Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() dziadek_tadeusz TOYOTA DRIVER Toyota Camry x2 Wojnów k Siedlec | 2012-04-19 21:09:17 Jeden jest do wskazówki na zegarach, drugi do ECU. Najlepiej wziąć miernik w rękę i go pomierzyć. |
Rollka ->Toyota Parking Only<- Toyota Corolla E11 Warszawa | 2012-04-21 13:57:29
Witam serdecznie wszystkich, piszę tu po raz pierwszy i wszystkich serdecznie pozdrawiam. Piszę co prawda po raz pierwszy ale forum podglądam od dawna. Mam ostatnio z moją corollą (E11, 4e-fe, zagazowana od ponad 100 tysięcy, aktualny przebieg 216 tysięcy kilometrów) sto pociech. Od pewnego czasu (jakieś 20 tysięcy kilometrów) walczę z falującymi obrotami biegu jałowego - samochodem aż szarpie do granic absurdu, a obroty spadają do 400 i niżej, w czasie hamowania samochodem na luzie silnik potrafi zgasnąć. Przeczytałem uważnie porady Bigelektrona. Do czyszczenia zaworu ISC wziąłem się bardzo ostrożnie. Jednak okazało się że gazownicy przy wymianie parownika (14 tysięcy temu) pewnie nie mogli ustawić obrotów. Co mi zrobili: całkowicie pozbyli się śruby zderzakowej przepustnicy (od tego czasu przepustnica zaczęła się kleszczyć) i jakby tego było mało dodatkowo jeszcze przewiercili samą przepustnicę (nie wiem po jaką cholerę). Próbowali się pewnie dobrać do czujnika położenia przepustnicy ale tylko śruby rozwalili. Przepustnicę zalutowałem, wkręciłem zastępczą śrubę zderzakową, wyczyściłem zawór ISC zgodnie ze wskazaniami Bigelektrona. DUPA - wszystko po staremu ![]() Szukałem, szukałem co jeszcze? ![]() ![]() ![]() ![]() Naprawdę, nie mam już pomysłu gdzie szukać niesprawności. ![]() |
bigrafi Toyota Corolla Leszno | 2012-04-21 14:09:52 |
![]() Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2012-04-21 23:13:52
Zacznijmy może od tego, czy opisane przez Ciebie objawy są na benzynie czy na gazie ? Jak silnik zachowuje się na benzynie ? Ja bym spróbował na początek reset ECU i patrzeć co się będzie działo. Oczywiście wszystko na benzynie... Pozdro. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2012-04-21 23:51:04
Zmierz sobie rezystancje na zimno i na cieplym silniku. Na zimno okolo 2-3 kohm a na cieplo okolo 200-300ohm w czujniku 2 pinowym mierzysz na pinach ,a w tym 3 pinowym sa dwa termistory jeden miedzy dwoma pinami i brak polaczenia z masa na obudowie , a drugi pomiedzy tym trzecim pinem a obudowa. Napisz jakie wyniki pomiarow. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Rollka ->Toyota Parking Only<- Toyota Corolla E11 Warszawa | 2012-04-22 14:49:03
Rzecz jasna wszystko co opisuję dotyczy przede wszystkim benzyny, na gazie nie ma znaczących zmian od zachowań z benzyną. Silnik na benzynie odpala bez problemów, wchodzi na obroty, nazwijmy to ssania - by po kilkudziesięciu sekundach spaść do 300-400. Aby nie zgasł zupełnie pompuję gazem hamując ręcznym - norma w takich sytuacjach. Check engine nie zapaliła się ani razu. Po wyczyszczeniu przepustnicy resetowałem ECU wyjęciem bezpiecznika (15A - EFI). Po wymianie sondy lambda też resetowałem. Odpięcie przewodów ze złączki na ISC podnosi obroty. Jazda w trasie wszystko w porządku, śmiga, choć czasami poniżej 3000 RPM mam wrażenie że ja cisnę a silnik się dławi. No i gdy schodzę z obrotów, silnik gaśnie. ![]() |
![]() Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2012-04-22 16:18:27
Zmierz czujnik temperatury na zimnym i na gorącym. Jaką instalację LPG masz tam założoną ? Może po prostu parownik jest coś nie halo i puszcza za dużo gazu ? Próbowałeś zakręcić gaz na butli i pojeździć tak chwilę ? Pozdro. |
Rollka ->Toyota Parking Only<- Toyota Corolla E11 Warszawa | 2012-04-22 19:00:21
Czujników nie dotykałem jeszcze... nazwy instalacji nie pamiętam, sprawdzę. Parownik był wymieniany na nowy 20 tysięcy temu. Właśnie wtedy wykręcili mi śrubę zderzakową przepustnicy i przewiercili przepustnicę na wylot o nie wiem po co. Tak jak napisałem dwa posty wcześniej, by mieć pewność zamontowałem przepustnicę kupioną na szrocie - całkiem fajną, wyczyściłem, objawy jak na starej. Niemniej podstawowe zarzuty mam do mojego 4E-FE gdy pracuje na benzynie. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2012-04-22 22:45:34
Moze jeszcze cos fajnego spieprzyli...poszukaj dobrze. a jak zdejmiesz rure dolotowa z przepustnicy ta od filtra powietrza to obroty podskocza? ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Rollka ->Toyota Parking Only<- Toyota Corolla E11 Warszawa | 2012-04-24 11:24:56
Instalacja jest Lovato - i tak jak napisałem 20 tysięcy temu wymieniany był parownik i ogólnie instalację wtedy przejrzeli - wymienili bezpieczniki, przewody elektryczne, cewkę elektrozaworu i kilka innych dupereli. No ale pewnie wtedy nie mogli już normalnie znaleźć wolnych obrotów więc zaszaleli z partyzantką. Nie rozumiem tylko jednego - dlaczego samochód tak ładnie się uruchamia za pierwszym razem (na benzynie) i początkowo utrzymuje wzorcowe obroty, by chwilę później tragicznie spadać na marne 200-300? |
syd Tychy | 2012-04-24 20:58:01 może warto sprawdzić luzy zaworowe,kompresję.zaleca się kontrolę co 30tyś.km. kontrolowałeś kiedyś? |
Rollka ->Toyota Parking Only<- Toyota Corolla E11 Warszawa | 2012-04-24 21:04:26 nie, nie kontrolowałem. Zacznę pewnie od kompresji. Jeśli coś będzie nie halo, sprawdzę i luzy. Brak mi jednak płytek regulacyjnych. A w warsztacie zapłacę całkiem całkiem ![]() ps. dziś znów zajrzałem do przepustnicy, w kolektorze, zaraz za przepustnicą znalazłem świeży olej. Uszczelniacze zaworów? Przebieg jak pisałem - 216 tysięcy [ wiadomość edytowana przez: Rollka dnia 2012-04-24 21:06:58 ] |
syd Tychy | 2012-04-24 21:13:00 właśnie bardziej zwróć uwagę na luzy zaworowe ale kompresję też zmierz
a w kolektorze może być trochę oleju,wypluwa go z odmy,ale to są znikome ilości. [ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2012-04-24 21:16:36 ] |
bigrafi Toyota Corolla Leszno | 2012-05-09 20:34:24 Wymieniony trzypinowy i wszystko wreszcie pracuje jak powinno. Dzięki. |
Rollka ->Toyota Parking Only<- Toyota Corolla E11 Warszawa | 2012-06-26 21:50:48
Chciałbym zakończyć temat. Wypalone gniazda zaworowe. Przy przebiegu 218 tysięcy i stukającej zimą panewce korbowej uważam remont tego silnika za nieopłacalny. Teraz szukam przyzwoitego 4E-FE Chciałbym bardzo podziękować wszystkim którzy pomagali mi w poszukiwaniu przyczyn i wspomagali mnie radą. |