[C30SE] Wymiana świec i kabli WN

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Czy żeby wymienić świece w C30SE trzeba zdejmować cały Dual Ram? Wygląda jakby było trzeba, ale aż mi się wierzyć nie chce, żeby Opel aż tak komplikował życie posiadaczom owego silnika. Jest trochę śrub do odkręcenia by zdjąć górę.
Czy przy tej operacji warto szczególnie zwracać uwagę, w którymś momencie czy poza ilościa śrub do odkręcania, wszystko idzie gładko?
  
 
tylko Y od dolotu i to wystarczy go odkrecic od wspornika a nastepnie odchylic
  
 
poleglem, co robie zle?



Odkrecilem to co jest zaznaczone koleczkiem, od wspornika z drugiej strony oczywiscie tez, ale:
- co z cholerstwem w srodku Y? jest także połączone z barankiem, więc odkręcenie tego co jest w zaznaczone prostokątami nic nie da, bo nadal będzie złączone, a żeby mieć dobry dostęp do świec, to wypadałoby całkowicie odsunąć Y, bo z tym ustrojstwem w jego środku nie idzie jak pracować ze świecami.
- odkręciłem śruby, a raczej szpilki łączące Y z dolotem, ale ten nadal się go mocno trzyma :/ Choć nie widzę na dole czy z boku żadnej śruby, która by go jeszcze trzymała.
Generalnie dupa zbita
  
 
Jesli to dla ciebie jest az taki problem to oddaj to komus kto wie co robi albo potrafi podrapac sie po glowie i wtedy napewno da rade.
Po co odkrecales przepustnice od Y?
Aby zdemontowac(odsunac ) Y musisz
Odkrecic dekielek z napisem.
poluzowac opaski dolotu
odpiac wezyk od puszki dualramu
odkrecic Y od wspornika
Zdiac rure dolotu do przepustnicy
Odpiac odme
Y jest luzny
Moze go trzymac na zasadzie zaklejenia gumy dolotu do kolektora ale puszcza po poruszaniu.
Zadnej filozofi tam niema
  
 
Dzięki, wolałem się upewnić, we wcześniejszym poście brzmiało to tak, jakby wystarczyło odkręcić 3 śrubki i mam wolne, i sądziłem, że coś przekombinuje odkręcając więcej i niepotrzebnie się narobię.