MotoNews.pl
  

Corolla E12 2.0 D4D 110KM - brak mocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Pacjent to Toyota Corolla E12 2.0 81kW D4D 2003r, nalot 175kkm.
Objawy: Słabo przyśpiesza do czasu wystartowania turbo. Czasem wydaje mi się że to silnik 1.4 mpi z fabii..nie ma siły, a przy ~2200 obrotów jest strzał mocy i już ładnie ciągnie. Jeździłem już różnymi dieselami i wydaje mi się że coś tu jest nie tak.
W dodatku na rozgrzanym silniku trzeba ciut dłużej zakręcić żeby odpalił.
Co zrobiłem do tej pory:
- olej motul, filtry knecht, rozrząd ORI.
- czyszczenie EGR, pracuje prawidłowo.
- nowe świece, nowy akumulator BOSCH S5 77aH
- kompletna regeneracja rozrusznika, praktycznie cały środek wymieniony
- paliwo Verva/ Shell V-Power itp..
- różne dodatki do paliwa, ostatnio LM Diesel Spulung
- czyszczenie przepływomierza
- próba z odpiętym przepływomierzem.
- test sprzęgła - nie ślizga się
- hamulce nie trzymają
- wyprułem nawet zawory SCV i płukałem w nafcie, rażone prądem pięknie klikają

NO I NAJWAŻNIEJSZE, testy diagnostyczne Toyota Inteligent Tester II
Według człowieka, który mi to sprawdzał korekcja wtryskiwaczy na ciepło:
1 0,315
2 0,941
3 -0,310
4 -1.248

podejście 2

1 0,159
2 0,628
3 -0,154
4 -1,248

Dziwna sytuacja podczas odpalania - ciśnienie na listwie jest przez jakiś czas 0 0 0 0 i nagle wskakuje na 170bar

Prędkość obrotowa na wale - pierwsza wartość jaką zobaczyłem to było 215rpm i rosło

Czujnik ciśnienia turbo OK
Test EGR OK
Pozostałe systemy też OK

Błędy:
31 (3) Air Flow Meter Circut
23 Air Temperature Circut
Z czego raz na pewno wywołałem sam, przez jazdę bez przepływki.

Ciśnienie na listwie przy obrotach to było coś mniej więcej tak:
800 -330 bar
1300 -450 bar
1900 -520 bar

Spalanie około 8l/100 w mieście przy całkiem normalnej jeździe..

Czasem potrafi przy odpalaniu puścić białą chmurkę...

--------------------------------------------------------------
BIGELEKTRON czy jesteś w stanie coś doradzić?
Człowiek który robił diagnostykę zaprasza mnie na Jet Tronica, w celu wyczyszczenia układu paliwowego i ma to pomóc. Ja się zastanawiam nad wymianą wtryskiwacza - tego który najbardziej ucieka w minus, tylko który to będzie stojąc przodem do maski? Nr. 4 mi nic nie mówi

No i jak w tym silniku zrobić test przelewowy? Dziś chciałem to zrobić, ale nie za bardzo wiem gdzie się wpiąć z wężykami - z góry silnika wchodzi tylko zasilanie z listwy CR

Jeśli coś pokręciłem, to z góry przepraszam

[ wiadomość edytowana przez: mkt dnia 2012-05-01 23:29:03 ]
  
 
Po pierwsze to oszukujesz bo tester Toyoty podaje cisnienie paliwa w Mpa i Kpa MAP a nie w barach.
Po drugie Zrob test przyspieszania na 4 biegu gaz w podlodze od 1500 i jakie sa cisnienia przy 1800,2000,2200 2500.To wtedy widac czego brakuje.a korekcje sa ok ale to nie swiadczy ze wtryski sa sprawne.Korekcje najlepiej spr po nocy wtedy sa najgorsze.
przeplywomierz czysciles ale jak i co w nim? filtr paliwa wymieniony?
Jakie jest cisnienie na tescie fuel leak na pojedynczym zaworze scv?
Czy od turbiny do kolektora ssacego niema sladow zapocen olejem?
Turbina jest ze zmienna geometria czy samoograniczajaca z klapa upustowa spalin? a EGR elektryczny czy pneumatyczny?


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-05-01 23:44:10 ]
  
 
Mogłem pomylić jednostki, gdyż nie ja obsługiwałem ten tester.

Jak pisałem na początku - przepływka czyszczona, filtr paliwa wymieniony.
Ciśnienia na zaworkach nie znam - usłyszałem tylko "ok, nie ma problemu"
Turbina jest z wastegatem, bez łopatek.
EGR z wężykami, także podejrzewam że pneumatyczny
Zapoceń nie widziałem, ale silnik coś tam wciąga oleju. Myślę że tak ~ 1l/10kkm

Korekcję po nocy, test przyśpieszenie będę mógł zrobić pewnie za jakiś tydzień, jak człowiek z testerem znajdzie dla mnie okienko....

Warto czyścić układ tym sprzętem http://liquimoly.pl/jct czy to raczej pic na wodę?
  
 
Cytat:
2012-05-01 23:53:43, mkt pisze:
Mogłem pomylić jednostki, gdyż nie ja obsługiwałem ten tester. Jak pisałem na początku - przepływka czyszczona, filtr paliwa wymieniony. Ciśnienia na zaworkach nie znam - usłyszałem tylko "ok, nie ma problemu" Turbina jest z wastegatem, bez łopatek. EGR z wężykami, także podejrzewam że pneumatyczny Zapoceń nie widziałem, ale silnik coś tam wciąga oleju. Myślę że tak ~ 1l/10kkm Korekcję po nocy, test przyśpieszenie będę mógł zrobić pewnie za jakiś tydzień, jak człowiek z testerem znajdzie dla mnie okienko.... Warto czyścić układ tym sprzętem http://liquimoly.pl/jct czy to raczej pic na wodę?

No to jak masz turbine bez zmiennej geometrii to silnik ciagnie dopiero od 2500 ponizej jest mniej niz180 kpa na turbinie i niema czym jechac.
Co do czyszczenia to zawsze warto ,nieznam Likwi Molly bo akurat stosuje Weep i Forte ,ale zawsze jest odczuwalna poprawa , aczkolwiek fajerwerkow bym sie nie spodziewal.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-05-02 01:35:38 ]
  
 
Pogadam z gościem i może "w cenie" czyszczenia podłączy mnie pod ten tester jeszcze raz. Wtedy będą realne wyniki działania tej chemii..

Nie odpowiedziałeś mi na pytanie co do wtrysku nr 4 z dużym minusem.
Nr. 4 to czwarty cylinder czy to nie koniecznie tak się układa?
Zastanawiam się nad wymianą tej sztuki na taką w lepszym stanie -używka.

Chociaż spotkałem się z opinią że to 3 sztuki straciły sterowanie i nr 4. nadrabia tym minusem...
  
 
Cytat:
2012-05-02 14:52:12, mkt pisze:
Pogadam z gościem i może "w cenie" czyszczenia podłączy mnie pod ten tester jeszcze raz. Wtedy będą realne wyniki działania tej chemii.. Nie odpowiedziałeś mi na pytanie co do wtrysku nr 4 z dużym minusem. Nr. 4 to czwarty cylinder czy to nie koniecznie tak się układa? Zastanawiam się nad wymianą tej sztuki na taką w lepszym stanie -używka. Chociaż spotkałem się z opinią że to 3 sztuki straciły sterowanie i nr 4. nadrabia tym minusem...


A nie napisalem bo korekcje masz ok.
Jak zakladasz 4 nowe to czesto sa takie korekcje ze 3 przy zerze a jeden na 1.2 i nic w tym zlego.
Te 4 pinowe wtryski czesto maja nawet 2,0 i tez dobrze pracuja a czasem jak sie ktorys wiesza na przelew to o ironio ten co ma lepsza korekcje.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
ok, a czy da się w prosty sposób, powiedzmy w warunkach przydomowych sprawdzić te wtryski na przelew?
tak jak np tu http://www.youtube.com/watch?v=6CwS1372mxQ

  
 
Cytat:
2012-05-03 12:15:51, mkt pisze:
ok, a czy da się w prosty sposób, powiedzmy w warunkach przydomowych sprawdzić te wtryski na przelew? tak jak np tu http://www.youtube.com/watch?v=6CwS1372mxQ


To zalezy co sie ma w tych przydomowych warunkach.
Ja np mam IT 2 Toyoty w moich przydomowych warunkach.
Zrob zapis cisnien na tym4 biegu jak pisalem to jak beda ok tzn ze i na przelew nic nie leci w nadmiernych ilosciach.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Kontynuując moje obserwacje zauważyłem że samochód rano całkiem dobrze się zbiera od dołu, na zimnym lepiej jeździ jak na ciepłym... no i po ostygnięciu opala chyba normalnie.
Czy może to być jakiś termostat? Może samochód jeździ ciągle na ssaniu ?


  
 
Wszystkie "gdybania" okazały się błędne.
Padły uszczelki pod wtryskami, przez co tracił kompresję.

Po wymianie kompletu auto zbiera się całkiem przyzwoicie. W dodatku korekcja na 4 wtrysku wróciła do normy.