Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
syd Tychy | 2011-09-29 22:14:01 myślę że to normalne dźwięki duszonego motora,tylko zależy jaki to klekot [ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2011-09-29 22:35:57 ] |
qrak01 Piaseczno | 2011-09-30 00:25:40
pierwsze podejrzenia też były w kierunku tego ze obroty zbyt niskie ...ale dlaczego zatem przez 10..15 km takie same obroty/bieg nie powodują klekotania ![]() klekot metaliczny..'klep..klep..klep' ..jakby odpowiednik zaworów?? popychaczy?? w silniku benzynowym... |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-10-03 22:34:20
Wtryskiwacze potrafia klekotac na rozne sposoby czasem jak zawory czasem jak panewki. Czasem jak leja i kopca to klekoca , a czasem jak sa przypchane. Czasem klekot powstaje w samym wtryskiwaczu , a czasem na skutek niewlasciwego spalania tzw twarda metaliczna praca. Czasami kiedy klekocze jeden wtryskiwacz mozna go wylowic odlaczajac po kolei testerem wtryskiwacze podczas pracy. Nie prawda ze w lecie silnik chodzi bez ssania. Tzw ssanie czyli zwiekszona dawka paliwa jest zawsze podawana i zmniejsza sie plynnnie w miare nagrzewania silnika. Przykladowo jak silnik pracuje na biegu jalowym po nagrzaniu to czasy wtryskow sa np 2-3 mili sekundy to w fazie rozgrzewania 6-8 Zimny silnik jest mniej sprawny wiec potrzeba wiecej paliwa aby osiagnac zadana moc , a takze chodzi o jak najszybsze doprowadzenie do normalnej temperatury pracy, bo mozna wtedy obnizyc dawke bez utraty mocy. Oczywiscie w lecie silnik osiaga normalna temp pracy kilkakrotnie szybciej niz w zimie , co sie przeklada bezposrednio na zuzycie paliwa. Dlatego nowe systemy tzw start stop wydaja sie raczej idiotyczne. Silnik jak wiadomo sluzy nie tylko do napedzania pojazdu , ale do wytwarzania pradu i ciepla do ogrzewania. Kto ma nowoczesnego diesla wie ze w zimie poniewaz silnik jest sprawniejszy od klasycznego klekota i posiada miedzy innymi funkcje cut off podczas hamowania silnikiem, co w lecie oszczedza paliwo , to w zimie doprowadza do schlodzenia ciagle zimnego silnika i powoduje ze faza rozgrzewania przedluza sie w nieskonczonosc.W zwiazku z tym w efekcie spalanie rosnie i troche ratuje sprawe nagrzewnica spalinowa , ale ona tez spala paliwo ![]() ![]() Poprostu ilosc energii dostarczonej musi sie rownac wychodzacej plus straty. ![]() ![]() abstrachujac jezeli faktycznie klekocza ci wtryski po nagrzaniu to sa pozapychane i trzeba je wymienic. Mozna oczywiscie sprobowac Forte Weepp lub zwykla nafte oswietleniowa , ale lejac je do baku niewiele to pomoze. Trzeba podlaczyc kanister zamiast zbiornika z paliwem i odpalic silnik na nierozcienczonym specyfiku , grzac podbijac cisnienie i zostawic na noc i znowu ,to moze pomoze. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
qrak01 Piaseczno | 2011-10-07 13:11:22 zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz...
po zastosowaniu środka do czyszczenia układu paliwowego/wtryskiwaczy (któregoś z rzędu ..LM JetClean za bardzo nie zdziałał tu) klekotanie w większości zniknęło...powiedziałbym że to co zostało to normalny objaw... No i zastanawiam się czy taki metaliczny klekot można połączyć z odkładanie się osadu na tłokach...następnie tłok uderza o ...(?) i silnik wydaje taki dźwięk... prawdopodobne to jest ??? co sprowadzałoby się do problemu “carbon clogging” - wady fabrycznej w avensis D4D (1AD i 2AD).. wygląda że toyota niedawno przedłużyła gwarancje związane z wadą fabryczną do 7 lat/180 kkm : http://www.scribd.com/doc/58534538/Oil-Consumption-Egr-Clogged-Extended-Warranty1-1 |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2011-10-07 21:14:02
Nie slyszalem o takiej przedluzonej gwarancji ...takie gwarancje to w USA bywaja na rozne podzespoly np komputery silnikow w automatach. Ze jest w nich duzo sadzy to fakt ale w EGRach i ukladach wydechowych. W cylindrze i na denku tloka niema prawa sie nic osadzic . Tzn. nic ponad normalny sladowy nagar.Komora spalania na skutek wysokiej temperatury ulega samooczyszczaniu tzn ze osady zluszczaja sie na biezaco , a juz napewno nic nie stuka o tlok czy glowice. Metaliczny stuk powstaje na skutek duzej szybkosci czola plomienia w cylindrze podczas pracy ,towarzyszy temu gwaltowny i nadmierny przyrost cisnienia.. W starych dieslach jak sie za mocno wyprzedzilo poczatek wtrysku to tak walilo jakby sie panewki rozsypaly -metaliczny stukot. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-10-07 21:17:34 ] |