Stukanie przy uruchomieniu - finał :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich ponownie

Wyglada na to, ze moj problem ze stukaniem sam sie rozwiazal i pisze tak dla potomnych w jaki sposob - w sumie stukalo juz jak wiecie duzo mniej i inaczej po zmianie filtra ale zdarzalo sie i nie moglem uchwycic zaleznosci kiedy stuka a kiedy nie... i ostatnio naszlo mnie, ze moze trzebaby wymienic swiece i wymienilem - namowili mnie co prawda na nie takie jak chcialem ale o tym pozniej - najwazniejsze jest to, ze po wymianie swiec (a to juz prawie tydzien) nie zastukalo ani razu i teraz pytanie: czy to stukanie to moglo byc spalanie stukowe albo cos w tym stylu jak ECU chcialo wysterowac zaplon a z jakiegos powodu mu nie wychodzilo z powodu kiepskiego stanu swiec ??? To moja najnowsza teoria bo moje ave nie ma juz aparatu zaplonowego tylko ten wynalazek z dwiema cewkami A co do swiec to namowili mnie na Denso Twin Tip K20TT - jakis niby nowy wynalazek niby do lpg i trwalszy i takie tam - poczytajcie sobie bo duzo tej marketingowej papki jest co o nich myslicie ? probowal ktos kiedys cos takiego ? Pozdrowionka i jeszcze raz dzieki za opinie

P.S ciesze sie, ze w moim przypadku BIG sie pierwszy raz pomylil toyka przejechala juz ze mna 20 tys km i silnik obecnie chodzi lepiej niz na poczatku
  
 
Tez sie ciesze
Co do swiec to maja byc takie jakie przewiduje producent ,bo to on zaprojektowal komore spalania i uklad zaplonowy.
Co do stukow to ciezko trafic jak sie nie slyszalo ,ale jak silnik nierownomiernie pracowal to moglo cos stukac w napedzie rozrzadu np walek o walek na kolach zebatych.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-09-01 19:09:52 ]
  
 
Cytat:
2011-09-01 18:09:52, Piotr_Dzialdowo pisze:
Witam wszystkich ponownie Wyglada na to, ze moj problem ze stukaniem sam sie rozwiazal i pisze tak dla potomnych w jaki sposob - w sumie stukalo juz jak wiecie duzo mniej i inaczej po zmianie filtra ale zdarzalo sie i nie moglem uchwycic zaleznosci kiedy stuka a kiedy nie... i ostatnio naszlo mnie, ze moze trzebaby wymienic swiece i wymienilem - namowili mnie co prawda na nie takie jak chcialem ale o tym pozniej - najwazniejsze jest to, ze po wymianie swiec (a to juz prawie tydzien) nie zastukalo ani razu i teraz pytanie: czy to stukanie to moglo byc spalanie stukowe albo cos w tym stylu jak ECU chcialo wysterowac zaplon a z jakiegos powodu mu nie wychodzilo z powodu kiepskiego stanu swiec ??? To moja najnowsza teoria bo moje ave nie ma juz aparatu zaplonowego tylko ten wynalazek z dwiema cewkami A co do swiec to namowili mnie na Denso Twin Tip K20TT - jakis niby nowy wynalazek niby do lpg i trwalszy i takie tam - poczytajcie sobie bo duzo tej marketingowej papki jest co o nich myslicie ? probowal ktos kiedys cos takiego ? Pozdrowionka i jeszcze raz dzieki za opinie P.S ciesze sie, ze w moim przypadku BIG sie pierwszy raz pomylil toyka przejechala juz ze mna 20 tys km i silnik obecnie chodzi lepiej niz na poczatku


Odnosnie mylenia sie to raczej jest to niemozliwe , nie ze wzgledu na przekonanie o nieomylnosci ,ktore byloby mylne samo w sobie, lecz fakt ze nie stawiam tutaj diagnoz ,a jedynie doradzam co nalezaloby zrobic aby problem rozwiazac na podstawie informacji ktore dostarcza forumowicz.
Ja nie diagnozuje samochodow przez internet ,bo to jak ktos kiedys napisal jest niemozliwe a jedynie szacuje co hipotetycznie moze byc przyczyna ,na podstawie doswiadczenia i informacji ktorych mi dostarczacie.
Diagnozy stawiam wylacznie podczas wizyty u mnie na serwisie.
  
 
To zart taki z tej calej radosci ze przestalo dziadostwo pukac i ja nawet juz sie nie zastanawiam dlaczego wiadomo BIG ze bez Ciebie to forum baaardzo wiele by stracilo a co do swiec to z katalogu Denso wychodzi ze moga byc dla 3S-FE 128KM w Avensisie - dziwna to troche sprawa z tymi swiecami bo pisza ze sa pomiedzy klasa premium i zwyklymi swiecami jesli chodzi o jakosc, ze jest tylko klika modeli, ktore zapewniaja pokrycie 80% marek aut dostepnych na rynku a jesli chodzi o cene to jest niska (ja zaplacilem 17 zl za szt a w necie mozna znalezc za 15). Smieszne jest tez to ze do 3S-FE wskazane przez producenta sa dwuelektrodowe a te sa jedno z dodatkowym kawalkiem elektrody na tym wygietym odcinku. Ale nic to - na razie jest OK i niech tak pozostanie czego wszystkim forumowiczom zycze