29, fiolek pisze:
Wsadź od motocykla silnik i będziesz miał dużo koni i w miarę mały jest a jak chcesz mieć te 70 koni to 1,2 od punto



to wybieram punto Dzięki ci bardzo za podpowiedź
i już chyba ostatnie pytanie jeżeli moge:
jeżeli silnik z punto ten który poradził kolega fiolek to skrzynia malca może zostać czy trzeba zmieniać?? jak zmieniać to na jaką??
  
 
zaprzeczasz sam sobie, bo niby przeczytałeś tyle tematów o swapach z silnikami fiata cc i 127 a pytasz się czy skrzynia może zostać, rozumiem że ich nie przeczytałeś tylko przeglądałeś jak bajkę dla dzieci patrząc po obrazkach. A jeżeli jak sam piszesz nie masz wystarczającej wiedzy to tym bardziej powinieneś poczytać. nie wiem czemu ale strona http://www.126fan.pl/ coś nie działa ale tam są opisane swapy chyba ze wszystkimi możliwościami silnikowymi. Oczywiście jak byś użył wyszukiwarki na tym forum to też sporo byś się dowiedział i nie zadawał podstawowego pytania czy do silnika 1,2 z punto zostawiać skrzynie czy nie. Dla twojego ułatwienia lenistwa i głupoty powiem że ją zostawiasz tylko potrzebujesz flansze łączącą. Pomijam fakt czy stać Ciebie na takie modernizacje bo z seryjnym zawieszeniem i hamulcami to za długo nie pojeździsz. A to może kosztować więcej od swapa który niekoniecznie jest taki tani.
  
 
IXOF nie obraź się ale temat zaczynasz od d**y strony.
Wszystko się da, tylko pytanie po co? Na profesjonalnego swapa trzeba mieć worek kasy i sporo czasu. Oczywiście druta można zrobić, tylko po co? Lepiej kupić inne autko i cieszyć się z bezawaryjnej jazdy i bezpieczeństwa.

Też miałem kiedyś 16 lat i pomysły na milion rzeczy. Tylko niestety żeby zrobić to profesjonalnie to już inna bajka .

A wracając do tematu - silnik lanosa sie zmiesci, ale jako central .

PS.
  
 
widać że się nie znam ale, czytałem dojść dokładnie swapy cc i 127p, i wiem że do tamtych silników polecana jest skrzynia 700cm z cc ale że to nie będzie silnik ani z 127p ani z cc tylko mocniejszy to wolałem się zapytać kogoś kto się zna a ty try3sek nie musisz być złośliwy. nie każdy jest we wszystkim dobry w tym i ja więc wolałem spytać. jestem początkujący wiec trochę wyrozumiałości...
i dziękuje wszystkim za podpowiedzi
  
 
To Ci podpowiem ze bylo bardzo duzo tematow z pytaniami i opisami swapow 1.1 i 1.2 do malucha. Tak mozesz uzyc seryjnej skrzyni - to ile wytrzyma zalezy od Twojego sposobu jazdy. Jedni jezdzili wolno i padala im co 5 minut inni bardzo szybko a skrzynia zyla dosc dlugo.
  
 
nie jestem złośliwy tylko bardziej dosłownie chcę Ci to przedstawić że naprawdę dużo rzeczy jest napisane tylko trzeba poszukać. A jak byś wiedział to by zamontować skrzynie z cc 700 to dyfer kręci sie w przeciwną strone i wytrzymałość takie rozwiązania jest porównywalna ze skrzynią od malucha. A jak dla Ciebie mocniejsze niż silniki od cc choć by 1.1 to takie 60-70KM to wystarczy lekko dłubnąć, taki silnik w wersji N właśnie tyle mocy ma, ale wtedy nie wiem czy 10tyś starczy na zrobienie takiego porządnego swapa, bo zdrutowany może się zmieści w 3-4tyś
  
 
W takim razie naświetlę Ci sprawę w skrócie:

1. Jeśli masz min. z 5 tys zł, to możesz zacząć robić, tak aby to miało ręce i nogi. Aby było bezpieczne dla Ciebie i otoczenia. Aby się nie rozleciało i abyś się tym lub innych nie zabił. Samo przełożenie silnika i uruchomienie tego ustrojstwa żeby jeździło to koszt ok 1500-2000 zł.

2. Możesz pójść przetartym szlakiem wybierając którąś z poniższych opcji:

* silnik cc/sc 899ccm na wtrysku (39KM) do tego flansza i skrzynia maluchowa/bis
* silnik z rodziny "fire" fiata- 1.0/1.1/1.2 (45-90KM) do tego flansza i skrzynia maluchowa (miałem ją w 1.1 i trzeba ją szanować żeby szybko się nie zmieliła) albo do tego flansza i skrzynia od skody rapid (ewentualnie 105-125 przerobionej na suche półosie)

* sinik niewiadomo z czego i XXXKM i skrzynia też nie wiadomo z czego


Do pierwszych dwóch podpunktów flansze dostaniesz bez problemu. Jeśli chcesz wkładać coś innego, raczej musisz działać sam.

3. Zastanów się dobrze czy Cię to nie przerasta, bo rozgrzebać coś i nie skończyć, albo skończyć na szybko żeby tylko to jeździło to nie ma sensu nawet zaczynać. Lepiej jak ktoś zauważył, kupić mocniejsze auto.

4. Pewnie spytasz gdzie mi tu te 5 tys zł wyjdzie skoro silnik można za 3 stówy kupić... W tym całym bałaganie silnik to jest najmniejszy problem...


[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-08-28 15:29:22 ]
  
 
tu masz temat kolegi z silnikiem 1,2 z punto
Cybul
Z tego co pamiętam jak mi mowił w ilu się zamknoł to mi szczęka opadła całość go kosztowała 12k pln'ów
więc trzeba się zastanowić czy jesteś w stanie tyle wydać na nienowe auto, gdzie i blacharke też bedziesz musiał robić
  
 
Przestań się bracie wreszcie słuchać innych wal ten silnior co masz a nie bedziesz sie pytał