MotoNews.pl
  

Yaris I 1.4 D4D - szarpanie silnika po odpuszczeniu gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Jestem tutaj nowy, na forum nie znalazłem podobnego problemu dlatego piszę.
Mam problem z Toyota Yaris I, 1.4 D4D, 2005 - w czasie jednostajnej jazdy szarpie/przerywa silnik. Do niedawna działo się tak przeważnie na biegu IV i prędkości obrotowej ok. 2 tyś obr./min. Teraz zaczyna coraz częściej również na biegu III i V. Kiedy przyspieszam lub zwalniam jest wszystko ok. Najgorzej jest jak jadę chwilę jednostajnie lub delikatnie popuszczę gaz wtedy szarpnie silnikiem (lub inaczej: zostaje przerwana praca silnika) tak może na pół sekundy. Check engine nie zaświeca się. Auto było podpinane pod komputer, ale też nie ma błędów.
Wymienilem filtr powietrza, oleju, paliwa, olej, wyczysciłem przepustnice, egr oraz intercooler. Do tego załozylem nowe wężyki podciśnienia ale nadal to samo. Dodam jeszcze, ze pali na dotyk, ma kopa oraz nie kopci. Skończyły mi się juz pomysły , proszę o pomoc
  
 
ja udałbym się do kogoś kto ma tester TOYOTY IT2 i przejechał się tym samochodem z testerem, obserwując parametry pracy silnika, ciśnienie na listwie itd.
Jeżeli trafisz na kumatego gościa to nie będziesz niepotrzebnie eksperymentował i wymieniał niepotrzebnie dobrych części, bo tak to szukanie igły w stogu siana.

Powodzenia
  
 
Cytat:
2015-01-14 06:33:01, intrus pisze:
Witam, Jestem tutaj nowy, na forum nie znalazłem podobnego problemu dlatego piszę. Mam problem z Toyota Yaris I, 1.4 D4D, 2005 - w czasie jednostajnej jazdy szarpie/przerywa silnik. Do niedawna działo się tak przeważnie na biegu IV i prędkości obrotowej ok. 2 tyś obr./min. Teraz zaczyna coraz częściej również na biegu III i V. Kiedy przyspieszam lub zwalniam jest wszystko ok. Najgorzej jest jak jadę chwilę jednostajnie lub delikatnie popuszczę gaz wtedy szarpnie silnikiem (lub inaczej: zostaje przerwana praca silnika) tak może na pół sekundy. Check engine nie zaświeca się. Auto było podpinane pod komputer, ale też nie ma błędów. Wymienilem filtr powietrza, oleju, paliwa, olej, wyczysciłem przepustnice, egr oraz intercooler. Do tego załozylem nowe wężyki podciśnienia ale nadal to samo. Dodam jeszcze, ze pali na dotyk, ma kopa oraz nie kopci. Skończyły mi się juz pomysły , proszę o pomoc


A wyczysciles wyskrobales ten kanal obejściowy przepustnicy?
A na średnio rozgrzanym na biegu jalowym lubi wpadac w takie falowanie obrotami?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dziękuje za zainteresowanie. Tak Bigelektron wyczysciłem ten kanał , byłmocno zapchany sadza ale brak efektów.
  
 
Żadne falowanie obrotami nie występuje. Może to coś z tym zaworem upustowym turbiny, może czasem się nie domyka po dopuszczeniu czy coś w tym rodzaju :p
  
 
Cytat:
2015-01-14 14:25:58, intrus pisze:
Dziękuje za zainteresowanie. Tak Bigelektron wyczysciłem ten kanał , byłmocno zapchany sadza ale brak efektów.


Zaciagnij reczny i pruboj ruszac z miejsca do przodu do tylu czy cos nie zacznie przerywac?
A EGR czyli kanal w głowicy drożny i zawor chodzi gładko jak go pociągasz podciśnieniem ze strzykawki i nie jest zaslepiony?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zawór dokładnie czyściłem, ale ze strzykawkago nie próbowałem. Próbowałem ruszać na ręcznym ale na 1 biegu i wstecznym to się nie dzieje. Bynajmniej nie zauwazylem . kanał w głowicy drożny

[ wiadomość edytowana przez: intrus dnia 2015-01-14 14:46:38 ]
  
 
Podpytałem znajomego mechanika i nie ma teraz czasu bo ma dużo roboty ale mówił żebym zdjął wężyk podciśnienia z egr i go zaślepił i wtedy się przejechał. Powiedział ze mimo czyszczenia mozliwe ze za słabo się otwiera czy cos w tym rodzaju. Mówił tez ze może wyskoczyć błąd ale to nic nie zaszkodzi. Kompa mi podepnie dopiero w przyszłym tyg. Czy może być to racja z tym egr? Bigelektron i reszta forumowiczow, co sadzicie?
  
 
Cytat:
2015-01-14 17:27:00, intrus pisze:
Podpytałem znajomego mechanika i nie ma teraz czasu bo ma dużo roboty ale mówił żebym zdjął wężyk podciśnienia z egr i go zaślepił i wtedy się przejechał. Powiedział ze mimo czyszczenia mozliwe ze za słabo się otwiera czy cos w tym rodzaju. Mówił tez ze może wyskoczyć błąd ale to nic nie zaszkodzi. Kompa mi podepnie dopiero w przyszłym tyg. Czy może być to racja z tym egr? Bigelektron i reszta forumowiczow, co sadzicie?

No trzeba wykluczać po kolei...z przepustnicy tez możesz zdjąć i pozostanie w pozycji otwartej

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ok, tak zrobię. Mam jutro wolny dzień z pracy i będę kombinował. Rozumiem że jak pozdejmuje te wezyki to muszę je zaślepic tak? I pytanie czy jak wyskoczy błąd to czy zniknie to po wyłączeniu zapłonu czy trzeba kasowac komputerem?
  
 
Dziś jak jechgalem do domu ranoi było na dworze -1 i auto przerywało na każdym biegu po odpuszczeniu gazu : szlag mnie trafia. Paliwo z dobrej stacji jakby co.
  
 
Dziś jak jechgalem do domu ranoi było na dworze -1 i auto przerywało na każdym biegu po odpuszczeniu gazu : szlag mnie trafia. Paliwo z dobrej stacji jakby co.
  
 
Cytat:
2015-01-14 19:04:34, Bigelektron pisze:
No trzeba wykluczać po kolei...z przepustnicy tez możesz zdjąć i pozostanie w pozycji otwartej


Więc Bigelektron zrobiłem jak radziłeś.
Po zdjęciu i zaślepieniu weżyka z EGR objawy sie bardzo nasiliły, wyglądało to tak samo tylko bardziej szarpało i dodatkowo wystąpiło falowanie obrotów - dzyngiel na przepustnicy latał góra - dół na jałowym. Więc założyłem węzyk spowrotem.
Poźniej jak radziłeś zdjąłem i zaślepiłem wężyk z przepustnicy - przejechałem się no i wygląda na to że szarpanie całkiem zniknęło. Więc moje pytanie brzmi teraz jaki wpływ ma ta przepustnica na to szarpanie? nie rozumiem tego. Wydaje mi się że auto jest troche słabsze gdy ma ten wężyk od przepustnicy zdjęty i zaślepiony, ale teraz nic nie przerywa. Czyli mam uszkodzoną przepustnice ?
  
 
Cytat:
2015-01-15 08:38:10, intrus pisze:
Więc Bigelektron zrobiłem jak radziłeś. Po zdjęciu i zaślepieniu weżyka z EGR objawy sie bardzo nasiliły, wyglądało to tak samo tylko bardziej szarpało i dodatkowo wystąpiło falowanie obrotów - dzyngiel na przepustnicy latał góra - dół na jałowym. Więc założyłem węzyk spowrotem. Poźniej jak radziłeś zdjąłem i zaślepiłem wężyk z przepustnicy - przejechałem się no i wygląda na to że szarpanie całkiem zniknęło. Więc moje pytanie brzmi teraz jaki wpływ ma ta przepustnica na to szarpanie? nie rozumiem tego. Wydaje mi się że auto jest troche słabsze gdy ma ten wężyk od przepustnicy zdjęty i zaślepiony, ale teraz nic nie przerywa. Czyli mam uszkodzoną przepustnice ?


Nie
Logika działania jest taka ze po nagrzaniu silnika zaczyna dzialac recyrkulacja spalin ,czyli jak jedziesz z puszczonym pedalem gazu lub stoisz na biegu jalowym lub jazda ustalonaz minimalnym gazem to Na podstawie odczytow z przepływomierza komputer domyka przepustnice powstaje większe podciśnienie w kolektorze ssącym i podaje spaliny uchylając zawor EGR poprzez ten kanal obejściowy na przepustnicy.Jezeli teraz nie poplyna spaliny bo kanal zapchany lub brudny przepływomierz lub nieotwiera się prawidłowo zawor EGR bo np. dostal podczas stłuczki w ta gruszke na korpusie i grzybek się kantuije to nastepuje zadławienie a później uchyla przepustnice i zadławienie mija.Sprawdzilbym te elektrozaworki i oczyscil im filterki.Wyjmij zawor egr odpal czy spaliny swobodnie leca z kanalu wydechowego .Postaw zawor do góry nogami zalej nafta czy szczelnie się domyka , potem otwieraj go powoli np. wakupompka lub strzykawka i obserwoj jak się grzybek podnosi czy wychodząc z gniazda nie skreca w bok lub nie idzie skokowo-swiec do srodka lampa i obserwoj gniazdo i grzybek jak domykasz czy równo osiada w gnieździe.Oczysc przepływomierz.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-01-15 10:22:28 ]
  
 
Zrobiłem wszystko tak jak opisałes. Wyczysciłem filterki na zaworkach, przepływomierz i sprawdzilem egr nafta. Grzybek przylega równo , po odwróceniu i zalaniu delikatnie się "spocił" w gornej części z jednej strony ale nic więcej. Sprawdzilem strzykawka i obie poduchy od przepustnicy oraz egr szczelne. Nadal szarpie. Gdy mam zaślepiony waz od przepustnicy jest ok. Pytanie o co tu chodzi heh? I czy mogę jeździć z niepodłączonym i zaslepionym wężem od przepustnicy? Nie grozi to awaria?

[ wiadomość edytowana przez: intrus dnia 2015-01-15 12:53:14 ]
  
 
Zrobiłem wszystko tak jak opisałes. Wyczysciłem filterki na zaworkach, przepływomierz i sprawdzilem egr nafta. Grzybek przylega równo , po odwróceniu i zalaniu delikatnie się "spocił" w gornej części z jednej strony ale nic więcej. Sprawdzilem strzykawka i obie poduchy od przepustnicy oraz egr szczelne. Nadal szarpie. Gdy mam zaślepiony waz od przepustnicy jest ok. Pytanie o co tu chodzi heh? I czy mogę jeździć z podłączonym i zaslepionym wężem od przepustnicy? Nie grozi to awaria?
  
 
Cytat:
2015-01-15 19:51:04, intrus pisze:
Zrobiłem wszystko tak jak opisałes. Wyczysciłem filterki na zaworkach, przepływomierz i sprawdzilem egr nafta. Grzybek przylega równo , po odwróceniu i zalaniu delikatnie się "spocił" w gornej części z jednej strony ale nic więcej. Sprawdzilem strzykawka i obie poduchy od przepustnicy oraz egr szczelne. Nadal szarpie. Gdy mam zaślepiony waz od przepustnicy jest ok. Pytanie o co tu chodzi heh? I czy mogę jeździć z podłączonym i zaslepionym wężem od przepustnicy? Nie grozi to awaria?

Jezdzic można ...co nie zmienia faktu ze cos nie działa tak jak powinno.
Potrzebny bylby minimum tester żeby cos dalej ruszyc.
A przepustnica nie nosi sladow ze ktoś przy niej kombinowal?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Nikt przy niej nie kombinował. A może to te elektrozaworki ? Te dwa do których podpiete sa wezyki podciśnienia Czy to aby nie one odpowiadają za zamkniecie przepustnicy i równocześnie uchylenie egr gdy odpuszczam gaz lub stoję na jałowym? Może po prostu jeden nich się zaciął i przepustnica się zamyka a egr nie otwiera się w odpowiednim czasie i auto się zdlawia? Mozna je jakoś sprawdzić?
  
 
Cytat:
2015-01-16 22:45:05, intrus pisze:
Nikt przy niej nie kombinował. A może to te elektrozaworki ? Te dwa do których podpiete sa wezyki podciśnienia Czy to aby nie one odpowiadają za zamkniecie przepustnicy i równocześnie uchylenie egr gdy odpuszczam gaz lub stoję na jałowym? Może po prostu jeden nich się zaciął i przepustnica się zamyka a egr nie otwiera się w odpowiednim czasie i auto się zdlawia? Mozna je jakoś sprawdzić?

Bardzo prosto...na cieplym silniku na biegu jalowym zaworki podaja podcisnienie z wakupompy na zawor egr i przepustnice zawor sie otwiera na maxa a przepustnica domyka.Jak zdejmiesz wtyczke z zelektrozaworka egr sie zamknie a przepustnica otworzy.Ale potrzebny jest tester aby widziec przeplywomierz gdzie podczas pracy na biegu jalowym ma byc wartosc podwojona kiedy egr sie domknie.Np 7 gram na sekunde a po domknieciu zaworu egr 14 g/s

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Testera nie mam niestety: a gdybym zamienił je miejscami ? To pewnie nic nie da?