Czujnik temperatury i ciśnienia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Zwracam się do was z prośbą o pomoc bo pogubiłem się w kablach trochę i czujnikach

1. Przy "zdrowym" silniku, gdzie mniej więcej powinna się znajdować wskazówka na wolnych obrotach (wskaźnik z podziałką 0-4- i jeśli wskazówka nie wiele się rusza to czy może być to kwestia samego czujnika (bańki)

2. Do czego służy czujnik zaznaczony na niebiesko na zapożyczonym obrazku ? temperatura płynu chłodzącego ? on jest podpięty do wskaźnika na desce ?



3. Jeśli czujnik z pytania 2 jest do temperatury płynu to do czego jest czujnik w chłodnicy jeśli nie mam wiatraka elektrycznego a jest podłączony do czegoś

4. Z kategorii "tuningu" czujnik temperatury oleju jakie można dostać np taki



ma dwa kable, ktoś ma doświadczenie jak to podłączyć pod wskaźnik np temperatury z deski, wiem ze skala jest inna, ale to jeszcze dałbym rade przeskalować opornikiem jakimś

Z góry dzięki za pomoc
  
 
Ad.1
U mnie jest tak (jeżdżę na półsyntetyku Valvolline 10W40):
Przy porządnie rozgrzanym silniku i oleju, na wolnych obrotach wskazówka jest blisko 0, ale "nad" i kontrolka ciśnienia się nie świeci.

Po odpaleniu zimnego silnika wskazówka jest mniej więcej na 3 i wraz ze wzrostem temperatury spada.

Wraz ze wzrostem obrotów, ciśnienie też rośnie, a w okolicach 3000 wskazówka dochodzi do 4 i przy dalszym wzroście obrotów pozostaje na 4 (działa zawór w pompie).

Ad.2
Tak, to jest czujnik temperatury na desce.

3 i 4 nie wiem

  
 
Dzięki, to teraz szukanie co jest zwalone czujnik czy wskaźnik
  
 
wielkie szukanie...
Dotknij przewodem do masy i wskazówka powinna polecieć do oporu.

Ad4
czarny do masy biały do wskażnika.
Tylko z ladowskim nie wiem jak to bedzie chodziło.
Lepiej dac czujnik wodny i wtedy bedzie przynajmniej prawde pokazywał
czujnik temp oleju jest do 150 c
  
 
Czy bywa tak, że wskazanie ciśnienia oleju jest większe niż zazwyczaj, czyli że wskazówka wychyla się za 4 w okolice 5 na zimnym, a na ciepłym przy ok 2500obr utrzymuje się tuż ponad 4? Jakby nie było do dzisiaj nie przekraczała 4.
  
 
1. jeśli chodzi o ciśnienie oleju to proponował bym dla własnej ciekawości podłączyć czujnik zegarowy i obserwować co się będzie dziać, potem porównać to sobie z zegarem na desce bo ten na pewno ma jakąś tolerancję błędu
3. być może kiedyś miałeś ? sprawdź czy masz dwa przewody w zazwyczaj zielonej koszulce idące wraz z przewodami do sygnały i zasilaniem wycieraczek reflektorów w dolnej części chłodnicy, być może kiedyś był a ktoś to wymienił na stały nadmuch
4. taki czujnik jak na zdjęciu to raczej od temperatury cieczy bo w otwór ciśnienia oleju go nie wkręcisz

pozdr