MotoNews.pl
  

RAV4 D4D 116hp 2005 szarpanie silnika a woda...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Jakiś miesiąc temu wybrałem sie w dłuższą trase ( aż 900km )
Od samego wyjazdu czułem że coś jest nie tak. Co jakiś czas czułem lekkie szarpnięcia podczas przyśpieszania tak od 2500rpm. Szarpneło 2 razy i dalej sie kręcił. po ok 40 km podczas przyśpieszania samochód przeszedł w tryb awaryjny i świeciła sie kontrolka silnika jakiś czas. Przez całą tą trase miałem 3 takie przypadki. Po powrocie umówiłem sie z mechanikiem na następny tydzień bo miał dużo pracy. Auto stało całe 7 dni.. Gdy nadszedł dzień odwiedzin mechanika , zaraz po odpaleniu auta zapaliła sie kontrolka mówiąca o wodzie w filtrze paliwa. Pojechalem, powiedzialem mu o wszystkim i zostawilem. Następnego dnia dzwoni ze powodem była woda w filtrze.. ok - nie znam sie, po to jade do mechanika.. Wymienił filtr i stwierdził ze jest ok.. Wracając zatankowałem sie w BP do pełna i do domu, ale po drodze nadal czułem te lekkie szarpniecia.. nie zrobiłam na tym paliwie 50km i znów kontrolka od filtra sie zapaliła. teraz zostawiłem znów u niego i dzwoni ze to ciagle wina paliwa i wymieniamy filtr. Dziwi mnie jednak fakt iż po podpięciu pod kompa wywalało błąd P125.. Tak na moje oko to dzieje sie coś z turbina pomijajac fakt wody w paliwie.. Prosiłbym o jakąś opinie bo nie wiem co mam robić
  
 
Jak masz znowu po tak krutkim czasie wode w filtrze w takich ilosciach ze az sie kontrolka zaswieca, to spusc wszystko z baku zdemontuj go i wyplucz , inaczej sie jej nie pozbedziesz ....a potem zmien stacje benzynowa.
Co do kodu bledu to jezeli byl np p1251 to przeladowujaca turbina , ale najpierw usun problem z woda w paliwie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam ponownie,
Po 2 wymianach filtra paliwa wraz ze spuszczeniem wszystkiego i czyszczeniem zbiornika wiele sie nie zmieniło. Jako że nie ma w okolicy mojego miasta chętnego żeby sie podjąć naprawy to sam zacząłem grzebać bo mnie już krew zalewa. Po zdjęciu gruszki z turbo zauważyłem
,że sztanga nie chodzi płynnie. w jednym miejscu sie zaczepia a ruszając ja słuchać jakby delikatne skrobanie. To chyba nie jest normalne.
Czy ma sens próba wyciągnięcia turbo i oczyszczenia go? Bo wydaje mi sie ze tam po prostu sie nazbierało czegoś i blokuje ruch sztangi i stad szarpanie i przekłamania w komputerze.

Czy da sie wyciągnąć turbo w domowych warunkach? z narzędziami nie ma problemu bo prowadzę warsztat ,ale urządzeń innych niż samochody chodzi mi o to czy bez kanału czy też podnośnika bede miał dostęp do wszystkich śrub? bo nie chce sie narozbierac przez kilka godzin a potem składać bo jedna śruba jest w takim miejscu ze nie dam rady jej odkręcić
  
 
Cytat:
2012-09-26 21:53:38, undy24 pisze:
Witam ponownie, Po 2 wymianach filtra paliwa wraz ze spuszczeniem wszystkiego i czyszczeniem zbiornika wiele sie nie zmieniło. Jako że nie ma w okolicy mojego miasta chętnego żeby sie podjąć naprawy to sam zacząłem grzebać bo mnie już krew zalewa. Po zdjęciu gruszki z turbo zauważyłem ,że sztanga nie chodzi płynnie. w jednym miejscu sie zaczepia a ruszając ja słuchać jakby delikatne skrobanie. To chyba nie jest normalne. Czy ma sens próba wyciągnięcia turbo i oczyszczenia go? Bo wydaje mi sie ze tam po prostu sie nazbierało czegoś i blokuje ruch sztangi i stad szarpanie i przekłamania w komputerze. Czy da sie wyciągnąć turbo w domowych warunkach? z narzędziami nie ma problemu bo prowadzę warsztat ,ale urządzeń innych niż samochody chodzi mi o to czy bez kanału czy też podnośnika bede miał dostęp do wszystkich śrub? bo nie chce sie narozbierac przez kilka godzin a potem składać bo jedna śruba jest w takim miejscu ze nie dam rady jej odkręcić


No to wyglada na to ze poszliscie zlym tropem....A moze poprostu plywak w filtrze zle dziala lub sie blokuje lub jest problem z instalacja.A faktycznie byla ta woda w filtrze, czy nie bylo ,czy tez nikt sobie nie zadal trudu sprawdzenia podczas wymian tych kolejnych filtrow?
Wracajac do kodu P1251 bo zapewne o taki ci chodzilo i w polaczeniu z blokujaca sie kierownica strugi to jest to glowny powod tego poszarpywania , moze i nie jedyny , ale mozesz to sobie sam naprawic latwo szybko i przyjemnie bez wyciagania turbiny w pol godziny.
Odkrecasz gruche ze wspornika tak jak to zrobiles z tych dwuch srubek na klucz 10 odpalasz silnik -chodzi na biegu jalowym a ty ruchaj w gore i w dol energicznie tak dlugo az zacznie calkowicie luzno latac od odbojnika do odbojnika z wyraznym stuknieciem.Jakies 0,5 godziny przewaznie.Dobrze jest tez napsikac smaru miedziowego w sprayu na polaczenie kulowe ciegna i w miejsce gdzie os wchodzi w korpus turbiny.Potem poskrecaj i przegalopuj rozpedzajac do max obrotow 5000 i hamujac silnikiem az przestanie kopcic.Oczywiscie na prostej drodze lub pod gorke nie z gory bo przekrecisz motor.Na max obrotach trzymaj max 5 sekund nie dluzej.
Potem wystudz silnik i po calkowitym ostygnieciu najlepiej na drugi dzien odkrec gruche i sprawdz jeszcze raz czy luzno chodzi.
Jezeli nie calkiem to powtorz operacje.
Blokowanie sie kierownicy strugi to raczej rzadko sie zdarza w tych silnikach najzesciej powodem przeladowania jest ogolne zuzycie elementow kierownicy gdzie wszystko chodzi luzno i tylko przeladowuje.
W twoim przypadku akurat powodem jest nagromadzenie sadzy i smoly ...przyczyna moze byc jazda miejska , lub jazda wyjatkowo flegmatyczna lub kiepskie paliwo lub branie oleju.
Milej zabawy :

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer :


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-09-27 13:17:13 ]
  
 
"Poszliście" to złe słowo ja za drugim razem prosiłem o wyjecie i sprawdzenie turbiny, ale dostałem tel że po wymianie filtra jest ok. Woda była faktycznie bo za 3 razem sam zmieniałem filtr i widziałem co tam siedziało.

Szkoda że jestem taki niecierpliwy bo od rana wziąłem sie za wyciągniecie turbiny po kilku ładnych godzinach mam ją na stole i właśnie sie czyści( pędzelek chemia i ogień) w każdym bądź razie te łopatki sie blokowały od nagaru. Teraz pytanko czy po umyciu składać ją na sucho czy coś tam przesmarować?
  
 
Ufff udało sie i nawet wszystko działa jak powinno zupełnie inne auto..
Kupa roboty ale warto było. Najbardziej cieszy mnie fakt ze to była tylko taka głupota bo jak przeglądałem forum i widziałem jak ludzie śmigają od mechanika do mechanika robią pomiary, to moj problem przy innych to pikuś.Pan pikuś
Dzieki za zainteresowanie i porady Bigelektron.