MotoNews.pl
  

Łada 05 wymiana przewodów hamulcowych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Mam takie pytanie, czy wystarczy mi zestaw 2x lewarek do wymiany tylnich elastycznych/giętkich przewodów hamulcowych? Czy jest to trudna czynność? Potrafię robić takie rzeczy ale nie wiem czy odkręcając je i zakładając nowe samochód będzie jeździł normalnie bo pewnie trzeba będzie je odpowietrzyć. Jak należy odpowietrzać hamulce? Dodam, że mam zamiar wymienić jeszcze szczęki w bębnach i przednie klocki oraz mam zamiar podciągnąć rękaw bo praktycznie go nie ma . Pozdrawiam i wesołych świąt ładacznicy!
  
 
Z tyłu jest tylko jeden elastyczny przewód. Od biedy można go wymienić bez lewarka kładąc się pod auto. Ale skoro masz lewarki to unieś tył auta. Jedyna trudnością może być zapieczona nakrętka przewodu metalowego. Po wymianie oczywiście trzeba odpowietrzyć układ. ODPOWIETRZANIE


[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2012-12-24 13:02:38 ]
  
 
Bzdurny ten link strasznie.
  
 
Cytat:
2012-12-24 13:39:33, pioban pisze:
Bzdurny ten link strasznie.


Możesz uzasadnić?
  
 
Po przeczytaniu podrzuconego tematu nasuwają mi się pytania;
- czy płyn DOT-3 będzie również dobry do Łady? (albo najlepiej jaki polecacie) i ile tego kupić
- w jakiej kolejności odpowietrzać koła?
Całą czynność rozumiem następująco;
- odkręcam stary wężyk i czekam aż wyleci to co ma wypłynąć, zakładam nowy wężyk. Następnie muszę odpowietrzyć koła w określonej kolejności czyli;
- odkręcam odpowietrznik koła (nazwijmy je Przód lewe)- i pompuje pedałem, jednocześnie stopniowo dolewając nowego płynu i czekam aż całe powietrze wyjdzie z przewodu i powtarzam czynność aż wszystkie koła po kolei będą odpowietrzone? Tak?
Pozdrawiam i wesołych!


[ wiadomość edytowana przez: Die_sideways dnia 2012-12-24 17:25:49 ]
  
 
Piotrek, bez obrazy. Masz lepszy sposób, to go podaj.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
aby samamu odpowietrzyć to najlepiej kup sobie długi wężyk igielitowy, taki aby idealnie i szczelnie pasował na odpowietrznik.

odkręcasz odpowietrznik, wężyk, na nim, pompujesz aż w wężu nie będzie powietrza, po tym zakręcasz odpowietrznik i gotowe

końcówka wężyka w słoiku z płynem
  
 
No to może trochę bardziej obrazowo.

W celu spuszczenia starego płynu - zakładasz wężyk na odpowietrznik prawego tylnego koła, odkręcasz go i naciskasz pedał hamulca aż zleci cały płyn.

Teraz możesz wymienić tylny elastyczny przewód hamulcowy - nie będzie w nim płynu.

Następnie do zbiorniczka na płyn hamulcowy wlewasz nowy płyn, znowu zakładasz wężyk na odpowietrznik prawego tylnego koła, odkręcasz i pompujesz pedałem aż pojawi się płyn. Na bieżąco dolewaj płynu do zbiorniczka.

Teraz odpowietrzanie. Zakładasz wężyk na odpowietrznik prawego tylnego koła (nie dokręcać), a końcówkę umieszczasz w np. słoiczku. Sadzasz kogoś w aucie. Ta osoba wciska pedał hamulca 2-3 razy energicznie do oporu i przytrzymuje wciśnięty. W tym momencie odkręcasz odpowietrznik - powinien wypłynąć płyn z odpowietrznika. Zakręcasz odpowietrznik. Przez przeźroczysty wężyk obserwujesz czy płyn zawiera pęcherzyki powietrza. Jeśli są to osoba w aucie znowu energicznie wciska pedał 2-3 razy i przytrzymuje wciśnięty. Odkręcasz, płyn znowu wylatuje, patrzysz czy jest powietrze. Czynności powtarzasz aż nie będzie ani jednego pęcherzyka powietrza. Na bieżąco dolewasz płyn do zbiorniczka (nie może go braknąć!!). Czynności powtarzasz dla reszty kół w kolejności: lewy tył, prawy przód, lewy przód. W ich przypadku na początku nie będzie powietrza, pompujesz aż się pojawi i znowu zniknie.

Odpowietrzanie polecam powtórzyć na następny dzień.

Płyn może być DOT-3, ale lepiej DOT-4. Nie pamiętam ile wchodzi

Wesołych


[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2012-12-24 18:24:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: mylkus3 dnia 2012-12-24 18:42:04 ]
  
 
Pamiętaj, odpowietrzanie zawsze zaczynamy od kola, które jest najdalej od pompy,czyli PT, LT, PP, LP.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
a ja zawsze odpowietrzałem sam i nie dbałem zbytnio o to które koło najpierw i zawsze działało, obwód przednich i tylnych hamulców jest odobno więc i tak nie ma to większego znaczenia.

próbowałem również z kolegą wg opisu aby najpierw pompować a potem odkręcać odpowietrznik i wydaje mi się, że lepszym pomysłem jest pompowanie przy odkręconym odpowietrzniku. pompujemy tak długo aż w węzyku nie ma powietrza i tyle. w między czasie dolewając płynu.

musi działać
  
 
Ja tez tak robię, ale my już "umiemy", a oni dopiero się "uczą".

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Ja tam zawsze robię tak jak pisałem, czyli pompuje przy zakręconym i ładnie się odpowietrza Fakt, wasz sposób jest prostszy, jak będzie okazja to przetestuje
  
 
Cytat:
2012-12-25 14:31:23, SzokoLada pisze:
Pamiętaj, odpowietrzanie zawsze zaczynamy od kola, które jest najdalej od pompy,czyli PT, LT, PP, LP.



Nie zawsze.tak możemy robić w ładzie i podobnych zabytkach.
Jak jest krzyżowy układ to robimy na krzyż.
Nigdy nie wlewamy spuszczonego raz płynu zpowrotem.
Jak robimy to sami to wężyk z odpowietrznika musi być zanużony w
płynie( w zbiorniczku do którego spuszczamy)
  
 
Masz racje, ale tutaj konkretnie opisujemy układ w 05, a w sumie każdej ładzie.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
dzieki jutro wytestuje metody!!
A teraz przystępuje do wymiany klocków i szczęk
  
 
Postęp z dzisiaj; podniosłem na lewarek i jedyne co zrobiłem to założyłem wieszaki tłumika bo był na drucie myślałem, że tak samo łatwo pójdzie ze szczękami hamulcowymi niestety zostawiłem rozgrzebane wszystko i spróbowałem zdjąć jedną sprężynkę trzymającą szczęke- otóż za cholerę nie wiem jak ją samodzielnie założyć ponownie na kapsel z wycięciem ponieważ drut który ściąga szczękę i kapsel ciągle się chowa Pytanie nr.2 próbowałem założyć na rozgrzebane pokrywę szczęk (dekiel na który wchodzą kołki ustalające) i nie wiem jak to założyć bo nie chce wejść ? Help me rękaw był ściągniety podczas całej operacji
  
 
Chciałbym ci pomóc, bo nawet w tym roku rozkładałem tylnie hamulce, ale
Cytat:
jak ją samodzielnie założyć ponownie na kapsel z wycięciem ponieważ drut który ściąga szczękę


za chol... nie wiem o czym piszesz. Czy hamulce w klasyku miały inną konstrukcję??? Nie wiem jaki kapsel masz na myśli i drut ściągający.
U mnie jest duża sprężyna u góry i mała u dołu. Jako że logicznie byłoby poskładać kolejno elementy i na końcu założyć sprężyny, tak też próbowałem, ale na tę dużo zabrakło mi pary. Ostatecznie złożyłem wszystko oprócz małej (dolnej) sprężyny i z (niemałym) trudem umocowałem gdzie trzeba, po czym z podobną gimnastyką i użyciem narzędzi wspomagających naciągnąłem małą sprężynę na miejsce.

Duża sprężyna to 2, a mała to 7. Niestety na stronce z opisem rozkładania i składania nie ładują się aktualnie obrazki, więc linku nie podaję.
  
 
Prawdopodobnie piszesz o pozycji 17. Ja to robię kluczem nasadowym, od tylu przytrzymuje palcem, a na podkładkę z sprężyną naciskam kluczem nasadowym 10 i obracam. I gotowe.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
tak jest to poz.17 a jak założyć dekiel bębna? zdjąłem go śr krętem a nie chcę nic na siłę robić... przepraszam za tak podstawowe rzeczy ale nie chce narobić sobie koło d. aa pokrywka 5zł nie kosztuje
  
 
No i tak Głupie posty bo wprawy nie mam; zdjąłem szczęki i wyszło parę bubli- stare szczęki miały nacięcia na dolną sprężynę głębokie w kszałcie U, a teraz mam owalne w kształcie półkola i boje się, że sprężyna mi się ześliźnie w trakcie eksploatacji. Kolejny bubel to kolejność; zacząłem od założenia obydwu szczęk na tłoczki- najpierw lewy potem prawy z założoną już sprężyną. Wszystko pasuje już ładnie ale co dalej,- czy najpierw założyć blachę która znajduje się pod górną sprężyną (aby to zrobić muszę odgiąć lewą szczękę i wsadzić pod nią blache) czy może założyć najpierw dolną sprężynę czy te co spinają szczęki z obudową? HELP!
Edit; jak zakładać najlepiej mocne sprężyny?

[ wiadomość edytowana przez: Die_sideways dnia 2012-12-28 18:36:21 ]