MotoNews.pl
  

Jaki olej 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie jaki olej wlac do 126p po remoncie nowe cylindry tloki korbowody wal panewki
polsyntetyk syntetyk ???? i jaki najlepiej??
  
 
a wiesz w ogóle jakie oleje się leje do 126p poczytaj trochę zamiast zakładać nowy temat który nie wnosi nic nowego mądrego.
lej minerał maksymalnie pol syntetyk....
na dotarcie lepszy poł syntetyk do wylania...
  
 
Na dotarcie silnika: Millers CRO 10W40

Jeśli seryjny silnik i auto do normalnego użytku na codzień: olej mineralny 15W-40, np Catrol GTX HM, lub VS Europa.

Jeśli do sportu: Motul 300V LeMans 20W-60

A jak coś pomiędzy (np KJS), to opinii było już wiele na forum o olejach do tych celów, użyj "SZUKAJ".
  
 
ok to ile tak mam zrobic km na dotarciu
  
 
a po co olej?
do serii co bys nie wlał to bedzie jeden wuj
co do docierania to nie ma co srać żarem, nie obciązaj silnika, redukuj przed wzniesieniami, trzymaj obroty, nie dokręcaj obrotomierza. po 100km pozwól na więcej dokręcaj biegi powoli bez deptania. troche męczarni (500km a jak chcesz to i 1000 ) i w palnik


[ wiadomość edytowana przez: qbara dnia 2011-11-15 20:31:03 ]
  
 
seria to nie bedzie i chce jakis dobry olej zeby sie nie grzal
  
 
valvoline vr1 10w60

  
 
Cytat:
2011-11-15 22:12:44, malyglod pisze:
valvoline vr1 10w60


Dokladnie, najlepszy olej za taka kase. Jak chcesz wydac wiecej to Millers Motorsport. I w zyciu nie kupuj Castrola 10w60.
  
 
Ale na dotarcie kupuj minerala nawet Kujawski a nie oleje niwelujące tarcie do minimum.
  
 
Cytat:
2011-11-15 22:31:38, yapko pisze:
I w zyciu nie kupuj Castrola 10w60.



Jakieś uzasadnienie ?
  
 
Cytat:
2011-11-16 01:22:12, malyglod pisze:
Jakieś uzasadnienie ?


Oryginal robiony gdzie popadnie na zlecenie a do tego co drugi pojemnik nieorginalny, zalany czyms jeszcze tanszym.
  
 
Cytat:
2011-11-15 22:03:25, jazbata1987 pisze:
seria to nie bedzie i chce jakis dobry olej zeby sie nie grzal


jak nie chcesz zeby sie grzał to dołuż chłodnice oleju. Ja nie mam i na długich kajtach w lecie olej sie nagrzewał nawet do 140st. Nie czółem straty na mocy itp. Po zawodach zawsze miska w dół i oględziny, wszystko grało. Zalany był jakiś Midland wcale nie wyczynowy. Castrol 10w60 to syf - potwierdzam, mozna go porównac do orlen platinum.
Zresztą wszystko zależy jak spasujesz tłok-cylinder-pierscienie, ale to już poszukaj było na forum wiele razy. Pamiętaj że jak przerobisz puszke filtra coby polepszyć dolot to już zmniejszasz tym chłodzenie. Ale do tego sie dochodzi latami, urywa korby, wygina wałki i inne nieciekawe duperele
  
 
Wetnę się w watek z pewną sprawą, ostatnio bodajże w Automobiliście lub Classicauto głośno o firmie Xado, w prawdzie w temacie różnych "cud mikstur", ale spowodowało to, że zacząłem googlować co to jest itp. Teraz do sedna sprawy okazało się, że rzeczona firma produkuje również oleje w tym taki OLEJ. Co Wy na to?
  
 
Midland też robi 20W50 i to bardzo dobry to po co ryzykować. Do normalnego samochodu na lato napewno styknie do rajdówki też no chyba, że ktoś w rajdówce robi między wymianami 15 tys. to sory.
  
 
Fur misiu w rajdowym 126p 650 zawsze jest świerzy olej bo ucieka każdymi nieszczelnosciami ciągłe dolewki czynią go ciągle świerzym
  
 
maluch dziwny samochód - można by go traktować jako anomalię... wyjątek od reguły

Midlanda wszelakiej maści z ręką na sercu polecam do normalnych samochodów
  
 
kupie albo motul albo millers
  
 
A ja powiem tak: konstruktorom tego silnika (lata 50?) nawet nie śniły się takie oleje mineralne jak mamy teraz, więc do tej konstrukcji i mega luźnych pasowań i dużych tolerancji w stosunku do silników nowożytnych nalałbym tylko (i nalałem) minerala 15W40. Konkretnie Motul 4000. Do sportu chłodnica oleju i koniec tematu.
  
 
teraz z innej beczki czy odchudzenie korbowodow i tlokow o 100gram to duzo malo??? bo takie bede mial
  
 
Cytat:
2011-11-16 18:35:23, PitGTR pisze:
A ja powiem tak: konstruktorom tego silnika (lata 50?) nawet nie śniły się takie oleje mineralne jak mamy teraz, więc do tej konstrukcji i mega luźnych pasowań i dużych tolerancji w stosunku do silników nowożytnych nalałbym tylko (i nalałem) minerala 15W40. Konkretnie Motul 4000. Do sportu chłodnica oleju i koniec tematu.



polać mu!