Przyciemnianie szyb a przepisy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio znalazłem artykuł na stronce
kliknij tutaj potem zakładka (z lewej strony) warsztat i porady,a potem Przyciemnianie szyb a przepisy(po prawej stronie).Albo najlepiej zacytuje:
Cytat:
Przyciemnianie szyb staje się w Polsce coraz bardziej popularne. Coraz więcej warsztatów ma w swojej ofercie naklejanie kolorowych i ciemnych folii na szyby. Jeśli chodzi o fantazję użytkowników to jest ona ograniczona tylko przez przepisy.
Nowe przepisy dotyczące przyciemniania szyb nakazują aby widoczność kierowcy była niczym nie ograniczona w promieniu 180 stopni. Tak wiec w myśl przepisów nie jest wskazana przyciemnianie przedniej szyby i przednich bocznych. Pod warunkiem posiadania lusterek bocznych (kto ich nie ma?!) można mieć tylnie szyby całkiem ciemne.

Przepis ten jest bardzo nie precyzyjny i w miarę elastyczny. Niestety jeśli wejdziemy do unii to oklejanie szyb będzie jednoznacznie zakazane


I tak właśnie się zastanawiam czy będziemy zrywać folie z naszych szybek, a może jakoś ten przepis ominiemy?
Co o tym sądzicie drodzy Klubowicze
  
 
Cytat:
2003-10-11 09:59:13, TROLL pisze:
(...) będziemy zrywać folie z naszych szybek, a może jakoś ten przepis ominiemy?
Co o tym sądzicie drodzy Klubowicze



spokojna...
Polak potrafi
juz sie cos wymysli....
  
 
to beda jaja jak kaza nam po wejsciu do UE zrywac,ale logicznie rozumujac to przyciemnialismy tyly jak jeszcze u nas mozna wiec nie powinni tego zakazywac,a nie maja prawa zabronic, bo jak to robilismy to u nas byl taki przepis i zakazujac lub kazac zrywac powinni pokrywac tego koszty narzucajac nam swoje prawa.
  
 
Stara jak świat zasada mówi, że prawo nie działa wstecz. Dlatego ciągle można jeździć samochodami, które nie spełniają żadnych norm czystości spalin, bo prawodawca nie może przecież zabrać bez wyroku czyjejś własności, tak samo nie będzie można zmusić nikogo do zerwania folii jeżeli w chwili założenia była legalna. Obym się nie pomylił, bo mam zamiar delikatnie przyciemnić wszystkie szyby...Jednolicie tył i boczne o legalne 30-35 %.
  
 
Cytat:
Stara jak świat zasada mówi, że prawo nie działa wstecz.


Też mam taką nadzieję , bo jakby mi przyszło zrywać folie (i "golić" szyby) to bym się chyba zastrzelił.
  
 
Prawo nie dziala wstecz.Mam nadzieje.Ale nasz rzad do wszystkiego jest zdolny-chwilowo najwazniejsza jest preambuła.Bez tego ani rusz w Unii.
A jak znam zycie to cos wymysla zeby nam utrudnic zycie!Na zachodzie gdy kierowca do starszego auta (np.w Belgii minimum 6 albo 7 lat) zalozy gaz to dostaje z urzedu zwrot czesci kosztow .Najczesciej jest to stala,ustalona odgórnie kwota.A u nas co???
A propos postu Grzegorza 2107 i samochodow ktore nie spelniaja norm spalin, przypomniala mi sie akcja z samochodami Shelby Cobra 427.W latach 60 Carol Shelby chcial zbudowac auto do wyscigow ale zeby uzyskac homologacje musial zbudowac 100 aut.Wiec wyprodukowal wystarczajaca ilosc czesci do zbudowania 100 aut.Ale federacja wyscigowa dopuscila jego auta do wyscigow w momencie gdy wyprodukowal cos ok.20 aut,bo ferrari dostalo licencje juz po czwartym aucie (Ferrari zobowiazalo sie wyprodukowac brakujace 96 aut).No i Carol Shelby nie zlozyl tych 80 aut i czesci lezaly w magazynach przez 30 lat.na poczatku lat 90 przypomnial sobie o nich i poskladal je-za cene 500 000 $ od sztuki o ile pamietam.auta nie spelnialy zadnych norm spalin ale to nie problem bo Carol Shelby zarejestrowal wszystkie 100 aut (nawet te nie zlozone!!!) w latach 60 i teraz nikt mu nic nie mogl zrobic bo te samochody powstaly w latach 60 i od tamtej pory byly zarejestrowane!Ale to bylo w USA a oni tam maja troszke inne podejscia do motoryzacji.
Kumpel mieszka w stanach i mowil ze oni tam nie maja czegos takiego jak przeglad na stacji diagnostycznej.Auto musi miec tylko dzialajace swiatla,hamulce i cos tam jeszcze.A mowil ze spotkal sie z autami ktore zamiast kloszy lamp z tylu mialy czerwona folie i gliny sie nie czepialy.Fajnie.Wyobrazacie sobie takie cos u nas?

Sorki moze troszke nie na temat ale ma nadzieje (wiem ze to matka glupich) ze po wejsciu do unii ze az tak nam sruby nie przykreca?!Oby to wszystko sie skonczylo jak z autami Shelby Cobra 427.A jak nie to z desek zbudujemy samolot i ....,moze Jamajka?Kiedys na jednym filmie z Seagalem (bodajze WYBRANIEC SMIERCI) gdzie akcja toczyla sie na Jamajce widzialem Lade kombi 2104.
  
 
A ja wlasnie mysle o przyciemnieniu ale nie wiem czy probowac to robic samemu czy robic w zakladzie (troszke drogo wsumie ) Chce przyciemnic niezbyt mocno tyl i boki.Biala samarka wyglada super z przyciemnionymi szybkami
  
 
tyl mozesz sam, bo palom nic do tego. 180stopni tylko musisz miec homologacje etc.
  
 
dokładnie tak,tylna i tylne boczne to wolna amerykanka,możesz zanalować na czarno.jak chcesz oklejać sam to kup dobrą folię (nie najtańszą z marketu) a jak dać firmie do zrobienia to się spiesz bo w zimie jest taniej
  
 
Ja również mam zamiar na wiosne sobie przyciemnic lekko tylne szyby i również sie zastanawiam czy zrobić to samemu czy lepiej oddac do jakiegoś zakładu. Niechiałbym mieć jakiś tam pęcherzyków powietrza. A tak wogole to wiecie ktoś ile to kosztuje tak mniej wiecej w jakims zakladzie który się tym zajmuje?
A co do tych przepisów to rrównież wydaje mi się że nie będą kazać ściągać już istniejących folii-w myśl zasady LEX RETRO NON AGIT!!!
  
 
Cytat:
Wysłany: 2005-02-01 09:50:34 adasco:
tyl mozesz sam, bo palom nic do tego. 180stopni tylko musisz miec homologacje etc



A jak zdobyć homologacje i czy po załorzeniu folii samemu ktos takowa wystawi???

bo moze sie okazac ze to jakis problem
  
 
Różne są zdania

z tego co wiem-policja nie czepia się do przyciemnionego tyłu i niesprawdza homologacji

jednak za ciemny przód zabierają dowód i nieważne czy masz homologacje,czy nie,bo nawet jak masz to se możesz nią d**ę podetrzeć bo taką homologację to se każdy może wydrukować.

u nas przód mozna mieć przyciemniony albo fabrycznie,albo piecowo-koszt ok 1 tys zł.


koszt przyciemnienia całego tyłu u mnie w kombi to 500 zł

czyli wychodzi po 100zł za szybę.
  
 
hehe - nie czepieją się?!?? mam inne doświadczenia. Mam całkiem normalne, nieprzyciemniane szyby w moim kombi. Czasami jest tak, że wyglądają z zewnątrz jak...lustra (pod odpowiednim kątem jak się spojrzy). Ile razy zatrzymuje mnie policja czepiają się, że mam przyciemniane szyby i zawsze muszę młotkom tłumaczyć i pokazywać, że takie poprostu są, nie są przyciemniane i nigdy nie były...
  
 
Cytat:
Wysłany: 2005-02-01 10:47:34 Grzesiek :
bo taką homologację to se każdy może wydrukować.



Wydrukuj dla mnie Łatwiej bedzie przyciemnic szyby

Dalej nic nie wiem kto moze wyst homologacje i czy jest potrzebna
na tył !!!
  
 
Kup folię na allegro,tam w 90% aukcji dodają homologację na folię,którą to wklejasz na szybę pod tę folię

jeśli Ci na tej homologacji tak zależy to najłatwiejsze wyjście.
  
 
Cytat:
Kup folię na allegro,tam w 90% aukcji dodają homologację na folię,którą to wklejasz na szybę pod tę folię


No i chyba tak zrobie bo bylem dzisiaj w firmie gdzie przyciemniaja i sprawa wyglada tak ze tylne mozna miec przyciemnione jak sie czlowiekowi podoba ale przednich juz nie mozna.Moga mi to zrobic ale na moje wlasne ryzyko.Wiec jesli juz to przyciemnie lekko tyl a zrobie to ze znajomym kumplem ktoremu to niezle wyszlo w calibrze
  
 
spoko , jak bedziesz to robił z kimś kto juz to robił to uwiniecie sie w jeden dzionek. W Szczecinie w sklepie (hurtownia prowadząca sprzedaz detaliczną) koszt 1metra (z rolki 1,50m) kosztuje, o ile dobrze pamiętam, ok. 70 zeta

Co do przednich szybek, to nie radzę ich obklejać- bo przy pierwszej lepszej kontroli będziesz zrywal ("golił" ) folie z szybek.
  
 
Cytat:
koszt przyciemnienia całego tyłu u mnie w kombi to 500 zł czyli wychodzi po 100zł za szybę.


a jak robia te klejone? Wyciagaja?
a jak z ogrzewaniem i ta obwodka z kropeczek malowanych?
  
 
klejonych nie wyciagają,wyjmują tylko z drzwi.

a jak jest z kropeczkami i innymi to nie pamietam,zejde wieczorem do garażu i obadam u kumpla

  
 
mam plan..
plan by troche przydymic szybki w lajdaczce