MotoNews.pl
  

Praca nierówna toyoty yaris 1.4 d4d

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam taki problem w toyota yaris 1.4d4d ,czy to zima czy to lato przy uruchmieniu samochdu jego praca jest nierówna tzn. góra dół góra dół po rozgrzaniu praca jest równomierna , wczesniej wyskoczył mi na pulpicie znaczek z silniczkiem tzn. udac się do mechanika i sprawdzić błedy , udałem sie stwierdził błąd czujnika ciśnienia paliwa skasował błąd , ale praca pozostała ,nierówna , po pewnym czasie znowu wyskoczył błąd pojechałem do mechanika i on wymienił mi świece żarowe przeczyścił ultradzwiękami kolektor , ale na wiele to sie nie zdało , lampka z silniczkiem sie nie świeci błędów nie widać a praca silnika dalej jest nie równa . może jakas podpowiedź
  
 
A który dokładnie maiłeś błąd - jaki numer?
W tym silniku pada regulator ciśnienia paliwa firmy BOSCH, który się znajduje po prawej stronie listwy CR (po lewej jest czujnik ciśnienia paliwa).
Podłącz do testera Toyoty IT2 i odczytaj poprawnie błąd.
  
 
nie pamiętam jaki to był numer błędu było to jakiś czas temu ,jak podjade do mechanika to powiem jemu żeby mi spisał nr. błędów , ale ktośmi mówił że nie wymienia sie czujników tylko całą listwę ,bo ciężko jest ustawić dobrze później czujnik czy to jest prawda ,możesz mi odpowiedzieć jak wiesz .
  
 
Dla laika najprościej wymienić cała listwę i nawet łatwiej kupić używkę.
Ale przed zakupem trzeba zrobić testy, aby mieć pewność, że tam jest problem, bo na razie to tylko przypuszczenia.
  
 
Ktory rok prod??Francuz czy Japoniec

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
2004 vin to JTDKC183405068695 JEST TO JAPOŃCZYK
  
 
Cytat:
2013-08-20 22:12:51, krzjar1 pisze:
2004 vin to JTDKC183405068695 JEST TO JAPOŃCZYK


A masz jak patrzysz z przodu na silnik takie dwa blizniacze elektrozaworki z wezykami jeden do przepustnicy jeden do zaworu EGR? i jak silnik faluje na biegu jalowym to przepustnica klapie tam i spowrotem?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2013-08-21 10:57:02, Bigelektron pisze:
A masz jak patrzysz z przodu na silnik takie dwa blizniacze elektrozaworki z wezykami jeden do przepustnicy jeden do zaworu EGR? i jak silnik faluje na biegu jalowym to przepustnica klapie tam i spowrotem?



No właśnie mam takie pytanie, do czego są te dwa identyczne zaworki?? Co one regulują??
  
 
Cytat:
2013-08-21 11:38:03, s_baro pisze:
No właśnie mam takie pytanie, do czego są te dwa identyczne zaworki?? Co one regulują??


No czytaj ponizej jeden uchyla przepustnice drugi EGR.
Zacznij od demontazu przepustnicy i EGRu i trzeba wyskrobac sadze z korpusu przepustnicy jest tam kanal obejsciowy kiedy egr jest otwarty to na biegu jalowym przepustnica sie domyka a silnik ciagnie powietrze kanalem obejsciowym i z egru.Jak kanal jest zarosniety sadza a napewno jest to obroty spadaja i aby nie zgasnac otwiera przepustnice jednak logika nakazuje mu ja domknac wiec domyka i tak sobie obroty skacza a przy okazji skacze sisnienie na listwie i moze wywalic blad nawet pomimo sprawnej aparatury paliwowej.Trzeba tez oczyscic kanal polaczeniowy w kolektorze.
Jak to oczyscisz to sie pozniej mozna ewentualnie czepiac ukl paliwowego.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer