MotoNews.pl
  

Pompa hamulcowa z Poloneza do 2101-7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy taka pompa będzie działać w klasyku?

-> http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-fiat-126p-polonez-c09-i2191820495.html

pytam bo chciałbym pozbyć się wiecznie cieknącego zbiorniczka z płynem wraz z wiecznie pocącymi się przewodami - a do tej pompy można zamontować taki zbiorniczek:

http://allegro.pl/zbiorniczek-plynu-hamulcowego-fs0-polonez-i2207049780.html

zastanawiam się jednak czy wydatek tej pompy nie będzie inny (mniejszy) - ktoś próbował?
  
 
Tak Konri, działa tak samo. Robiłem ten patent już kiedyś u siebie. Wszystko pasuje od polmosa, wraz ze serwem.
  
 
Mam właśnie taką pompę Delphi. Działa już 2 lata. Zmieniłem tylko rurki na pionowe.


Z tym, że moja ma jedno wyjście na tył po środku, a ta na rysunku wygląda, jakby były 2 i jeden zaślepili.

[ wiadomość edytowana przez: A13 dnia 2012-04-05 07:57:51 ]
  
 
Cytat:
2012-04-04 21:44:05, SzokoLada pisze:
Wszystko pasuje od polmosa, wraz ze serwem.


A czy przypadkiem nie trzeba przespawywac mocowania do pedalu hamulca? O ile pamietam ja musiałem to robic.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2012-04-05 09:07:57, andrzej_krakow pisze:
A czy przypadkiem nie trzeba przespawywac mocowania do pedalu hamulca? O ile pamietam ja musiałem to robic.



Problem byl u ciebie taki, bo nie miales w oryg. serwa?
  
 
Miałem oryginalnie. Od poldka pasowalo idealnie ale musialem przespawac samą koncowke tego trzpienia od serwa od strony kabiny, ktora przykrecona jest do dzwigni pedalu hamulca - Lada i Polonez maja rozne te koncowki. W jednym jest to plaskie a w drugim cos na kształt litery U - ale nie pamietam co było w Ladzie a co w Fso.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Tak to mniej więcej wygląda (czyli w miarę dobrze pamiętałem):
serwo FSO


serwo Łada


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Hmm, widzę, ze masz rację. Ale ja jakoś nie przypominam sobie ze coś przerabiałem.
  
 
Rozumiem że sama pompa od poloneza pasuje od strzała? Bo mam 3 do wyboru. Polonezowska delphi, samko ładowska lub fenox ładowska. Co polecacie? Fenox podobno ostatnio się poprawił...
  
 

piszecie o pompach hamulcowych a zdjęcia serwa wspomagania hamulcowego widzę nie rozumiem co w końcu to ma być.
  
 
a czy taka pompa z kaliny

http://allegro.pl/lada-kalina-pompa-hamulcowa-servo-i2608399857.html

ma szansę pasować do serwa klasyka?
  
 
Raczej nie bardzo bo gniazda na przewody ma po bokach. Od poloneza elegancko pasuje, nawet mogą być te poziome króćce
  
 
Cytat:
2012-09-28 00:05:53, Konriii pisze:
a czy taka pompa z kaliny http://allegro.pl/lada-kalina-pompa-hamulcowa-servo-i2608399857.html ma szansę pasować do serwa klasyka?



Pompa hamulcowa nie będzie pasować. Wyjście na przewody hamulcowe są w bok a w klasyku do góry.
Sporo sprzedawców sprzedaje te same pompy do wszystkich modeli a potem jest kłopot z podłączenie , przykręceniem.

Cały zestaw tez bez kombinowania nie podpasuje.
Możliwe, że będziesz potrzebował jakiś uchwyt montażowy aby skok pedała był odpowiedni. Są w sprzedaży przejściówki

na zestaw serwo+pompa z rodziny lady samary ( 2108 -2115) - przedni napęd.
Ale kalina ma juz inaczej i serwo z chevroleta nivy (2123).

Jeśli kupować cały ten zestaw z allegro dla pompy nie warto. Nowa porządne ATE lub Lucas-TRW, ewentualnie fabryka AvtoVaz kosztuje 100-120 zł.



[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2012-09-28 10:47:30 ]
  
 
ale mi chodzi o to żeby wsadzić pompę hamulcową która jest mniejszych gabarytów na oryginalne serwo (żeby nie ruszać pedału sprzęgła) - po to żeby zmieścić kompresor przed nią w komorze silnika. Oryginalna pompa jest strasznie długa. Umiejscowienie wężyków to nie problem, pytanie czy ta pompa spasuje na oryginalne serwo.
  
 
Cytat:
2012-09-29 00:17:54, Konriii pisze:
ale mi chodzi o to żeby wsadzić pompę hamulcową która jest mniejszych gabarytów na oryginalne serwo (żeby nie ruszać pedału sprzęgła) - po to żeby zmieścić kompresor przed nią w komorze silnika. Oryginalna pompa jest strasznie długa. Umiejscowienie wężyków to nie problem, pytanie czy ta pompa spasuje na oryginalne serwo.



Numery części mają inny. Trzeba brać do ręki i porównać.
Trzeba patrzeć czy otwory mocujące mniej więcej pasują i da się posadzić ją na serwo. Jak już posadzisz to pewnie trzpień naciskający trzeba będzie regulować.
Co się tyczy serwa z klasyki, seryjne jest ponoć wydajne do dynamicznej jazdy. No ale pojeździsz i zobaczysz czy Ci odpowiada.
Zakładają dlatego z 2108 (przez uchwyt) albo wzmocnione dedykowane dla klasyka.
  
 
Pompa nie pasuje, mniejsza jest od Caro system Lucas.
  
 
Szoko - z Lucasa jest mniejsza ale mam wątpliwości czy spasuje na nasze Ładowskie serwo, a znów polonezowskie jest większe i nie wejdzie....

zastanawia mnie pompa od Fiata uno:

http://allegro.pl/fiat-uno-1-0-8v-pompa-hamulcowa-i2603345397.html

wygląda bardzo podobnie, serwo też jest praktycznie identyczne
  
 
Mam pompe od Carusa, sprawdze jak to sie ma do serwa ladowskiego
  
 
Obawiam sie ze z nowego poloneza(system lucas) pompa posiada inny skok gwintu na przewody hamulcowe.
Ja u siebie mialem kiedys pompe z duzego fiata, pozniej zamienilem na taka chyba z malucha albo poloneza - delphi - jest calkiem niezla.
gdzies jest katalog delphi zdaje sie, i tam mozna wymiary i gwinty (jesli mnie pamiec nie myli) sprawdzic.
Z tego co pamietam, maluch,fuiat 125,polonez stary - posiadaja mniej wiecej to samo, roznica tylko ze jedne zbiornik na pompe inne "na weze"
  
 
A co za problem zmienić końcówkę na rurce? Konrad potrzebuje więcej miejsca pod maską i potrzebuje mini zestaw.