Uklad zapłonowy maxymalnie wyprzedza punkt zapłonu , bo im wcześniejszy zapłon tym większe pole pracy i większe ciśnienie spalania i wieksza moc.Ale do pewnego momentu kiedy to ciśnienie przekracza dopuszczalne i wtedy dalsze zwiększanie kata wyprzedzenia zapłonu i cisnienia działa hamująco na silnik -pole pracy jest wyższe ale węższe wiec moc spada i jednocześnie zaczyna wystepwac spalanie stukowe.komputer za pomocą knock sensora wychwytuje pojedyncze detonacje zanim można je usluszec i opoznia zapłon tak aby był jak najwcześniejszy ale bez detonacji.
Knock sensor to mikrofon i jeżeli paliwo jest liche lub cos stuka w silniku--jak tam kasator na walku ustawiles???
lub z jakiejś przyczyny wypadają zaplony swiece kable itd. lub nieszczelny wydech -sonda zle czyta -można wypiac na probe.
To wtedy nawet sprawny knk sensor będzie wprowadzal komputer w blad.
Dlatego trzeba najpierw wszystko wykluczyć wyregulować zwłaszcza zapłon na zworke

a na koniec jeżeli dalej będzie kod bledu knk sensora to go wymienić uprzednio sprawdzając instalacje.
Jeżeli go odepniesz to ssilnik sobie poradzi po prostu będzie pracowal na jakims tam ograniczonym zakresie wyprzedzenia i będzie słabszy choć niekoniecznie zauważalnie.
-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-11-23 12:08:08 ]