MotoNews.pl
  

Problem z chceck engine VSC I 4WD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
widze ze temat znany.Mam problem z Rav 4 2.4benzyna z USA. Co jakiś czas zapalaja mi się kontorlki check engine VSC i 4WD. Po podłączeniu pod komputer pokazuje błędy związane z odpowietrzeniem baku(chodzi o EVAP). Poradzono mi abym pojezdził bez korka paliwa ale po 3 dniach znowu to samo. Istnieje jakas metoda na zdjagnozowanie wycieku w systemie EVAP. Czy niestety musze wylozyc 3tys na nowy EVAP. Dodam ze Ravcia zrobiłą na gazie jakis 5 tys km
z góry przepraszam za niefachowość i bardzo proszę o pomoc. Kupiłem fajne auto którym miałęmsie cieszyc a nazarnie walcze z kontrolkami.
  
 
A zdradz tajemnice czym sie kierowal ten mega mechanior kazac pojezdzic bez korka????
Uklad wykrywa najmniejsza nieszczelnosc zbiornika z paliwem ,na korku jest napisane jak byk zeby go odkrecac powoli i zakrecac do klikniecia na szczelno...a ten gigant kaze Ci jezdzic bez korka....z tego co zaobserwowalem i na podstawie wieloletniego doswiadczenia moge zaryzykowac twierdzenie ze jak cos niema korka to jest raczej bardziej nieszczelne niz jak jest zamkniete korkiem ,chyba ze sie myle.
Podaj kody bledow to powiem Ci co trzeba zrobic, ale korek mozesz smialo zakrecac.
  
 
sorry za priv jestem nowy na forum
  
 
Witam ponownie,

podpięcie pod komputer wykazało błędy:
P043E, P043F, P2401, P2402, P02419.

proszę o pomoc, nie mam na to już cierpliwości.
  
 
Dodam jeszcze, że nie zauważyłem aby korek wlewu paliwa kliknął po wczorajszym dolaniu paliwa. Muszę naprawdę mocno go dokręcić aby usłyszeć coś co nie przypomina raczej kliknięcia.
  
 
Cytat:
2011-09-19 09:51:06, Barman186 pisze:
Dodam jeszcze, że nie zauważyłem aby korek wlewu paliwa kliknął po wczorajszym dolaniu paliwa. Muszę naprawdę mocno go dokręcić aby usłyszeć coś co nie przypomina raczej kliknięcia.


Korek jak nie klika to go wymienic na sprawny , przylgnie korka w gardzieli wlewu wypolerowac papierkiem 2000.
A na ten zespol kodow bledu Charcoal canister do wymiany.I bedzie ok
  
 
A może jakaś rada na sprawdzenie szczelności tego układu, nie uśmiecha się wydać 3,6 tyś zł od tak sobie.
  
 
Cytat:
2011-09-19 15:58:05, Barman186 pisze:
A może jakaś rada na sprawdzenie szczelności tego układu, nie uśmiecha się wydać 3,6 tyś zł od tak sobie.


No kazdego szkoda ale u ciebie nie wystepuje jeden kod bledu dotyczacy nieszczelnosci duzej czy malej ,ale zespol kodow okreslajacy niesprawnosc tego elementu.
Gdybys tylko jezdzil bez korka a reszta bylaby sprawna to by byl jeeden kod large leakage.
Gdyby byla mala nieszczelnosc i podcisnienie ze zbiornika uchodziloby przez noc to by byl kod small leakage.
  
 
Dzwoniłem do serwisu w Białymstoku, podłączenie pod tester tego układu kosztuje 190 zł. Pakować się w testowanie czy od razu zamówić część i wymieniąć?
  
 
Cytat:
2011-09-19 18:24:50, Barman186 pisze:
Dzwoniłem do serwisu w Białymstoku, podłączenie pod tester tego układu kosztuje 190 zł. Pakować się w testowanie czy od razu zamówić część i wymieniąć?


Testerem Toyoty nie odczytasz nic ponad te kody ktore juz odczytales.
Jak dotad wymiana charcoal canister zawsze zalatwiala problem.
wiec wymieniaj.
  
 
mam jeszcze jedne problem mianowicie kod błędu P0505 (błąd regulatora biegu jałowego). Zapalając auto obroty wskakują mi na 2,5 tyś i falują. Ponad to podczas jazdy jadąc z prędkością 2,0 tyś obrotów nagle obroty spadają na 1,5 tyś i czuć delikatne szarpnięcie jakby zmieniał się bieg. Pomożesz i z tym?
Chce aby wszystko zrobili mi w serwisie dla świętego spokoju.
  
 
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-Avalon-Camry-EVAP-Charcoal-Canister-Genuine-OE-/280562536894?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4152d491be

czy ten canister wygląda właśnie tak jak na załączonym linku?
  
 
Cytat:
2011-09-22 18:46:46, Barman186 pisze:
mam jeszcze jedne problem mianowicie kod błędu P0505 (błąd regulatora biegu jałowego). Zapalając auto obroty wskakują mi na 2,5 tyś i falują. Ponad to podczas jazdy jadąc z prędkością 2,0 tyś obrotów nagle obroty spadają na 1,5 tyś i czuć delikatne szarpnięcie jakby zmieniał się bieg. Pomożesz i z tym? Chce aby wszystko zrobili mi w serwisie dla świętego spokoju.


Zawor ISC do czyszczenia.
  
 
Cytat:
2011-09-22 19:29:11, Barman186 pisze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-Avalon-Camry-EVAP-Charcoal-Canister-Genuine-OE-/280562536894?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4152d491be czy ten canister wygląda właśnie tak jak na załączonym linku?


Tak ale rozni sie w zaleznosci od modelu.
  
 
Dziękuję za pomoc, rozumiem że nie sama przepustnica a sam zawór ISC. Tak?
  
 
Cytat:
2011-09-22 19:48:23, Barman186 pisze:
Dziękuję za pomoc, rozumiem że nie sama przepustnica a sam zawór ISC. Tak?


tak albo sie kleszczy bo zaklejony smola- najczesciej, albo - b rzadko ma uszkodzone uzwojenie.
  
 
Myślałem że przepustnica do wymiany. To jest tkz zawór EGR?
  
 
Cytat:
2011-09-22 19:57:52, Barman186 pisze:
Myślałem że przepustnica do wymiany. To jest tkz zawór EGR?


Najpierw rozbierz przepustnice i ISC i wyczysc tak jak opisywalem wielokrotnie.
  
 
Dziękuję, bawienie się przepustnicą i ISC zostawię serwisowi. Nie chciałbym niczego uszkodzić i i rozstawać się z 1600 zł na nowa przepustnice
  
 
Cytat:
2011-09-23 11:32:07, Barman186 pisze:
Dziękuję, bawienie się przepustnicą i ISC zostawię serwisowi. Nie chciałbym niczego uszkodzić i i rozstawać się z 1600 zł na nowa przepustnice


No ...tylko jeszcze zalezy na kogo w tym serwisie trafisz ,bo jedyne szkolenia jakie od ostatnich 8 lat sie odbywaja to okresowe BHP