Kamish2107 przygoda Ładną 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po kilku dniach od rejestracji przyszedł czas i na mnie. Oczywiście wybaczcie, ze zamiast sie najpierw przywitać, zacząłem od technicznego, ale cóż...potrzeba matką postępu.

Moja Łada to model 21072 z 1985 roku. Silnik 1.3. Samochód jako nowy został kupiony przez dziadka mojej zony, później przejął go mój teść, a potem auto trafiło do stodoły gdzie przestało sześć lat. Rok temu teść zaproponował żebym zaopiekować sie Ładną. Mimo ze to już kolejne auto w rodzinie - nie wahałem sie ani chwili. Zawsze marzyłem o takim klasyku, może gdyby to był jakiś poprzedni model byłoby jeszcze lepiej, ale jak to mówią - darowanemu sie nie zagląda...

Pierwsze oględziny w zimie zeszłego roku wywołały totalne zaskoczenie - blacha niemal w idealnym stanie - lakier, niestety nie oryginalny, ale tez swietnie zachowany. Jest kilka pekniec i babelkow, ale to nic, jak na tak stare auto. Zdecydowałem sie wtedy żeby ja zabrać.

Przez zimę i wiosnę zalatwialem garaż i przygotowywalem sie psychicznie do przyjęcia nowego członka rodziny. Jako ze jestem motoryzacyjnym masochista i strasznym pedantem, musiałem ustalić plan działania zawczasu.

22 czerwca wsiadlem w autolawete i pognalem trzysta kilometrów na wschód pod Rzeszów po Ładną. I tak sie zaczęło...

Obecnie samochód (jak można wywnioskować z technicznego) stoi w garażu. Wstępne oględziny i diagnostyka "oczna" wykazały:

- wymiana wszystkich elementów gumowych zawieszenia,od sworzni, przez tuleje, po drazki. Wymiana amortyzatorow, oczyszczenie i zakonserwowanie elementów zawieszenia.

- uklad hamulcowy - wymiana pompy, cylinderkow zaciskow, przewodów, tarcz, klocków i szczek.

- uklad chłodniczy i filtry - wymiana chłodnicy, czujnika temperatury, przewodów i rurek. Oczyszczenie wentylatora i konserwacja. Wymiana filtrów oleju, powietrza, oczyszczenie elementów układu dolotowego, wymiana przewodów i rurek.

- sprzeglo - wymiana przewodów pompa- wysprzeglik, wymiana pompy, wymiana wysprzeglika, oczyszczenie i konserwacja elementów. Po złożeniu do kupy okaże sie czy będzie konieczna interwencja w samo sprzeglo.

- silnik - oczyszczenie i konserwacja, wymiana uszczelek, oczywiście olej itd. - WYMONTOWANIE LPG, co w takim aucie jest dla mnie porażka...

- karoseria - wymontowanie i oczyszczenie wszystkich dupereli typu listwy, zderzaki, klamki itd. Naprawa skorodowanych podluznic, ubytków i pekniec lakieru, konserwacja i wymiana uszczelek, kliny w szyby, chromowane lusterka i elementy ozdobne, do tego oczywiscie polerka lakieru.

- wnętrze - pospawanie wszystkich pekniec plastiku, wymiana tapicerki, wykładziny podłogi, obicie foteli i kanapy nowym materialem, może skóra, instalacja audio - tu coś nie krzykliwego, najlepiej ukrytego w miejscach fabrycznych , by nie psuć efektu.

- do tego szerokie kapcie, coś z linii Rsl'a, Schmidta, albo smoory, ewentualnie bbsy, ale nie do końca jestem do nich przekonany.


To chyba tyle, pewnie po drodze wyjdzie jeszcze milion innych rzeczy, na te chwile kończę ogarniac przednie zawieszenie i układy chłodzenia i sprzeglo.

Skromną fotorelacje wrzuce jak już mi zbrzydnie siedzenie w garażu i pozrzucam zdjęcia na komputer. Pozdrawiam

Kamil
  
 
Mam rodzinę w Sosnowcu to niewykluczone, że się kiedyś u Ciebie w mieście spotkamy.

Czekam na fotki.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3