MotoNews.pl
  

Odpowietrzanie chłodnicy Carina E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, czy ktoś się orientuje, jak odpowietrza się układ chłodzenia w Toyota Carina E 2.0 GLi z 1995r. (silnik benzynowy 3S-FE.) Ostatnio zauważyłem, że w chłodnicy mam brązowe błoto, więc przepłukałem chłodnicę odkamieniaczem i zmieniłem płyn chłodniczy, jednak zrobiłem to nieprawidłowo bo zauważyłem, że teraz w ogóle nie działa mi ogrzewanie kabiny. W innych wątkach na forum doczytałem, że zdarza się tak po wymianie płynu chłodniczego i jest to wina zapowietrzenia układu chłodzenia. No więc pytanie, gdzie jest jakiś korek który można odkręcić i odpowietrzyć. Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi.


[ wiadomość edytowana przez: carinae20gli dnia 2012-09-10 22:15:32 ]
  
 
Nie ma korka. Samo ma się odpowietrzyć.
Gazior jest ?
Zagrzej silnik, włącz ogrzewanie na maksa i przepałuj solidnie po 6000obr.
Pozdro.
  
 
instalacji gazowej nie mam zamontowanej; no to jutro nim pojeżdżę i sprawdzę czy się samo odpowietrzy
  
 
przegoniłem dziś pojazd trochę na obwodnicy wokół miasta, pojeździłem od ronda do ronda kilka razy, na wysokich obrotach, ale na razie nie ma żadnego efektu, nic nie grzeje; poza tym znalazłem w instrukcji haynesa, że do mojego modelu powinno wejść 6.5 litra płynu chłodniczego, a mi weszło tylko 4.1 litra (łącznie ze zbiornikiem wyrównawczym), czyli mam 2.4 litra powietrza w układzie chłodniczym; nadto znalazłem wątek gdzie był podobny problem - https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=240543 - jednak tam użytkownik PDD gdy się dowiedział, że może mieć zapowietrzony układ, to jakoś od razu go odpowietrzył, bez czekania aż układ się odpowietrzy w czasie jazdy, niestety nie napisał jak
  
 
poluzuj obejmę węża na centralce ogrzewania tj pod szybą w komorze silnika, oczywiście na ogrzewaniu na czerwonym polu, czyli grzanie

sprawdź czy są gorące rurki za i przed zaworem sterującym linką ciepło zimno


ewentualnie podnieś do góry zbiornik wyrównawczy na otwartym obiegu i rozgrzanym silniku


Przedstawiam własne sposoby i nie biorę odpowiedzialności za szkody
  
 
Cytat:
a mi weszło tylko 4.1 litra (łącznie ze zbiornikiem wyrównawczym), czyli mam 2.4 litra powietrza w układzie


A z bloku płyn spuszczałeś ?

Bo może nie masz tego powietrza.
  
 
Linek, może spróbuję ten drugi sposob co podałeś - łatwiejszy mi się wydaje; piasek101, z bloku silnika płynu nie spuszczałem, bo nie wiem gdzie jest korek spustowy, spuszczałem tylko korkiem który jest na dole chłodnicy
  
 
No to zostawiłeś płyn w bloku - właśnie ok 2 litry.
  
 
jeżeli zostało mi 2 litry płynu w bloku i system jednak nie jest zapowietrzony, to w takim razie czemu ogrzewanie przestało działać
  
 
Czyli trochę brakuje.

Układ (otwórz zawór nagrzewnicy) sam się odpowietrzy - utrzymuj max w zbiorniczku wyrównawczym.
  
 
piasek101 - co to znaczy "otwórz zawór nagrzewnicy", jak mam to otworzyć?, nie za bardzo wiem, gdzie to jest
  
 
Na desce rozdzielczej masz pokrętło z takim niebieskim i czerwony, przekręć na czerwone i będzie otwarty, a inaczej to po prostu nastaw na grzanie.
  
 
wczoraj wstawiłem nowy termostat ale oczywiście nic to nie dało i dalej nie grzeje; w kabinie pod kierownicą, obok prawego kolana kierowcy, tak jakby na boku środkowej konsoli, znajdują się dwie miedziane rurki, które biegną od ściany grodziowej w dół i w głąb środkowej konsoli - niestety nie znam się na tym ale może to są rury z płynem chłodzącym do nagrzewnicy, która jak mi się zdaje jest pod środkową konsolą - gdy dzisiaj po jeździe samochodem dotykałem tych rur, to u góry, tam przy samej ścianie grodziowej były dość ciepłe ale tylko tam, a już niżej w kierunku wnętrza kabiny były całkiem zimne; może więc płyn chłodniczy tylko cyrkuluje pod maską, a z jakiegoś powodu poza ścianę grodziową do nagrzewnicy już nie dociera; pytanie, czy coś z tym można zrobić?
  
 
pewnie to błoto co było w chłodnicy zapchało Ci nagrzewnicę i nie przeływa przez nią płyn,teraz pozostaje Ci spróbować przepłukać nagrzewnicę albo z węża albo karcherem ,może pomoże a jak nie to będziesz musiał wymienić nagrzewnicę.
  
 
spróbuję wężem przepłukać, ale skoro i tak to wszystko będę czyścił to mam jeszcze jedno pytanie - w którym dokładnie miejscu na bloku silnika znajduje się korek spustowy płynu chłodniczego? bo może i tam trochę szlamu siedzi, to bym wypuścił
  
 
Korek jest prawie na środku bloku - od strony grodzi - taka śrubka.

Zobacz czy cięgno od grzania otwiera zawór nagrzewnicy - bo może zawór się nie otwiera.
  
 
jak rozumiem skoro korek spustowy na bloku silnika jest od strony grodzi, to dostęp do korka jest tylko od spodu auta?

pokrętło od nawiewu i linkę dzisiaj oglądałem i jak się rusza pokrętłem to wysuwa się linka z pancerza i przesuwa taki metalowy element na takiej czarnej kostce, więc chyba zawór się otwiera
  
 
Tak od spodu.
  
 
chciałbym wszystkim tutaj bardzo podziękować za porady; w tym tygodniu jeździłem na plukankach, odkamieniaczach no i płukałem wężem ogrodowym układ chłodniczy i jak dziś po raz kolejny wężem wpuszczałem wodę pod ciśnieniem, to w końcu nagrzewnica się odkorkowała i puściła cały szlam jaki w niej siedział i zatykał i woda wreszcie przebiła się przez nagrzewnicę; ogrzewanie działa aż parzy, ostatnio tak pewnie działało jak auto wyszło z fabryki; jeszcze raz dziękuję za pomoc