21072 Babcia wŁadzia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Na początku powiem, że z zamiarem zakupu łady nosiłem się długi czas, jednak z różnych względów nie było to możliwe. Ostatecznie jednak nadarzyła się okazja i kupiłem. Kupiłem z zamiarem jazdy na co dzień, jako drugi samochód, ale nie mam w planie dopieszczać jej wizualnie w sposób nadmierny. Raczej moje plany wiążą się z przywróceniem jej sprawności mechanicznej, w taki sposób, który umożliwi bezstresowe poruszanie się i pokonywanie nawet większych dystansów. (O ile to możliwe w przypadku Łady )

MODEL: 21072, rok produkcji 1986
SILNIK: 1300 cm3, benzyna

Reszta to seria, być może oprócz gustownego radia safari 6

Chciałbym tylko dodać jedno. Nie jestem mechanikiem, raczej hobbystą i jedynie dostateczną wiedzą w dziedzinie mechaniki. Postaram się nie trzaskać jakichś głupot, ale proszę też o wyrozumiałość i nie hejtowanie . W Ładzie nie chce wiele modzić, jak wspomniałem ma jeździć bezawaryjnie. Pieśnią przyszłości jest możliwość założenia podtlenku EPLIDŻI, ale zobaczymy co wyjdzie.

Tutaj kilka zdjęć Babci





  
 
Fajna tapicerka, jeszcze takiej na żywo nie widzialem

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Przed stworzeniem tematu udało mi się już co nieco zrobić, wymieniłem regulator napięcia.
Z takiego:

Na taki:

Powodem były duże wahania napięcia w zależności od prędkości obrotowej silnika. Teraz jest lepiej. Zająłem się też luzami w zawieszeniu i układzie kierowniczym.

Samochód na razie rozebrany i czeka na złożenie na nowych częściach.

Nie wiem jak się mają amortyzatory, ale złożę i pojadę na stację diagnostyczną, wtedy się okaże.

To co mnie zaskoczyło, to z jaką łatwością odkręcają się śruby, gdzie bym nie założył klucza wszystko schodzi pięknie. Jednak udało mi sie też coś zepsuć

Pękło mocowanie sworznia w tłoczku, nowy już kupiony.

Do zrobienia jeszcze rozrząd, trochę uszczelnić tu i ówdzie. Kable, świece wymienione tak samo olej, który był mega rozrzedzony i samochód miał problem z utrzymaniem ciśnienia, teraz jest ok.

Na koniec ciekawostka, tak wyglądały tylne sprężyny

  
 
Cytat:
2015-03-29 15:17:18, andrzej_krakow pisze:
Fajna tapicerka, jeszcze takiej na żywo nie widzialem


Osobiście wolałem czerwony środek, o oglądałem taką jedną koło Pilzna, ale gość wołał jak za zborze, więc jest niebieska
  
 
Cytat:
2015-03-29 15:17:18, andrzej_krakow pisze:
Fajna tapicerka, jeszcze takiej na żywo nie widzialem



Kwestia gustu. Może w twojej 05 to by wyglądało, ale w czerwonej ładzie to się gryzie.
  
 
nie nie, Łada nie jest czerwona, ale na zdjęciach trudno odróżnić. Łada jest pomarańczowa. W pełnym świetle kiedyś zrobię zdjęcie i będzie widać lepiej. Ale fakt, trochę się gryzie

[ wiadomość edytowana przez: kamikadzedriver dnia 2015-03-29 16:26:09 ]
  
 
Tapicerka mega. Widze kolego amy ten sam rocznik, ja też na sam początek wymieniałem regulator napięcia. Z tyłu ze sprężynami mam prawie to samo tylko ja mam po 2 gumy podnoszące. Ogólnie bardzo ładna widać że sporo stała. Bierz się szybko za czyszczenie i konserwacje podwozia bo bd ci ją strasznie żarło. Powodzonka
  
 
Na tym elektronicznym regulatorze jest lepiej? Ja taki miałem u siebie i straszne były na nim wahania, wróciłem do oryginalnego i mam wrażenie, że jest lepiej
  
 
Felype powiem ci ja mam zwykły polski regulator i tragedii niema na wolnych obrotach ładnie ładowanie trzyma. Ja problemów nie mam jestem ciekaw właśnie czy kolega również problemów niema.
  
 
a ja się cieszę że w moich maszynach tego kupska zwanego zewnętrznym regulatorem napięcia nie ma poza tym zestaw odbojników tylnych sprężyn bardzo mi się podoba taki prawie air_ride
powodzenia
  
 
Jak usiądę do kompa to podrzucę filmiki jak to było przed i po wymianie regulatora. Wahania delikatne na tym nowym są, ale na razie chce wyjechać nią z garażu, później zajmę się resztą
  
 
Fajna Łada.
Zestawienie koloru nadwozia z wnętrzem jest genialne! Cudo po prostu.
Piłeczki też mam u siebie, tyle że w lepszym stanie bo jeszcze konserwacją pryśnięte.
  
 
Tapicerkę masz zajebistą
  
 
Fakt, sama tapicerka jest unikalna (kolor), ale w zestawie z pomarańczowym nadwoziem jednak się gryzie. Ten kolor tapicerki pasuje do białego, niebieskiego, granatowego, czarnego...
  
 
Tu wspomniane filmiki. Ze starym i nowym regulatorem.

stary regulator

nowy regulator

Nie testowałem tego nowego jeszcze wcale, trochę napięcie się waha, nie miałem czasu zmierzyć woltomierzem ile było na starym a jakie wskazania są na nowym, jeśli ktoś chciałby wiedzieć pomierzę, jak uda mi się ją wyprowadzić z garażu. Na razie szukam mechanika, który wyciśnie mi tuleje z wahaczy, ale jeden nie ma czasu drugi jest zawalony robotą, następny powiedział, że w poniedziałek, przyjeżdżam a tu: "panie, takich długich tulejek to nie wyciśniemy". I tyle. Jak nie masz sprzętu, to nikt ci tego nie zrobi. Taka smutna prawda. Może ktoś ma patent jak te tulejki wyciągnąć, może nie patent tylko ogólnie dostępna jest taka wiedza. te z dolnego wahacza szłoby na chlopski rozum wycisnąć ściągaczem, bo jest go o co zaprzeć, gorzej z górnym.



I dzięki za słowa uznania dla tapicerki

[ wiadomość edytowana przez: kamikadzedriver dnia 2015-03-30 17:07:18 ]
  
 
Cytat:
2015-03-30 17:04:44, kamikadzedriver pisze:
Może ktoś ma patent jak te tulejki wyciągnąć, może nie patent tylko ogólnie dostępna jest taka wiedza. te z dolnego wahacza szłoby na chlopski rozum wycisnąć ściągaczem, bo jest go o co zaprzeć, gorzej z górnym.



Prosta sprawa, młot i walisz, albo kątówka i wycinasz a wcisnąć możesz w dużym imadle
  
 
A ja głupi chciałem podejść z finezją
  
 
Cytat:
2015-03-30 17:04:44, kamikadzedriver pisze:
Tu wspomniane filmiki. Ze starym i nowym regulatorem. stary regulator nowy regulator



Raczej niewiele się zmieniło, oczywiście elektroniczny poczynił zmiany na plus, ale stary regulator również wydaje się być w porządku. Takie jak u Ciebie wahania napięcia, z tego co się orientuje, są naturalne. Przy 1000 obr/min alternator z Łady powinien uzyskiwać 12V, dopiero przy wyższych prędkościach uzyskuje ładowanie wartości 14V (u mnie zaczyna się przy około 2000 obr/min).
  
 
Pytanie jaka jest dokładność kolejnych wskaźników, bo można by porównać bez mierzenia wskaźnikiem z cyferkami i czy to norma, że aż pod czerwone podchodzi?
  
 
zacznijmy od tego że wszystkie, ale to wszystkie, wskaźniki w samochodach zarówno osobowych jaki i ciężarowych o ile nie są wyskalowane i zalegalizowane, NIE SĄ DOKŁADNE, a co za tym idzie, producent dał sobie i nam pole do manewru. tzn, jeśli mieści się w polu zielonym, to jest dobrze i nie ma co i po co tego poprawiać, jeśli jest w polu czerwonym ---> zacznij się martwić u mnie, w kombi ładowanie miga na wolnych obrotach i tak mam być, w rajdówce nie mam wolnych obrotów więc takowe światełko nie ma prawa zaświecić jak już zapali tak samo jest z każdym innym wskaźnikiem, wiec nie ma co się spinać i jeśli pomierzymy sobie np.: ładowanie, miernikiem zewnętrznym i wynik jest pozytywny to po co coś zmieniac na siłę ?