MotoNews.pl
2 DZIURA na benzynie w yaris 1.0 z lpg (271307/18)
  

DZIURA na benzynie w yaris 1.0 z lpg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Mam powazny problem z Yarisem, nie jestem dusigroszem ktory zamiast wizyty u mechanika szuka darmowych porad, u mechanika bylem i co ustalilem....

YARIS ROCZNIK 1999 1.0 BENZYNA + GAZ

Auto jeszcze miesiac temu chodzilo BEZ ZARZUTU - równo- zarówno na benzynie jak i gazie
Pojawil sie problem z nierowna praca (jak by 1 cylinder nie pracowal) podlaczylem do komputera... wypadanie zaplonu cyl 3 wiec zmienilem cewki miejscami i wypadanie "powedrowalo" za zmiana...
kupilem wiec cewke uzywana za 20 zł i wszystko bylo ok !

niedawno niestety problem powrocil i to ze zdwojona sila.. na komputerze jakies jaja... raz nie widzi ZADNEGO bledu (nawet gdy odpieta zostala tylna sonda), raz zobaczyl wypadanie zaplonu cewek dwoch , teraz nie widzi znow zadnego...)

I NAJWAZNIEJSZE

Wyciągnalem pompe paliwowa z filtrem z baku (dojscie przed tylna kanape), filtr wyczyszczony, pompa podaje paliwo.

na lpg auto trzyma wolne obroty, ladnie sie wkreca po dodaniu gazu i autem da sie jezdzic
na benzynie... nie trzyma wolnych albo ledwo ledwo, wcisniecie gazu do podlogi NIE POWODUJE wzrostu obrotow ! ale.. gdy sie pulsacyjnie dodaje gazu i obroty wskocza na ok 2 tys to potem wkreca sie na obroty bez problemu ! nawet do 7 tys !

krotko mowiac jest "DZIURA" tylko i wylacznie na benzynie w zakresie 0-2 tys ! i dodawanie gazu i wrecz wcisniecie pedalu to podlogi NIC nie powoduje ! ale gdy pulascyjnie dojdzie sie od ok 2 tys albo uruchomi na gazie i przerzuci na benzynke gdy obroty sa min na 2 tys to wtedy ida obroty...
ale jesli podczas jazdy na lpg przelaczymy na benzyne (min 2 tys obrotow) to auto dalej jedzie na benzynie ale dodawanie gazu =zero dynamiki

ciekawe :-/
a dodam jeszcze ze jak szmata sie zatka czesciowo filtr powietrza to jak by silnik pracuje na benzynie lepiej hm czyzby jakies lewe powietrze czy cos?

przybywam tutaj -za rada- do Alfi i Omegi - BigElektrona i prosze o pomoc
  
 
Zapnijcie na poczatek czujnik cisnienia paliwa jak bedzie ok to zapraszam do Katowic na dalsza diagnostyke.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
liczylem na cos wiecej ...
  
 
Cytat:
2013-05-01 19:12:07, max0084 pisze:
liczylem na cos wiecej ...


Znaczy ze ja do ciebie przyjade?
Mierzyliscie to cisnienie czy nie bo to podstawa ktora nalezy sprawdzic przy takich objawach?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
nie mierzylismy (bo bylo tysiace doradcow i powodow innych niby hehe), jak i czym to sprawdze

a w kwestii dojazdy, gdybys byl w Krakowie to zapraszam
  
 
Cytat:
2013-05-01 23:02:05, max0084 pisze:
nie mierzylismy (bo bylo tysiace doradcow i powodow innych niby hehe), jak i czym to sprawdze a w kwestii dojazdy, gdybys byl w Krakowie to zapraszam

Odpinasz szybkozlacze w komorze silnika zapinasz manometr krecisz rozrusznikiem az nabije cisnienie i czekasz czy nie spadnie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2013-05-02 14:08:18, Bigelektron pisze:
Odpinasz szybkozlacze w komorze silnika zapinasz manometr krecisz rozrusznikiem az nabije cisnienie i czekasz czy nie spadnie.
A czy po tym jak padla fajkocewka wymieniles swiece zaplonowe na nowe?



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
gdy padla z miesiac temu to wsadzilem komplet nowych swiec
  
 
Cytat:
2013-05-02 19:55:17, max0084 pisze:
gdy padla z miesiac temu to wsadzilem komplet nowych swiec


To dobrze bo fajkocewki padaja przez uszkodzone zuzyte swiece.
A cisnienie sprezania i luzy zaworowe sprawdzano?-to odnosnie losowo wypadajacych zaplonow.
Ale i tak zaczalbym od pomiaru cisnienia paliwa.Lub np organoleptycznie odpalasz samochod na benzynie po chwili gasisz i jak odpinasz przewod paliwowy pod maska to powinno cie opryskac paliwo-nie rob tego w domu lub na rozgrzanym silniku

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ciekawe co mają świece i kablocewki do wyżej omawianego tematu ? Nie podważam konieczności okresowej wymiany ale mechanik co na wszystkie bóle serwuje wymiane świec i kabli sam nadaje się na wymiane . Po za tym na milion procent u ciebie nie była to wina świec ponieważ problemy z wkręcaniem się na obroty byłyby i na gazie i na benzynie lub na samym gazie ale nigdy na samej benzynie . Pomierzyć to co sugerował Big jak nie to to może być jeszcze spalanie dwóch paliw jednocześnie objawy dokładnie takie jak opisujesz łatwo potwierdzić tą tezę zakręcając gaz w zbiorniku jak pomoże to się potwierdzi, Czy instalacja gaz jest sekwencyjna?
  
 
Cytat:
2013-05-04 08:39:14, rng17 pisze:
Ciekawe co mają świece i kablocewki do wyżej omawianego tematu ? Nie podważam konieczności okresowej wymiany ale mechanik co na wszystkie bóle serwuje wymiane świec i kabli sam nadaje się na wymiane . Po za tym na milion procent u ciebie nie była to wina świec ponieważ problemy z wkręcaniem się na obroty byłyby i na gazie i na benzynie lub na samym gazie ale nigdy na samej benzynie . Pomierzyć to co sugerował Big jak nie to to może być jeszcze spalanie dwóch paliw jednocześnie objawy dokładnie takie jak opisujesz łatwo potwierdzić tą tezę zakręcając gaz w zbiorniku jak pomoże to się potwierdzi, Czy instalacja gaz jest sekwencyjna?


Skoro padla fajkocewka a normalnie padaja niezwykle rzadko w wyniku przegrzania lub spiekow na elektrodach swiec,to uwazam ze to wystarczajacy powod aby wymienic swiece zaplonowe , pozatym koszt niewielki.
Podejrzewam ze po zapieciu testera i tzw obejrzeniu bedzie tam znacznie wiecej tzw typowych objawow wskazujacych na cos konkretnego tylko maxx tego nie zauwazyl.Pytanie czy wogole byl z tym u jakiegokolwiek mechanika bo z opisu raczej to nie wynika.
Co do spalania dwuch paliw to mozliwe aczkolwiek gdyby byly nieszczelne wtryski gazowe to by ciezko odpalal po postoju.
Ogolnie bez wizyty nie jestem tu wiele w stanie pomoc.Z reszta z Krakowa ma najblizej sposrod moich klientow..Za duzo tzw gdybania a za malo faktow.
To jeden z takich przypadkow gdzie jest duzo domyslow a malo sprawdzania a teorie wykluczaja teorie ,a pozniej mi takie cos przyjezdza i za pol godziny jezdzi normalnie bo ktos czegos nie zauwazyl pominal itd.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-05-04 12:11:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-05-04 12:12:15 ]
  
 
witam ponownie Panowie

jako ze nie mialem za bardzo czasu i finansow sprawa pozostaje nadal aktualna

ale do rzeczy: DZISIAJ WYMIENIŁEM POMPE PALIWA (całą ,oryginalna z jezdzacego auta) i teraz najwazniejsze EFEKT :

ZADEN !!!!!!!!

dodam ze "pompowanie" gazu na benzynie nie zawsze daje jakis efekt a i ciezko teraz na benzynie auto odpalic a jesli juz o utrzymaniu wolnych nie ma mowy.

jednoczesnie na lpg ladnie pali i jezdzi

HELP
  
 
Cytat:
2013-05-13 19:37:06, max0084 pisze:
witam ponownie Panowie jako ze nie mialem za bardzo czasu i finansow sprawa pozostaje nadal aktualna ale do rzeczy: DZISIAJ WYMIENIŁEM POMPE PALIWA (całą ,oryginalna z jezdzacego auta) i teraz najwazniejsze EFEKT : ZADEN !!!!!!!! dodam ze "pompowanie" gazu na benzynie nie zawsze daje jakis efekt a i ciezko teraz na benzynie auto odpalic a jesli juz o utrzymaniu wolnych nie ma mowy. jednoczesnie na lpg ladnie pali i jezdzi HELP


To ile juz wydales bez sensu kasy?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
0 (słownie zero)

pompe pozyczylem, przelozylem ,nie pomoglo wiec oddałem
nie kosztowała mnie nawet złotowki

cewki ktore kupilem za grosze wymienilem bo trzeba było

a 26 zł za dodatek do benzyny czyszcacy wtryski był wart sprobowania

problem nadal pozostal
  
 
Kasy zero a czasu i nerwów sporo

  
 
Cytat:
2013-05-14 16:49:36, max0084 pisze:
0 (słownie zero) pompe pozyczylem, przelozylem ,nie pomoglo wiec oddałem nie kosztowała mnie nawet złotowki cewki ktore kupilem za grosze wymienilem bo trzeba było a 26 zł za dodatek do benzyny czyszcacy wtryski był wart sprobowania problem nadal pozostal


A przekladales wszystko co jest w baku w zespole pompy z regulatorem cisnienia wlacznie czy sama pompe?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
tak, przelozone bylo wszystko , caly ten "kosz"

byłem dzisiaj u jakiegos wielkiego mechanika i wazne:

SCISNIECIE kleszczykami przewodow gazowych przy wtryskach ujawnilo ze 1 cylinder nie pracuje prawie...

zmierzył gosc kompresje na tym pierwszym niecale 9
a na dwoch innych 11-12.5

to wyjasnia dlaczego silik kuleje ,zgadzam sie ale na gazie pali od strzala i jezdzi w miare dobrze !
na beznynie wogole nie pali....

ktos wrzucil lpg bez lubrufikacji i boje sie o wypalone gniazdo tylko dlaczego na LPG pali ok i normalnie jezdzi !

HELP
  
 
jeszcze jedna wazna sprawa...

wygląda na to ze uszczelka pod głowica jest wydmuchana....
pod korkiem oleju mleko... i ubywa mocno plynu chlodzacego...

bede dawal do znajomego auto zeby sciagnac głowice....

i dwa pytania :

1) czy moze sie zdarzyc tak ze to przez wydmuchana uszczelke pod glowica nie ma kompresji na 1 tłoku a nie przez uszkodzenie np. gniazd ??

2) czy to moze powodowac ze auto nie odpali na benzynie a po przelaczeniu z lpg na benzyne zgadnie

PROSZE O POMOC.
  
 
Cytat:
2013-05-15 20:27:22, max0084 pisze:
jeszcze jedna wazna sprawa... wygląda na to ze uszczelka pod głowica jest wydmuchana.... pod korkiem oleju mleko... i ubywa mocno plynu chlodzacego... bede dawal do znajomego auto zeby sciagnac głowice.... i dwa pytania : 1) czy moze sie zdarzyc tak ze to przez wydmuchana uszczelke pod glowica nie ma kompresji na 1 tłoku a nie przez uszkodzenie np. gniazd ?? 2) czy to moze powodowac ze auto nie odpali na benzynie a po przelaczeniu z lpg na benzyne zgadnie PROSZE O POMOC.


Co do pierwszego jak najbardziej co do drugiego to jak najbardziej nie . ile tej wody dolewasz?
  
 
a co ile sprawdzasz luzy zaworowe???jeśli przez ostatnie 30tyś km tego nie robiłeś to powinieneś od tego zacząć-przy LPG.Często zdarza się że powodem usterki są ciasne luzy lub poprostu go brak i zawór jest cały czas uchylony-więc sugeruję spr.luzy zaworowe.Luzy zaworowe mogą być również odpowiedzią na zaniżoną kompresję sprężania więc nie ma co rwać głowicy tylko zacząć od regulacji luzów.