Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ELESDE TYOTA COROLLA hatchb ... Gorzów Wlkp. | 2013-12-09 10:34:09 Tylko nie wiem, czy samochód, który jestem zainteresowany ma takowe wyposażenie dodatkowe, czy w ogóle silniki np 1,4 D4-D mają taką opcje.
Tak na marginesie myślałem o silniki 1,33/100kM , do miasta byłby ok, ale w weekendy mógłby troch denerwować brak mocy i momentu... |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2013-12-09 20:16:53
!.6 spali mniej a ma czym jechać jak na Toyote oczywiście. ![]() 1.33 to porazka ...Zadnego ślimaka nie dogonisz ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
![]() ELESDE TYOTA COROLLA hatchb ... Gorzów Wlkp. | 2013-12-10 12:46:10 Tak też przewidywałem, tym bardziej, że wagon jest trochę cięższy...
No i przy 1,6 dobrze mieć nogę jak piórko, to też jakoś to spalanie pewnie będzie w miarę przyzwoite - tylko gdzie ta przyjemność z jazdy...?? Jak już tak dyskutujemy, to jak tak sobie czytam o gazie w Toyotach, to lepiej nawet chyba nie myśleć ? pozdr. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2013-12-11 23:28:05
No tu akurat jest taki stosunek mocy do masy ze latwiej 1.6 utrzymać na przyzwoitym poziomie. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-12-19 23:57:33 ELESDE - zastanów się po co Ci nowy diesel z filtrem DPF do jazdy po mieście na krókich odcinkach??? No chyba, że chcesz mieć same kłopoty i regularnie wydawać kasiorkę w ASO za wymianę rozrzedzonego oleju i serwisowe wypalanie filtra ... lepiej przeznacz tą kasę na ubogich. Daj spokój diesel D4D Toyoty to tylko skarbonka - jakbyś jeździł na trasach to jeszcze mogę zrozumieć te "oszczędności" na ON, a do miasta to samobójstwo.
Nie wiem dlaczego Big Ci tak doradza, ale przy takim trybie jazdy, który opisałeś to tylko benzynka lub hybryda i właśnie ta ostatnia na krótkich odcinakach i w korkach spali mniej niż na trasie. A najlepiej kupić jakąś używkę, bo po 3 latach masz tak w plecy, że za tą kasiorę mógłbyś jeździć jak Panisko taryfami przez wiele lat. Pomyśl co Ci się opłaca - co do lpg, to teraz potaniały systemy V generacji - wtrysk gazu w facie ciekłej i dzięki temu można pakować to do każdego VVTi bez problemów. Ja proponuję kupić 3-letnią używkę w benzynce 1.6 lub 2.0 i wsadzić taki gaz: Firma Vialle obniżyła koszty produkcji lpg V generacji (wtrysk w fazie ciekłej) - model LiquidSi kosztuje ok. 4000 - 4500 PLN. Argumentów przemawiających za wyborem takiego rozwiązania jest przynajmniej kilka. Nie ma w nim parownika (podgrzewany element, w którym w typowej instalacji odparowywany jest gaz), a co za tym idzie - nie ma też ingerencji w ukłąd chłodzenia auta. Znacznie ważniejsze jest jednak to, że gaz rozprężający się w silniku schładza go, przez co maleje ryzyko usterek typowych dla aut jeżdżących na gazie, czyli wypalenia gniazd zaworowych i zaworów lub przepalenia uszczelki pod głowicą. Instalacja nadaje się więc nawet do silników, które pracują na granicy wytrzymałości termicznej - czyli takich, którym zwykłe instalacje gazowe z reguły szkodzą. Zalety rozwiązania: 1) Instalacja współpracuje z większością silników benzynowych z wtryskiem pośrednim. 2) Nawet w przypadku delikatnych silników nie ma potrzeby stosowania urządzeń chroniących głowicę przed przedwczesnym zużyciem (tzw. lubryfikatorów), rozprężający gaz chłodzi wrażliwe elementy. 3) Ingerencja w oryginalny osprzęt silnika jest niewielka, nie trzeba modyfikować układu chłodzenia 4) Silnik niemal natychmiast może zacząć pracować na gazie - czas pracy na benzynie po rozruchu jest znacznie krótszy niż w przypadku klasycznych instalacji wtrysku gazu z parownikiem 5) Według producenta instalacja jest niemal bezobsługowa Wady: 1) Mimo obniżonej ceny instalacja wtrysku w fazie ciekłej nadal jest droższa od większości tradycyjnych instalacji wtrysku gazu (w fazie lotnej). 2) Układ nie współpracuje z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny. liquidsi.com/ autonagaz.com.pl/liquidsi/wp-content/uploads/autoswiat.jpg autonagaz.com.pl/liquidsi/wp-content/uploads/autoswiat-1.jpg [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-12-20 00:03:10 ] |
![]() ELESDE TYOTA COROLLA hatchb ... Gorzów Wlkp. | 2013-12-22 17:32:23 Alien_Obcy - to, że nie silnik D4-D, to już chyba przesądzone, trochę można o nim poczytać, nie koniecznie w większości pozytywy. Chyba, że słynny 1,9 TDI (tak na marginesie już nie produkowany) konkurencyjnej marki na literę V. Wtedy rację bytu ma wskazówka BigElektrona...
Widzisz tutaj kwestia (finansowa) jest jednoznaczna jeśli chodzi o kupno samochodu, nie chcę wchodzić w szczegóły, ale w grę wchodzi tylko nowe auto. Zastanawiałem się też trochę bardziej na tą hybrydą, o której wspominasz, np. Auris kombi hybrid, różnica plus ok 15 tyś. nie kusi zachęcająco na samym początku. Ciekawe jak wygląda realne spalanie, w katalogu podają 3,7 L w mieście i w cyklu mieszanym, a po za miastem 3,6 L/100km. Pewnie realnie będzie z 5 w mieście, a może ktoś ma doświadczenie z użytkowania na co dzień takiego auta ?? Zakładając oszczędności rzędu ~30zł/100km - około 5 litrów mniej od np. silnika 1,6/132kM te 15 tyś.zł więcej przy zakupie zwróci się po 50000 km - teoretycznie, w praktyce różnie to bywa. A z tym nowoczesnym gazem to namieszałeś mi w głowie, nie za bardzo rozumiem tej kwestii fazy ciekłej, przecież gaz nie leje się litrami do cylindrów, żeby mógł aż tak intensywnie schładzać przede wszystkim gniazda zaworowe, poza tym jak niższa temperatura spalania, to może tego gazu będzie potrzeba więcej niż przy "standardowej" instalacji ? Proszę mnie zrozumieć nie znam się na gazie i piszę to jako laik. pozdrawiam |
![]() Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-12-26 22:51:03 Co do Auriusa Hybrid, to Toyota organizowała konkurs na jazdę z najmiejszym spalaniem po mieście i z tego co pamiętam, przy odpowiedniej technice jazdy, a trzeba ją zmienić o 180 stopnii, to można osiąnąć nawet wynik ok. 3 l., a w praktyce to pewnie trzeba liczyć z 5-6 l - zależy od stosowania specjalnej techniki jazdy.
Co do gazu to poczytaj ten artykuł, który podesłałem. |