Zawieszenie - dziwne wrażenia :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam głupie pytanie dotyczące zawieszenia Łady 2107 1500 z 1989. Teoretycznie wszystko jest OK. Nic nie stuka, nic nie puka. Przeszła przegląd, a mechanik przygotowujący ją do przeglądu nic nie znalazł. Ja też nie. Amory około 70% przód i 60% tył. Podczas "normalnej" jazdy jest OK. Buja jak tapczan i prowadzi się jak m/s Batory, ale trzyma się drogi. Problem występuje podczas szybszego przejeżdżania łuku na którym są poprzeczne nierówności. Mam wrażenie że przednie koło odrywa się od ziemi i zachowuje się jakby był na nim półmetrowy luz. Czy takie zachowanie to standard, czy może wynik ogólnego zużycia, czy może jednak coś niepokojącego?
  
 


z opisu odnoszę wrażenie , ze jest ,mniej-więcej OK, Ty poprostu mało jeździłeś autami z epoki PRL

napewno sa luzy w ukł. kierowniczym czy zawieszeniu, które musisz zlikwidowac, ale seryjne auta to tapczany na kołach.
chcesz twardo i aby auto słuchało siekierownicy, to sport sprężyny ,gazowe amortyzatory, podwójny stablizator na prżód i stabilizator na tył.


  
 
Nie, no. Jestem starszy niż moje samochody i trochę takimi autami jeździłem
Nie jest problem bujanie i sterowność małego statku pasażerskiego, tylko odczucie małej sztywności po przejechaniu po nierówności. Ja wiem że przez internet nie da rady postawić diagnozy, ale koże ktoś ma podobne doświadczenia. 125p podobnie się zachowywał gdy miałem luz na kolunie kierownicy na pół obrotu, a w Ładzie luz jest ledwo wyczuwalny.
  
 
"Problem występuje podczas szybszego przejeżdżania łuku na którym są poprzeczne nierówności."
Ten typ przekładni kierowniczej tak ma - im większy skręt tym luzy przy ślimaku większe. Można coś poradzić zamieniając na maglownicę - ale jak nie do sportu to czy będzie warto?

"Buja jak tapczan i prowadzi się jak m/s Batory"
...za to o współczesnych "samochodach" mogę napisać tak: plastyki skrzypią jak stodoła i stosunek jakość/cena jak offset do polskiego F-16. Przyjemność z jazdy - porażająco ...normalna, a termin przydatności...

...a może po prostu ja jestem niereformowalny
  
 
Sprawdz mocowanie Panharda
  
 
Marcin125p przyjedź na zlot za 10 dni to sprawdzimy
  
 
Wiem o co ci chodzi. Zdemontuj amortyzatory i sprawdź czy są dwustronne. Jeżeli trzymają tylko w jedną stronę, to w tym masz problem. Często były montowane polskie amorki jednostronne i stad taki efekt.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2014-07-03 00:08:10, Valery pisze:
"Buja jak tapczan i prowadzi się jak m/s Batory" ...za to o współczesnych "samochodach" mogę napisać tak: plastyki skrzypią jak stodoła i stosunek jakość/cena jak offset do polskiego F-16. Przyjemność z jazdy - porażająco ...normalna, a termin przydatności... ...a może po prostu ja jestem niereformowalny



Dlatego jak tylko mogę jeżdżę Fiatem lub Ładą, a plastikiem tylko z konieczności
Amory i przekładnia to chyba dobry trop. Sprawdzę. Dzięki.