21072 Babcia wŁadzia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Na początku powiem, że z zamiarem zakupu łady nosiłem się długi czas, jednak z różnych względów nie było to możliwe. Ostatecznie jednak nadarzyła się okazja i kupiłem. Kupiłem z zamiarem jazdy na co dzień, jako drugi samochód, ale nie mam w planie dopieszczać jej wizualnie w sposób nadmierny. Raczej moje plany wiążą się z przywróceniem jej sprawności mechanicznej, w taki sposób, który umożliwi bezstresowe poruszanie się i pokonywanie nawet większych dystansów. (O ile to możliwe w przypadku Łady )

MODEL: 21072, rok produkcji 1986
SILNIK: 1300 cm3, benzyna

Reszta to seria, być może oprócz gustownego radia safari 6

Chciałbym tylko dodać jedno. Nie jestem mechanikiem, raczej hobbystą i jedynie dostateczną wiedzą w dziedzinie mechaniki. Postaram się nie trzaskać jakichś głupot, ale proszę też o wyrozumiałość i nie hejtowanie . W Ładzie nie chce wiele modzić, jak wspomniałem ma jeździć bezawaryjnie. Pieśnią przyszłości jest możliwość założenia podtlenku EPLIDŻI, ale zobaczymy co wyjdzie.

Tutaj kilka zdjęć Babci





  
 
Fajna tapicerka, jeszcze takiej na żywo nie widzialem

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Przed stworzeniem tematu udało mi się już co nieco zrobić, wymieniłem regulator napięcia.
Z takiego:

Na taki:

Powodem były duże wahania napięcia w zależności od prędkości obrotowej silnika. Teraz jest lepiej. Zająłem się też luzami w zawieszeniu i układzie kierowniczym.

Samochód na razie rozebrany i czeka na złożenie na nowych częściach.

Nie wiem jak się mają amortyzatory, ale złożę i pojadę na stację diagnostyczną, wtedy się okaże.

To co mnie zaskoczyło, to z jaką łatwością odkręcają się śruby, gdzie bym nie założył klucza wszystko schodzi pięknie. Jednak udało mi sie też coś zepsuć

Pękło mocowanie sworznia w tłoczku, nowy już kupiony.