Regulacja biegu jałowego 2107 1.500 ccm, rok 89

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
POMOCY !!! Mam Ładę 2107 z 89r. ciepły silnik gaśnie przy wyłączonym ssaniu Próbowałem regulować, ale szczerze mówiąc nie bardzo wiem co i gdzie i jak.
Kto pomoże i powie co powinienem zrobić ?> Może być to inna przyczyna ?
  
 
Ciężko tak typować nie znając szczegółów.
Ja proponuję zaopatrzyć się w książkę o Ladach np. Ossowskiego, ponieważ problemy występują na każdym kroku.

Domyślam się, że nie masz LPG. Kręcenie śrubkami od składu mieszanki i obrotów bez właściwej wiedzy, zwykle nie daje pożądanych efektów. Więcej, może pogorszyć pracę silnika, spalanie itp.

Ja bym dla pewności i wyeliminowania problemów, przejrzał wpierw układ zapłonowy tj. wyprzedzenie zapłonu, przerwę itd.
  
 
Jeśli problem wystąpił razem z problemami elektryki (inny wątek) to problemem jest ten sam spalony bezpiecznik, bez niego nie działa oszczędzacz biegu jałowego, czego przyczyna jest po prostu brak wolnych obrotów
  
 
Faktycznie problemy z gaśnięciem silnika rozpoczeły się od tego, że przestały działałać rzeczy które wymieniam w innym poście. Ale bezpieczniki są sprawdzone - wymienione. Czy są gdzieś indziej bezpieczniki niż w skrzynce bezpieczników ?
  
 
Innych bezpieczników nie ma. Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie 12V na elektrozaworze od oszczędzacza. Znajduje się on na prawym nadkolu pod maską. Podpięte są pod niego dwa przewody i dwa wężyki - jeden idzie do gaźnika, drugi do kolektora dolotowego. Jeśli napięcia nie ma (po włączeniu zapłonu) to przyczyna gaśnięcia silnika jest związana z problemami elektryki z twojego drugiego wątku


[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2012-11-15 12:48:18 ]
  
 
Czy w takim razie omawiany problem z drugiego wątku może być spowodowany rozpięciem kostek pod deską rozdzielczą lub na dojściu do skrzynki bezpieczników ?
  
 
Tak, patrz drugi wątek.