Sonda lambda - sprawy techniczne, 2.0 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie dot. wymontowania sondy lambda, a mian. czy są problemy z jej odkręceniem z rury? Na razie zapuściłem WD.
Poza tym nie mogę sobie poradzić z odłączeniem końcówki kabla od skrzyni, bo wtyczkę wyjąłem z gniazdka, ale nie wiem jak odłączyć od skrzyni.
Może ktoś własnoręcznie to robił i podpowie na czym sprawa polega.

Pozdrawiam
  
 
Ja wymontowywałem sondę, bez problemu się odkręciła, ale Ja nie miałem podłączonej do skrzyni . Z sondy wychodzą bodajże 3 kabelki zakończone kostką, która bez problemu się rozpina i tyle. Silnik 2,0 16V.
  
 
wykręcenie sondy lepiej idzie po podgrzaniu, choć w starym aucie nigdy nie idzie łatwo;
co do skrzyni, to jaki silnik, jaka skrzynia, jaka wtyczka?
  
 
Silnik, jak w tytule, a dokładniej - 2.0 16V, X20XEV, skrzynia manual.

U mnie z rozłączeniem wtyczek nie ma problemu, tylko kabel od sondy jest przy skrzyni przymocowany w takim uchu, które jest przy skrzyni. Jutro jak będę na kanale to zrobię zdjęcie i pokażę jak to wygląda. U mnie kabel jest czterożyłowy.
Omega B jest z lipca 94r.
Sondę już kupiłem na Allegro, jest firmy GM, czyli taka jaka jest u mnie w samochodzie. Jutro pewnie poczta dostarczy.
Na razie tyle.
Pozdrawiam
  
 
Byłem na kanale, ale nie odkręciłem sondy bo nie miałem klucza płaskiego 22mm, miałem 21/23.
Fotkę zrobiłem:


Tak to wygląda.
  
 
patrzę na fotę i nie wiem o co chodzi.

zaznacz gdzie masz kłopot albo to jakoś opisz, albo już późno i wolno myślę
  
 
Cytat:
2013-07-04 23:10:07, 7gsi pisze:
patrzę na fotę i nie wiem o co chodzi. zaznacz gdzie masz kłopot albo to jakoś opisz, albo już późno i wolno myślę



no przeciez opisal sytuacje w poprzednim poscie
  
 
patrzę zatem jeszcze raz i jeszcze raz czytam.

jeśli problem polega na wyjęciu plastikowego bolca z zapadkami który trzyma wtyczkę przy skrzyni, to trzeba wcisnąć te zapadki jakimś małym śrubokrętem tak aby "złożyły się" i przeszły przez to "ucho", i pociągnąć za wtyczkę do góry. Albo po protu mocniej szarpnąć i olać te zapadki, a potem poskładać na trytytkę.

Tylko czy na pewno o takie coś chodzi ?
Czy jest jakiś inny problem którego nie widzę / nie rozumiem ?
  
 
Uchwyt zostaje w skrzyni. Nic nie trzeba ściskać ani szarpać.
Gniazdo +wtyczka wysuwa się z uchwytu. Spróbuj wzdłuż skrzyni przesunąć
  
 
Sprawa wysunięcia z uchwytu jest już opanowana, teraz tylko trzeba odkręcić nakrętkę sondy, ale nie mam klucza 22mm, płaskiego.Jutro pewnie przyjdzie sonda, bo czekam od środy, miał być priorytet.
  
 
Sprawa zakończona pomyślnie. Sonda została wymieniona w serwisie.
Całkiem przypadkowo podjechałem do serwisu i od ręki mi wymienili.
Sam bym sondy nie odkręcił, bo mechanik musiał podgrzewać palnikiem. Przy podłączeniu do kompa, okazało się, że usterkowy jest czujnik wałka rozrządu, który od razu udało się wymienić.
Dziękuję wszystkim za pomoc.