Pytanie o graty chłodzące bestię

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1. Omega ma dwie elektryczne pompki wody. Jedna na chłodnicy, druga na skrzynce tempomatu. Schemat X25XE mówi tylko o jedne takiej pompce (oznaczenie M54). Może wie ktoś która to ta M54 i po co konkretnie, lub kiedy załącza się ta druga?

2. Dwa czujniki na rurce klimatyzacji blisko sprężarki. Jeden (4 pin) to wiadomo co robi. Nie wiadomo co robi ten drugi (2 pin - okrągła morda). Myślałem że to S109 odpowiadający za zwiększenie obrotów, ale szukajka zasugerowała że nie tędy droga. Wytłoomaczy ktoś?

pozdrawiam
  
 
Co do elektrycznych pompek chłodzenia, to może się przyda komuś kiedyś...

M54 ze schematu to ta na chłodnicy, z tym że wbrew opiniom, wyłącza się ona wraz z wyłączeniem stacyjki. Nie kręci się z wiatrakiem po wyłączeniu auta, kiedy temperaturka jest wysoka.
Ta druga pompka (blisko kielicha) dostaje napięcie wraz z przekręceniem kluczyka i przestaje się kręcić, kiedy gasimy motor. Nie ma jej na schemacie.


Ciągle jednak nie wiem do czego jest ten mniejszy czujnik umocowany na przewodzie klimatyzacji, blisko sprężarki. Wie ktoś??? Jego wypięcie podczas działania klimy nic nie zmienia.
  
 
Cytat:
2012-09-10 16:03:26, silent pisze:
Ta druga pompka (blisko kielicha) dostaje napięcie wraz z przekręceniem kluczyka i przestaje się kręcić, kiedy gasimy motor. Nie ma jej na schemacie.


ta druga pompka z tego co się gdzieś kiedyś doczytałem jest odpowiedzialna za szybsze ogrzewanie kabiny
w chwili gdy odpalasz zimny silnik a ogrzewanie ustawisz na HI to pompka się włącza i wymusza obieg cieczy chłodzącej na kabinę
często się zaciera
natomiast ta pompka na chłodnicy w chwili gdy gasisz silnik powinna pracować razem z wiatrakami do momentu osiągniecia bezpiecznej temperatury silnika - zapobiega wrzeniu płynu chłodniczego w silniku
tyle z teorii
  
 
Cytat:
2012-11-22 15:29:04, Pit_Diablo pisze:
ta druga pompka z tego co się gdzieś kiedyś doczytałem jest odpowiedzialna za szybsze ogrzewanie kabiny w chwili gdy odpalasz zimny silnik a ogrzewanie ustawisz na HI to pompka się włącza i wymusza obieg cieczy chłodzącej na kabinę często się zaciera


Tak ale w omedze po lifcie.
Przed liftem pompka pracuje non stop po zapłonie.