Problem z klimatyzacją w Previi 2.0 D4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,
Pojawił mi się problem z klimatronikiem:
Objaw jest taki, że w ogóle się nie załącza klimatyzacja.
Po wciśnięciu na desce, słychać jakby silnik dostawał lekkiego oporu. Kontrolka klimatronika świeci w sposób ciągły (czyli problemu nie widzi.) Poza tym nic w ogóle nie chce zaskoczyć. Sprawdziłem bezpieczniki w środku auta, przekaźnik pod maską, wymieniłem czujnik ciśnienia klimatyzacji, jest nabita a ciśnienie ma tak jak pisze książka.
Wyczytałem, że ten klimatronik załącza "masa".
Na elektryce nie za bardzo mam pojęcie więc jeżeli ktoś mógłby pomóc lub wie gdzie gdzie znajdują się połączenia klimatyzacji z masą to może sam dojdę do problemu. Być może jakaś końcówka łącząca z masą jest zaśniedziała i po prostu nie łączy ...
P.S.
Również GG:6729952
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: treborzg dnia 2012-05-15 21:08:44 ]
  
 
A sprzeglo dziala?Z ktorego roku ta Previa?Sprawdz czy po zalaczeniu wystawia plusa na sprzeglo kompresora i czy zasprzegla z walkiem.?A wentylatory wlaczaja sie?
  
 
Witam Bigelektrona,
Plusa na sprzęgło jeszcze nie sprawdzałem (czy to jest ta kostka która wchodzi z przodu kompresora przy rolce z paskiem ?) - rolka z paskiem obraca się normalnie.
Niemniej jednak wentylatory też się nie załączają ?!
  
 
Zapomniałem dodać - rocznik 2002.
  
 
Cytat:
2012-05-16 17:38:18, treborzg pisze:
Zapomniałem dodać - rocznik 2002.


No to masz kompresor sprzeglowy -ida do niego 3 kable na jednym jak podasz plusa na ten co idzie do sprzegla to kompresor ma zaskoczyc.Pozostale dwa ida pod spod kompresora to czujnik obrotow.Sprawdz czy jak wlaczysz klime to kompresor chociaz na chwile ruszy...tzn jeden patrzy a drugi zalacza.
Ile kabli masz do tego czujnika cisnienia 3 czy 4?
spruboj odczytac kody bledow ...wciskasz auto i klawisz R/F obiegu wew i wlaczasz zaplon dalej trzymajac auto i ten drugi az zacznie migac i wyswietlac kody 2 cyfrowe.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-05-16 23:11:33 ]
  
 
Jeszcze nie sprawdzałem po kablach ponieważ dojście jest do tego kompresora bardzo paskudne. Jest upchnięty na samym dole a i z kanału też nie jest najlepiej. Zobaczę, może po zdjęciu koła i nadkola będzie lepiej.

Niemniej jednak próbowałem zczytać ten kod błędów tak jak opisałeś.
Diody na "Auto", "A/C" i "Front" oraz wszystko na wyświetlaczu zaczęło jednostajnie migać. Tak więc z tego migania chyba nic się nie odczyta.
Ale ... na wyświetlaczu klimatronika po lewej stronie wyświetliła mi się cyfra "21" (może to oto chodziło ?), a pozostałe rysunki nawiewu itp. dalej na wyświetlaczu mrugały.
Co o tym sądzisz ?
  
 
Cytat:
2012-05-19 21:43:56, treborzg pisze:
Jeszcze nie sprawdzałem po kablach ponieważ dojście jest do tego kompresora bardzo paskudne. Jest upchnięty na samym dole a i z kanału też nie jest najlepiej. Zobaczę, może po zdjęciu koła i nadkola będzie lepiej. Niemniej jednak próbowałem zczytać ten kod błędów tak jak opisałeś. Diody na "Auto", "A/C" i "Front" oraz wszystko na wyświetlaczu zaczęło jednostajnie migać. Tak więc z tego migania chyba nic się nie odczyta. Ale ... na wyświetlaczu klimatronika po lewej stronie wyświetliła mi się cyfra "21" (może to oto chodziło ?), a pozostałe rysunki nawiewu itp. dalej na wyświetlaczu mrugały. Co o tym sądzisz ?


tak to kod 21 solar sensor ale innego nie bylo tylko 21?
Tzn ze elektrycznie sterownik nie widzi bledow.
  
 
Sprawdzałem tak 2 razy i wyświetlało tylko "21".
Na wszelki wypadek sprawdzę jutro jeszcze raz.

A tak poza tym jeżeli sterownik nie widzi elektrycznego błędu a klimatyzacja się nie załącza a słychać jakby silnik dostawał lekkiego oporu po załączeniu i wyłączeniu to jeszcze mogę posprawdzać ?
  
 
Sprawdzałem dzisiaj jeszcze raz i wyświetlało tylko "21".

Ponadto, u mnie na schemacie, co prawda od avensis ale ten sam typ silnika i rocznikowo "21" oznacza: "Glow Plug Output Overload". Czyżby inna była numeracja kodów, błędów ?

Miałem dzisiaj chwilę i sprawdziłem miernikiem czy przekaźnik dostaje prąd i ... do przekaźnika dochodzi ?!


  
 
Cytat:
2012-05-21 21:20:34, treborzg pisze:
Sprawdzałem dzisiaj jeszcze raz i wyświetlało tylko "21". Ponadto, u mnie na schemacie, co prawda od avensis ale ten sam typ silnika i rocznikowo "21" oznacza: "Glow Plug Output Overload". Czyżby inna była numeracja kodów, błędów ? Miałem dzisiaj chwilę i sprawdziłem miernikiem czy przekaźnik dostaje prąd i ... do przekaźnika dochodzi ?!


Co ty kody z klimy odczytujesz z tabeli kodow silnika//??
Glow plug to swiece zarowe.
A kod 21 w klimie to solar sensor i zawsze jest gdy czujnik nie jest nasloneczniony -taki blad programowy-nie swiadczy o niesprawnosci.
Sprawdz to co juz napisalem samo sie nie sprawdzi.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-05-21 23:55:20 ]
  
 
Witam!

Dopiero co miałem identyczny problem. Komputer nie widział problemu - tylko zgłaszał kod 21, czyli czujnik nasłonecznienia, a po włączeniu po około 2-3ch sekundach się wyłączał (zaczynała mrugać kontrolka na przycisku i nie włączało klimy). Problem sam rozwiązałem po kilkunastu minatach z instrukcją serwisową. W moim przypadku uszkodzony był przekaźnik sterujący sprzęgłem kompresora - najpierw sprawdziłem samo sprzęgło zamykając zasilanie poprzez ampreromierz bezpośrednio z akumulatora (słychać dość charakterystyczne stuknięcie przy yłączonym silniku zaraz po podaniu napięcia +12V na odpowiedni styk). Przekaźnik znajdziecie w skrzynce po środku nad silnikiem - jest ich kilka, ale ten od klimy jest mniej więceje po środku - 2 mniejsze przekaźniki w centralnej części tej skrzynki. patrząc od przodu samochodu, to lewy to sprzęgło kompresora, prawy to klakson. Najprościej zamienić jes ze sobą jeśli klakson działa, to i sprzęgło zadziała. Nie mając czasu na latanie i szukanie identycznego kupiłem jakiś od Audi o identycznym rozstawie końcówek, tyle, że z 5 pinami (styki przełączane - w previi ten przekaźnik jest 4 pinowy - cewka + styk zwierny tylko) i wyłamałem zbędny pin - nie da się wsadzić tego 5 pinowego w gniazdo w skrzynce, bo nie ma miejsca na ten 5 pin. Cała naprawa kosztowała mnie 50zł.


Pozdrawiam wszystkich Prevkowiczów.

Artur
  
 
Cytat:
2013-04-25 07:15:32, asakowski pisze:
Witam! Dopiero co miałem identyczny problem. Komputer nie widział problemu - tylko zgłaszał kod 21, czyli czujnik nasłonecznienia, a po włączeniu po około 2-3ch sekundach się wyłączał (zaczynała mrugać kontrolka na przycisku i nie włączało klimy). Problem sam rozwiązałem po kilkunastu minatach z instrukcją serwisową. W moim przypadku uszkodzony był przekaźnik sterujący sprzęgłem kompresora - najpierw sprawdziłem samo sprzęgło zamykając zasilanie poprzez ampreromierz bezpośrednio z akumulatora (słychać dość charakterystyczne stuknięcie przy yłączonym silniku zaraz po podaniu napięcia +12V na odpowiedni styk). Przekaźnik znajdziecie w skrzynce po środku nad silnikiem - jest ich kilka, ale ten od klimy jest mniej więceje po środku - 2 mniejsze przekaźniki w centralnej części tej skrzynki. patrząc od przodu samochodu, to lewy to sprzęgło kompresora, prawy to klakson. Najprościej zamienić jes ze sobą jeśli klakson działa, to i sprzęgło zadziała. Nie mając czasu na latanie i szukanie identycznego kupiłem jakiś od Audi o identycznym rozstawie końcówek, tyle, że z 5 pinami (styki przełączane - w previi ten przekaźnik jest 4 pinowy - cewka + styk zwierny tylko) i wyłamałem zbędny pin - nie da się wsadzić tego 5 pinowego w gniazdo w skrzynce, bo nie ma miejsca na ten 5 pin. Cała naprawa kosztowała mnie 50zł. Pozdrawiam wszystkich Prevkowiczów. Artur


No i dalej bedziesz mial ten kod 21
A przekaznik faktycznie moze byc dowolny najwyzej sie szybciej spali jak styki beda o mniejszym obciazeniu.
  
 
Hej
W mojej rav-ce po zimie nie działa kliama , włączam i nic , kontrolka zapala się ale nic się nie dzieje . Od czego zacząć sprawdzanie ?
Tej zimy prawie wcale nie wł. klimy , może to jakaś wskazówka .

RAV 4 , 2005 , 2,0D4D
  
 
Cytat:
2013-04-26 23:31:01, BlackC pisze:
Hej W mojej rav-ce po zimie nie działa kliama , włączam i nic , kontrolka zapala się ale nic się nie dzieje . Od czego zacząć sprawdzanie ? Tej zimy prawie wcale nie wł. klimy , może to jakaś wskazówka . RAV 4 , 2005 , 2,0D4D





zaczni od podjechania gdzieś do serwisu klimatyzacji,gdziekolwiek gdzie naprawiają klime,niech sprawdzą czy jest gaz w układzie,jeśli nie ma to niech napełnią z dodatkiem barwnika UV do sprawdzania szczelności,chyba że zaraz przy napełnianiu wyjdzie jakaś nieszczelność to masz problem rozwiązany,jeśli zaraz nie będzie widać wycieku a klima zacznie chłodzić to pojeździ aż znowu przestanie chłodzić, jedź ponownie sprawdzić gdzie jest wyciek.od tego zacznij.
  
 
Cytat:
2013-04-26 23:31:01, BlackC pisze:
Hej W mojej rav-ce po zimie nie działa kliama , włączam i nic , kontrolka zapala się ale nic się nie dzieje . Od czego zacząć sprawdzanie ? Tej zimy prawie wcale nie wł. klimy , może to jakaś wskazówka . RAV 4 , 2005 , 2,0D4D


Na poczatek nacisnij na wentyl tam gdzie sie podpina maszyne do klimy ,powinno mocno psiknac -reka mokra, jak tylko troche dmuchnie to gazu nima.
  
 
To te dwa wentle pod kapturkami z L i H po lewej stronie ? Jak tak to gazu nima
  
 
Cytat:
2013-04-29 16:13:11, BlackC pisze:
To te dwa wentle pod kapturkami z L i H po lewej stronie ? Jak tak to gazu nima


calkiem nima czy troche psiknelo?
Trzeeba jak najszybcie dobic z koloryzatorem bo jak sie wentyle pozapadaja to wejdzie wilgoc i bedzie dryer do wymiany a on czasem jest wymienny a w niektorych modelach z chlodnica.Jezeli jest nawet niewielkie nadcisnienie to jeszcze wilgoc nie wejdzie bo zawory trzymaja.Wilgoc zalawi kompresor i zawor rozprezny na amen.
Po dobiciu z koloryzatorem tez ci po jakims czasie ucieknie ale bedzie wiadomo ktoredy Chyba ze juz wczesniej to zrobiono to trzeba teraz zlokalizowac wyciek.Czasami wyciek widac golym okiem -slady po oleju ktory wyciska wraz zgazem z ukladu.
  
 
O.K Dzięki
Jeśli dobrze nacisnąłem to gazu brak . Jadę jutro napełnić układ i zobaczymy .
Czy w takim razie trzeba uzupełnić olej w klimie czy nie ?
Ktoś wie ile czynnika wchodzi i oleju ?
Wolę zapytać jak by w serwisie jakiś bęcwał pracował

PS. ile wytrzyma klima nie napełniana ? Znaczy się nie serwisowana

[ wiadomość edytowana przez: BlackC dnia 2013-05-02 00:56:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: BlackC dnia 2013-05-02 00:57:07 ]
  
 
Cytat:
2013-05-02 00:54:14, BlackC pisze:
O.K Dzięki Jeśli dobrze nacisnąłem to gazu brak . Jadę jutro napełnić układ i zobaczymy . Czy w takim razie trzeba uzupełnić olej w klimie czy nie ? Ktoś wie ile czynnika wchodzi i oleju ? Wolę zapytać jak by w serwisie jakiś bęcwał pracował PS. ile wytrzyma klima nie napełniana ? Znaczy się nie serwisowana [ wiadomość edytowana przez: BlackC dnia 2013-05-02 00:56:30 ] [ wiadomość edytowana przez: BlackC dnia 2013-05-02 00:57:07 ]


Generalnie olej zapodaje sie przy wymianie kompresora lub gdy uklad zostal gwaltownie otwarty np podczas wypadku.
Ile gazu i oleju to sa tabele do kazdego modelu i kazdy kto klimy napelnia ma te informacje.
Pytasz o to ile wytrzyma uklad otwarty do atmosfery? Niewiele jak zlapie wilgoc to momentalnie zakoroduje zawor rozprezny i kompresor potem pojda opilki i wszystko szlag trafi.Pozniej trzeba plukac uklad i wymienic uszkodzone elementy i popchlaniacz wilgoci.
Natomiast nawet jak niema gazu w ilosci potrzebnej do zadzialania ale jest na tyle ze dociska wentyle w gniazdach to uklad jest hermetyczny i wilgoc nie wejdzie.
  
 
Chodzi mi o to ile lat bez uzupełniania czynnika da radę działać klima . Czy to że przynajmniej 5 lat czynnik nie był uzupełniany może wytłumaczyć awarie ?