MotoNews.pl
  

Avensis D4D - klekot po nagrzaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym się poradzić odnosnie dziwnych objawów w Toyocie Avensis 2.2 150 2AD-FTV.

Otóż jak juz silnik sie rozgrzeje po przejechaniu 5-10 km to zaczyna klekotac .
Klekotanie jest JEDYNIE podczas spokojnego ruszania, czy tez jazdy na 2 i 3 biegu ...zawsze gdy obroty sa bardzo niskie gdzies w okolicach 1000-1300... i jednoczesnie mało gazu wcisniete...
Jak ruszamy dynamiczniej (z wieksza iloscia gazu) to nie ma klekotania...
To klekotanie to jest takie metaliczne "klep klep klep" jakby z prawej strony silnika (na wprost pasazera)...jak tylko obroty silnika wzrosna to klekot zanika...


Ostatnio sprawdzane byly wtryski ...1 mial 1,5 ... i jeden: -1,9 pozostale dwa w normie ~0,4..

Inne dane :
Nie ma klekotu na zimnym silniku.
Odpala bez problemu jak jest cieply czy zimny...nigdy zadnych problemow.
Moc w normie , brak dlawienia, falowania obrotów itp.
EGR czysty, filtr paliwa nowy, przeplywomierz wyczyszczony...

Czy wtrysk na wykonczeniu moze wydawac takie klekotanie przy ruszaniu z małym gazem? ...i przyspieszania powolnego na 2gim biegu przy malej ilosci gazu ?

a moze przyjrzeć sie czemuś innemu ?
  
 
Objaw raczej dziwny.
a kopci na czarno?
Jak polozysz gaz na podlodze na 3 biegu przy 1500 obr to od jakich obrotow wyraznie przyspiesza?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2011-09-22 19:51:09, Bigelektron pisze:
Objaw raczej dziwny. a kopci na czarno? Jak polozysz gaz na podlodze na 3 biegu przy 1500 obr to od jakich obrotow wyraznie przyspiesza?



brak kopcenia...
czasem zdarza się zakopcić na trasie przy wciśnieciu gazu do podłogi ..ale to jedynie pierwsze depnięcia na trasie po dłuższej jeździe po mieście --- zakładam że to pajęczyny które się uzbierały od spokojnej jazdy ..później gaz w podłogę nie powoduje kopcenia.

przy 1500 na 3 i gaz w podłogę zaczyna ciągnąć od razu ..po przekroczeniu 1800-1900 czuć kopnięcie i w zasadzie rozpęd idzie do 4000 ...

ostatnio dolany został do paliwa środek do oczyszczania wtryskiwaczy itp... klekot po rozgrzaniu prawie całkowicie zniknał ..zobaczymy czy to tymczasowe...
zdziwienie tym bardziej większe bo inne środki (Forte,LM) były wcześniej używane ale bez efektów...

sądziłem że wtryskiwacze nie mogą odpowiadać za "klepanie" jak zaworów...jeśli już to tykanie ...ale czyżbym się mylił
  
 
myślę że to normalne dźwięki duszonego motora,tylko zależy jaki to klekot

[ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2011-09-29 22:35:57 ]
  
 
Cytat:
2011-09-29 22:14:01, syd pisze:
myślę że to normalne dźwięki duszonego motora,tylko zależy jaki to klekot [ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2011-09-29 22:35:57 ]



pierwsze podejrzenia też były w kierunku tego ze obroty zbyt niskie ...ale dlaczego zatem przez 10..15 km takie same obroty/bieg nie powodują klekotania ..przecież w lecie silnik bez ssania chodzi...zresztą na biegu jałowym od uruchomienia obroty sa stabilne na ~800

klekot metaliczny..'klep..klep..klep' ..jakby odpowiednik zaworów?? popychaczy?? w silniku benzynowym...
  
 
Cytat:
2011-09-30 00:25:40, qrak01 pisze:
pierwsze podejrzenia też były w kierunku tego ze obroty zbyt niskie ...ale dlaczego zatem przez 10..15 km takie same obroty/bieg nie powodują klekotania ..przecież w lecie silnik bez ssania chodzi...zresztą na biegu jałowym od uruchomienia obroty sa stabilne na ~800 klekot metaliczny..'klep..klep..klep' ..jakby odpowiednik zaworów?? popychaczy?? w silniku benzynowym...


Wtryskiwacze potrafia klekotac na rozne sposoby czasem jak zawory czasem jak panewki.
Czasem jak leja i kopca to klekoca , a czasem jak sa przypchane.
Czasem klekot powstaje w samym wtryskiwaczu , a czasem na skutek niewlasciwego spalania tzw twarda metaliczna praca.
Czasami kiedy klekocze jeden wtryskiwacz mozna go wylowic odlaczajac po kolei testerem wtryskiwacze podczas pracy.
Nie prawda ze w lecie silnik chodzi bez ssania.
Tzw ssanie czyli zwiekszona dawka paliwa jest zawsze podawana i zmniejsza sie plynnnie w miare nagrzewania silnika.
Przykladowo jak silnik pracuje na biegu jalowym po nagrzaniu to czasy wtryskow sa np 2-3 mili sekundy to w fazie rozgrzewania 6-8
Zimny silnik jest mniej sprawny wiec potrzeba wiecej paliwa aby osiagnac zadana moc , a takze chodzi o jak najszybsze doprowadzenie do normalnej temperatury pracy, bo mozna wtedy obnizyc dawke bez utraty mocy.
Oczywiscie w lecie silnik osiaga normalna temp pracy kilkakrotnie szybciej niz w zimie , co sie przeklada bezposrednio na zuzycie paliwa.
Dlatego nowe systemy tzw start stop wydaja sie raczej idiotyczne.
Silnik jak wiadomo sluzy nie tylko do napedzania pojazdu , ale do wytwarzania pradu i ciepla do ogrzewania.
Kto ma nowoczesnego diesla wie ze w zimie poniewaz silnik jest sprawniejszy od klasycznego klekota i posiada miedzy innymi funkcje cut off podczas hamowania silnikiem, co w lecie oszczedza paliwo , to w zimie doprowadza do schlodzenia ciagle zimnego silnika i powoduje ze faza rozgrzewania przedluza sie w nieskonczonosc.W zwiazku z tym w efekcie spalanie rosnie i troche ratuje sprawe nagrzewnica spalinowa , ale ona tez spala paliwo
Poprostu ilosc energii dostarczonej musi sie rownac wychodzacej plus straty.
abstrachujac jezeli faktycznie klekocza ci wtryski po nagrzaniu to sa pozapychane i trzeba je wymienic.
Mozna oczywiscie sprobowac Forte Weepp lub zwykla nafte oswietleniowa , ale lejac je do baku niewiele to pomoze. Trzeba podlaczyc kanister zamiast zbiornika z paliwem i odpalic silnik na nierozcienczonym specyfiku , grzac podbijac cisnienie i zostawic na noc i znowu ,to moze pomoze.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz...
po zastosowaniu środka do czyszczenia układu paliwowego/wtryskiwaczy (któregoś z rzędu ..LM JetClean za bardzo nie zdziałał tu) klekotanie w większości zniknęło...powiedziałbym że to co zostało to normalny objaw...

No i zastanawiam się czy taki metaliczny klekot można połączyć z
odkładanie się osadu na tłokach...następnie tłok uderza o ...(?) i silnik wydaje taki dźwięk...
prawdopodobne to jest ???

co sprowadzałoby się do problemu “carbon clogging” - wady fabrycznej w avensis D4D (1AD i 2AD)..

wygląda że toyota niedawno przedłużyła gwarancje związane z wadą fabryczną do 7 lat/180 kkm :

http://www.scribd.com/doc/58534538/Oil-Consumption-Egr-Clogged-Extended-Warranty1-1
  
 
Cytat:
2011-10-07 13:11:22, qrak01 pisze:
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz... po zastosowaniu środka do czyszczenia układu paliwowego/wtryskiwaczy (któregoś z rzędu ..LM JetClean za bardzo nie zdziałał tu) klekotanie w większości zniknęło...powiedziałbym że to co zostało to normalny objaw... No i zastanawiam się czy taki metaliczny klekot można połączyć z odkładanie się osadu na tłokach...następnie tłok uderza o ...(?) i silnik wydaje taki dźwięk... prawdopodobne to jest ??? co sprowadzałoby się do problemu “carbon clogging” - wady fabrycznej w avensis D4D (1AD i 2AD).. wygląda że toyota niedawno przedłużyła gwarancje związane z wadą fabryczną do 7 lat/180 kkm : http://www.scribd.com/doc/58534538/Oil-Consumption-Egr-Clogged-Extended-Warranty1-1


Nie slyszalem o takiej przedluzonej gwarancji ...takie gwarancje to w USA bywaja na rozne podzespoly np komputery silnikow w automatach.
Ze jest w nich duzo sadzy to fakt ale w EGRach i ukladach wydechowych.
W cylindrze i na denku tloka niema prawa sie nic osadzic .
Tzn. nic ponad normalny sladowy nagar.Komora spalania na skutek wysokiej temperatury ulega samooczyszczaniu tzn ze osady zluszczaja sie na biezaco , a juz napewno nic nie stuka o tlok czy glowice.
Metaliczny stuk powstaje na skutek duzej szybkosci czola plomienia w cylindrze podczas pracy ,towarzyszy temu gwaltowny i nadmierny przyrost cisnienia..
W starych dieslach jak sie za mocno wyprzedzilo poczatek wtrysku to tak walilo jakby sie panewki rozsypaly -metaliczny stukot.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-10-07 21:17:34 ]