MotoNews.pl
2 Avensis 1.8 7AFE. Problem, z ECONO i brak "turbo" (262763/18)
  

Avensis 1.8 7AFE. Problem, z ECONO i brak "turbo"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
Jest to mój pierwszy post na Waszym forum.
Napiszę od razu o jaki chodzi samochód.
Toyota Avensis 1.8-7AFE-Lean Burn-lpg sekwencja.
Problem mam następujący.
Od jakiegoś czasu zastanawiamy się z kolegami czy spalanie max w granicach 12l lpg to normalne. Stąd właśnie temat i jego pokrewne tematy zaczęły nas zastanawiać.
Otóż. Zaczęło się od sprawdzania przez Nas sondy lambda. Napięcie na sondach mieliśmy w granicach 0-1V . Jedni piszą, że tak powinno być, a inni, że sonda ta powinna pracować od 0-5V. Jak to jest?

Sprawdzaliśmy także oporność grzałki i wychodzi do 2,5 Ohm.
Czyli wynikałoby z tego, że sondy mamy ok.

Nie pali się u mnie kontrolka ECONO i to już od czasu jak go kupiłem czyli od ok 2lat. Nawet nie wiedziałem, że takowa istnieje. Żarówka sprawdzona i jest dobra.
Nie poruszam się nazbyt często w okolicach 4-5 tys i dopiero od niedawna zauważyłem, że w zasadzie nie działa mi (ja to nazwę) "doładowanie" niby turbo.
Regulator podciśnienia reaguje moim zdaniem nazbyt często, bo już w granicach od 1tys/obr!!!?
Zajrzałem pod maskę i dodałem gazu na przepustnicy obserwując regulator. Nie jest tak jak często się zdarza, że się zawiesza. U mnie jest chętny do ruchu
Gdzie mogę znaleźć jakiś czujnik czy coś co odpowiada za ECONO? Co z tym "doładowaniem" czyli regulatorem podciśnienia?
Dodam, że ECU się nie zapala. Sprawdzałem, błędów brak!

Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję i postaram się odpowiedzieć na pytania.
  
 
Troche mniej i zwykła instalacja czyli około 10L ten sam motor
  
 
Czytałem, że inni chwalą się spalaniem podobnym do twojego. Max 10l po mieście, ale nie na sekwencji.
Pali się u Ciebie ECONO?
Wiesz może co za to odpowiada?

Czy nikt nie zna odp. na zadane przeze mnie pytania?
  
 
paliła wcześniej a nie dochodzę czemu teraz nie może żaróweczka
jak przyspieszałem normalnie bez szaleństw to sie świeciła pewnie to traki economizer i tyle
  
 
Tak, to ekonomizer, lecz ciekaw jestem dlaczego się nie świeci i co za niego dokładnie odpowiada. Nie lubię jak coś jest i nie działa.
Myślałem, że tu wile osób będzie wiedziało o co chodzi, a tu żadnego odzewu.
Nie licząc Ciebie oczywiście
Nie mogę nigdzie znaleźć żadnych wiadomości na ten temat.
  
 
Czy nikt tu na forum nie ma takiej AVE?
Cariny i Corolle też przecież mają silniki 7afe.
  
 
Cytat:
2011-12-12 22:51:47, pawkaj pisze:
Czy nikt tu na forum nie ma takiej AVE? Cariny i Corolle też przecież mają silniki 7afe.


Nie obraz sie ale masz juz za stare auto i dokumentacja praktycznie nie istnieje...ale mozna cos wydedukowac.
Ekonomizer dziala na podstawie podcisnienia w kolektorze ssacym-mierzone tym samym mapsensorem z ktorego czyta komputer silnika lub jest dodatkowy tylko do sterowania kontrolka econo lub czerwona i zielona w zaleznosci od modelu.
Jednym slowem ekonomizer to wyskalowany wakuometr im wieksze podcisnienie tym bardziej ekonomiczna jazda ,oczywiscie do momentu kiedy juz sie nieda jechac bo przepustnica jest zamknieta i wtedy podcisniebnie jest najwieksze.
KIedy przepustnica jest calkowicie otwarta -gaz w podlodze to podcisnienie jest najmniejsze bo przepustnica nie stwarza roznicy cisnien przed i za gardziela , a podcisnienie wynika tylko z tego co zasysa silnik i oporow ssania na ukladzie dolotowym i oporow samego powietrza.
Jezeli kontrolka econo sie nie zpala to albo jest zepsuta ,albo nie wystepuje takie podcisnienie ktore wskazywaloby na ekonomiczna pozycje przepustnicy...np lewe powietrze ...to tez by tlumaczylo brak mocy.
Sprawdz jakie masz obroty na biegu jalowym na nagrzanym silniku?Czy jakis waz nie odpadl od kolektora ssacego.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Oczywiście, że się nie gniewam tylko dużo u Was czytałem na temat Cariny E, a tu cisza

Żarówka jak pisałem sprawdzona.
Sprawdzałem też czy nie bierze lewego powietrza. Użyłem sprayu tam gdzie mogło dojść do rozszczelnień i obroty się nie podniosły.
W tej chwili na rozgrzanym mam ok 750obr.
U mnie występuje tylko zielona kontrolka która notabene nie świeci.

Co z tym podciśnieniem w takim razie? Od czego zacząć oprócz lewego powietrza i żarówki?
  
 
Jakieś pomysły?
  
 
Cytat:
2011-12-15 21:23:01, pawkaj pisze:
Jakieś pomysły?


Niestety nie posiadam schematu, wiec bez samochodu niewiele mozna powiedziec.
Sprawdz czy nie masz takiego dodatkowego mapsensora na scianie grodziowej lub na kielichu amora, z wezykiem do kolektora ssacego.
Jezeli nie to info na deske pochodzi z kmputera silnika.
Mam tylko schemat z wersji z zielona i pomaranczowa kontrolka.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Mam na ściance grodziowej. Dochodzi do niego przewód z podciśnieniem(?) i kostka.
Jakbym mógł wrzucić zdjęcie to bym Ci pokazał.
Odłączałem tę kostkę i wyskoczył mi błąd na kompie.
Nie wiem czy nie jest od połowicznie walnięty? Może tak być?
  
 
Taki czytnik lecz nie ten. O to Ci chodziło?
http://www.google.pl/imgres?q=czujnik+map+toyota&hl=pl&client=firefox-a&hs=Uqx&sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1280&bih=888&tbm=isch&prmd=imvnsfd&tbnid=tgQdU1F9QJO7uM:&imgrefurl=http://www.bazarek.pl/produkt/2550013/czujnik-map-sensor-toyota-rav-4-rav4-89420-42010.html&docid=KqcRWSax7YbxyM&imgurl=http://img831.imageshack.us/img831/6525/p1300522640x480.jpg&w=640&h=480&ei=0YfrTvzSLtqqsgbYyJSTBw&zoom=1&iact=hc&vpx=627&vpy=256&dur=1541&hovh=194&hovw=259&tx=105&ty=84&sig=112221345040259904983&page=1&tbnh=139&tbnw=186&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:2,s:0
  
 
Cytat:
2011-12-16 17:19:18, pawkaj pisze:
Mam na ściance grodziowej. Dochodzi do niego przewód z podciśnieniem(?) i kostka. Jakbym mógł wrzucić zdjęcie to bym Ci pokazał. Odłączałem tę kostkę i wyskoczył mi błąd na kompie. Nie wiem czy nie jest od połowicznie walnięty? Może tak być?


Nie nie moze byc walniety bo by ci sie silnik krztusil i nie wkrecal na obroty.
wyjmij zegary i sprawdz czy uklad nie jest uszkodzony.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ok. Tak zrobię.
Sprawdzę też jak to wygląda jak go odłączę, bo nie pamiętam co się działo po jego odłączeniu.
  
 
Odłączyłem przewód idący od mapsensora do kolektora i silnik zgasł. Nie wiem czy jest to wystarczające, aby dowiedzieć się czy mapsensor jest ok.
W tygodniu sprawdzę zegary.
  
 
W mojej carinie 1,6 silnik 4A-FE L.B jest tak.
Przewody do tego czujnika podciśnienia powietrza są podłączone do sterownika silnika. Zasilanie kontrolki ECONOMY też idzie ze sterownika.
Spalanie 12 l. lpg. przy normalnej jeździe nawet w mieście jest za duże. Proponuje popytac znajomych lub poszukac w internecie dobrego warsztatu (to ważne) i ustawic lpg. Mogła się rozlegulowac mapa.
Nie bardzo rozumiem co znaczy niby turbo i regulator podciśnienia.
  
 
Cytat:
2011-12-17 16:31:36, pawkaj pisze:
Odłączyłem przewód idący od mapsensora do kolektora i silnik zgasł. Nie wiem czy jest to wystarczające, aby dowiedzieć się czy mapsensor jest ok. W tygodniu sprawdzę zegary.


Skoro auto jezdzi to jest ok

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Henio63 podczas przekraczania od 3,8-4tys (może być i więcej i to zależy od samochodu) regulator ciśnienia otwiera 4 klapki które są umieszczone w kolektorze dolotowym. Samochód wtedy dostaje więcej powietrza i przez to dodatkowego kopa.
Opisałem to tak żebyś zrozumiał

Kostkę ze sterownika (eku) odpinałem (już nie pamiętał czy samochód gasł czy tylko spadły obroty) i odpinałem także przewód podciśnienia (tu na pewno gasł).
Wszystko mam ustawione cacy. Mapy lpg pokrywają się z mapami Pb.
Kolega ma podobny samochód lecz inną instalację. Ja mam KME a On Staga. Jemu i mnie palą podobnie.
Czytałem na forum, że kolesiowi który ma instalację IIgen pali znacznie mniej.
Bigelektron to gdzie jest świecąca kontrolka ECON?
  
 
Bigelektron to gdzie jest świecąca kontrolka ECON?
[/quote]
Podobno u Ciebie...Spotkalem i takie i takie wersje tzn z dwiema kontrolkami zielona i pomaranczowa i tylko zielona econo.Niemam jednak schematu do tej ostatniej wersji.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
U mnie niestety niema i stąd ten temat.
To nie jest Toyota Carina M tylko Avensis i tu nie ma pomarańczowej kontroli więc nie mogłeś jej spotkać w Ave.