Cytat:
|
2012-09-26 21:53:38, undy24 pisze:
Witam ponownie, Po 2 wymianach filtra paliwa wraz ze spuszczeniem wszystkiego i czyszczeniem zbiornika wiele sie nie zmieniło. Jako że nie ma w okolicy mojego miasta chętnego żeby sie podjąć naprawy to sam zacząłem grzebać bo mnie już krew zalewa. Po zdjęciu gruszki z turbo zauważyłem ,że sztanga nie chodzi płynnie. w jednym miejscu sie zaczepia a ruszając ja słuchać jakby delikatne skrobanie. To chyba nie jest normalne. Czy ma sens próba wyciągnięcia turbo i oczyszczenia go? Bo wydaje mi sie ze tam po prostu sie nazbierało czegoś i blokuje ruch sztangi i stad szarpanie i przekłamania w komputerze. Czy da sie wyciągnąć turbo w domowych warunkach? z narzędziami nie ma problemu bo prowadzę warsztat ,ale urządzeń innych niż samochody chodzi mi o to czy bez kanału czy też podnośnika bede miał dostęp do wszystkich śrub? bo nie chce sie narozbierac przez kilka godzin a potem składać bo jedna śruba jest w takim miejscu ze nie dam rady jej odkręcić
|
|
No to wyglada na to ze poszliscie zlym tropem....A moze poprostu plywak w filtrze zle dziala lub sie blokuje lub jest problem z instalacja.A faktycznie byla ta woda w filtrze, czy nie bylo ,czy tez nikt sobie nie zadal trudu sprawdzenia podczas wymian tych kolejnych filtrow?
Wracajac do kodu P1251 bo zapewne o taki ci chodzilo i w polaczeniu z blokujaca sie kierownica strugi to jest to glowny powod tego poszarpywania , moze i nie jedyny , ale mozesz to sobie sam naprawic latwo szybko i przyjemnie bez wyciagania turbiny w pol godziny.
Odkrecasz gruche ze wspornika tak jak to zrobiles z tych dwuch srubek na klucz 10 odpalasz silnik -chodzi na biegu jalowym a ty ruchaj w gore i w dol energicznie tak dlugo az zacznie calkowicie luzno latac od odbojnika do odbojnika z wyraznym stuknieciem.Jakies 0,5 godziny przewaznie.Dobrze jest tez napsikac smaru miedziowego w sprayu na polaczenie kulowe ciegna i w miejsce gdzie os wchodzi w korpus turbiny.Potem poskrecaj i przegalopuj rozpedzajac do max obrotow 5000 i hamujac silnikiem az przestanie kopcic.Oczywiscie na prostej drodze lub pod gorke nie z gory bo przekrecisz motor.Na max obrotach trzymaj max 5 sekund nie dluzej.
Potem wystudz silnik i po calkowitym ostygnieciu najlepiej na drugi dzien odkrec gruche i sprawdz jeszcze raz czy luzno chodzi.
Jezeli nie calkiem to powtorz operacje.
Blokowanie sie kierownicy strugi to raczej rzadko sie zdarza w tych silnikach najzesciej powodem przeladowania jest ogolne zuzycie elementow kierownicy gdzie wszystko chodzi luzno i tylko przeladowuje.
W twoim przypadku akurat powodem jest nagromadzenie sadzy i smoly ...przyczyna moze byc jazda miejska , lub jazda wyjatkowo flegmatyczna

lub kiepskie paliwo lub branie oleju.
Milej zabawy :
-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer :
-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-09-27 13:17:13 ]