MotoNews.pl
  

NIVA - z jakim silnikiem kupić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Zanosi mi się zmiana samochodu/ów i będę potrzebował kupić sobie małą terenówkę - czyli NIVE.

Pozostaje kwestia, z którego roku kupić i z jakim silnikiem.

Nie śpieszy mi się z zakupem.

Co do budy to i tak ją powycinam i wywalę tapicerkę - poprzestawiam parę rzeczy itp. więc w miarę musi być zdrowa i tyle.

Silnik: do którego łatwiej będzie zrobić snorkle i żeby się nie bał zalania po klamki : ) 1,6, 1,7 ?

Czy były różne mosty z różnymi przełożeniami?

O co chodzi z centrowaniem (chyba) reduktora?

Czy ma ktoś doświadczenie z liftowaniem zawieszenia? Trochę poczytałem o tym i wydaje się dość proste.

Ma ktoś może NIVE porobioną w okolicy Jeleniej Góry, Legnicy, Wrocławia?

z góry dziękuję.
  
 
Ja mam Nivkę z silnikiem 1.7 MPI. Mam mieszane uczucia.

Za:
- Nowoczesny. Przynajmniej układ zasilania
- Można podłączyć pod kompa jak coś nie działa i obserwować on-line wszystkie parametry
- dynamiczny (jak na to auto)
- na gazie nie ma różnicy w stosunku do tego co jest na benzynie
- Hydrauliczne regulatory zaworów, hydrauliczny napinacz łańcucha
- 2004r, więc większa szansa, że mniejszy przebieg niż w starszych egzemplarzach (nie oszukujmy się - nikt nie kupuje tych aut do "stania" w garażu)

Przeciw:
- Liczba kabelków w tym aucie zabija. Nawalili tego tyle, że ciężko dojść co do czego.
- Zanim zaczniecie partnerski dialog a nie tylko jednostronne "NIE BĘDĘ DZIAŁAĆ, NIE POWIEM CO MI JEST" trochę czasu minie.
- Wiedza na temat elektroniki głównie (99%) ze stron rosyjskojęzycznych. Czasem szczątkowe informacje
- W komorze silnika zdecydowanie ciasno. Szczególnie od strony kolektora.
- W gaźniku bez elektroniki jak coś nie działa, to wystarczy pogłówkować. Tutaj spędzasz wieczory z miernikiem, oscyloskopem starając się odgadnąć "REGUŁĘ". Nie to, że jest to nie miłe, jednak wg mnie utrzymanie mojej 2017 jest o niebo prostsze.

No i masz babo placek. Który wybrać? . Ja bym teraz wybrał gaźnik, bez elektroniki w idealnym stanie od kobiety, która jeździła do kościoła a jak sprzedawała to płakała. Pytanie czy takie egzemplarze istnieją.


Co do topienia po klamki, to wydaje mi się, że zatopić się da, ale wyjechać już niekoniecznie, bo elektronika zwariuje. No, chyba że zatopisz wszystko w silikonie.

Na resztę pytań jeszcze nie znam odpowiedzi. Do tej pory próbowałem dogadać się z wyżej opisaną elektroniką. I chyba zaczęliśmy mówić wspólnym językiem
  
 
Sam szukałem nivy w fajnym stanie, w miarę nie zardzewiałą, którą mógłbym jeżdzić bez remontu. Skończyło sie na tym że kupiłem auto w cenie złomu i odbudowuje je od podstaw
  
 
Kamil - dzięki - trochę mi to rzuciło światła na MPI - nie znam się kompletnie na elektronice, na gaźnikach też nie, ale jednak bliżej mi do mechaniki : )

Martinoo - wiem gdzie jest łada już po blacharce - sąsiad obok na wsi ma... widziałem etapy remontu bo często go mijałem, ale Brzydki a kolor - zobaczę jaki silnik. : ))


Niva jest do zabawy i do popylania do pracy 10km w jedną stronę przez wiochy, więc szybkości mi nie trzeba.
  
 
jA POLECAM JEDNAK 1,7. Jest lepszy pod każdym względem, niż 1,6.
A gaźnik można wrzucić i do 1,7 wraz z kolektorem od 1,2 do 1,6, bo kolektory są te same.
  
 
Cytat:
2014-08-18 21:36:25, mpl pisze:
Kamil - dzięki - trochę mi to rzuciło światła na MPI - nie znam się kompletnie na elektronice, na gaźnikach też nie, ale jednak bliżej mi do mechaniki : ) Martinoo - wiem gdzie jest łada już po blacharce - sąsiad obok na wsi ma... widziałem etapy remontu bo często go mijałem, ale Brzydki a kolor - zobaczę jaki silnik. : )) Niva jest do zabawy i do popylania do pracy 10km w jedną stronę przez wiochy, więc szybkości mi nie trzeba.

mam juz nivke po lekkim dzwonku i buduje ją
  
 
Cytat:
2014-08-18 21:57:39, SzokoLada pisze:
jA POLECAM JEDNAK 1,7. Jest lepszy pod każdym względem, niż 1,6. A gaźnik można wrzucić i do 1,7 wraz z kolektorem od 1,2 do 1,6, bo kolektory są te same.




Są różne 1,7i czy jest jeden słuszny ?
  
 
Jest 1,7 gażnik, monowtrysk, MPI. Najlepszy i najbardziej dopracowany, to 1,7 mpi. Jeżeli podniesiesz maskę i będzie plastikowa obudowa filtru i kolektor ssący "baranie rogi", to to jest MPI.
  
 
Cytat:
2014-08-19 19:09:10, SzokoLada pisze:
Jest 1,7 gażnik, monowtrysk, MPI. Najlepszy i najbardziej dopracowany, to 1,7 mpi. Jeżeli podniesiesz maskę i będzie plastikowa obudowa filtru i kolektor ssący "baranie rogi", to to jest MPI.



OK dzięki, a jak z mostami i przełożeniami?
  
 
Mpi ma przełożenie 3,9. Reszta taka sama jak w innych.
  
 
Czy mosty z MPI różnią się czymś oprócz przełożenia od tych starszych? Np. kupiłbym 1,7 z monowtryskiem albo na gaźniku i czy da się bezstresowo przełożyć przód i tył ?
  
 
Cytat:
Reszta taka sama jak w innych.


Cytat:
Najlepszy i najbardziej dopracowany, to 1,7 mpi.

najlepiej po 2003r.
  
 
Pytam o starsze, bo jest w okolicy bliskiej 1995 rok po blacharce i wygląda dobrze z zewnątrz i w środku... 1,7 ale jaki to nie mam pojęcia.
  
 
Cytat:
2014-08-21 19:51:02, mpl pisze:
Pytam o starsze, bo jest w okolicy bliskiej 1995 rok po blacharce i wygląda dobrze z zewnątrz i w środku... 1,7 ale jaki to nie mam pojęcia.


jesli 95 to siedzi tam 1.7 na gazniku, mam takiego i szczerze uważam że to dusyć fajny silniczek
  
 
Cytat:
2014-08-21 23:22:43, Martinoo pisze:
jesli 95 to siedzi tam 1.7 na gazniku, mam takiego i szczerze uważam że to dusyć fajny silniczek




Gość chce a razie 6500 - to trochę jednak bez sensu... poczekam aż zmięknie, albo aż znajdę coś po 2003 : )