Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-07 19:44:12 Kuszą oryginały ze szrotów za 150 zł. Nawet znalazłem zgodną rocznikowo ![]() Jeżeli mówisz, że w tym okresie słabe te sondy były to pewnie zdecyduję się na nową DENSO. Jeżeli możesz rzucić okiem na fotki czy dobrze to wygląda: http://allegro.pl/sonda-denso-dox-0246-previa-avensis-verso-picnic-i5575472227.html |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-07 23:09:21
to chyba jakies zdjecie podgladowe zreszta po wygladzie to duzo nie widac, taka sonda dziala albo nie ![]() ![]() |
![]() Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-08 15:29:15 Pytanie tylko czy takie nowe DENSO to też nie padnie za 3 miesiące...
Jak to jest, bo jeżeli dobrze rozumiem to Toyota oryginalnie montuje DENSO (1100 pln w ASO) ale DENSO (u sprzedawcy detalicznego 400 pln) to ryzyko, że nie bedzie działać lub szybko padnie? Może się ktoś wypowie kto zakłada nówki nie koniecznie kupione w ASO. W necie sporo jest komentarzy na temat porażek z sondami BOSHa, uniwersalnymi. Wszyscy twierdzą, że ww. zamienniki to porażka. Czy w tej grupie znajduje się DENSO (400 pln)? |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-08 20:28:54
To jest tak ze oryginalne w serwisie bedziesz mial Denso tylko jeszcze ze bedzie na nich logo i nr toyoyta i pewnie dlatego sa takie drogie, te denso za 400zł mysle ze beda podobne jak te z ASO tylko nie maja loga toyota ![]() |
![]() Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-08 21:01:56 Jeszcze dla potomnych:
Oryginalna sonda ma przewody: 2x czarny - grzałka, niebieski - sygnał, biały - masa. Jeszcze ciekawostka odnaleziona w sieci (UWAGA, sam nie sprawdzałem, info wymaga potwierdzenia): LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V. Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V) Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine. Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2016-01-09 18:16:11
Tak i NIE Te akurat sondy DENSO dedykowane z wtyczka za 300-400 dzialaja i nie powodują powstawania bledu ale nie pracują jak oryginal i widać to w silniku 2.0 gdzie mamy 4 sondy i jest z czym porownac po prostu wolniej odpowiadają na zmiany ale jak to się przekłada na moc zużycie paliwa i reszty niewiadomo może znacząco może nie. Jak ktoś niema kasy na oryginal to można zalozyc i działa. Czesci w ASO sygnowane logiem Toyota sa najlepsze i to nie dowcip tylko fakt sa niejednokrotnie modyfikowane czyli posiadaja ulepszone parametry i spelniaja wymogi producenta auta czyli Toyoty. Czesci Denso czy jakiegokolwiek producenta sa robione na zamówienie i sa robione z tego co jest w zamówieniu i spelniaja określone parametry zgodnie ze specyfikacja. Czesci bez logo Toyoty nie musza spelniac zadnych norm co nie znaczy ze nie spelniaja bo mogą spelniac bardziej lub mniej i dzialac lepiej lub gorzej, i dokładnie tak jest. Fakt tez jest taki ze te z logo sa znacznie droższe nie tylko dlatego ze sa lepsze.Posrednikow jest wielu i każdy po drodze musi zarobić swoje 100% na części. Czesci w ASO sa drogie ale sa lepsze i maja gwarancje która można wyegzekwować. To jest pare faktow i nie przesadzam w tym momencie ani trochę a każdy ma swoje możliwości finansowe i możliwość wyboru tego co zalozy ale nie można powiedzieć ze to sa te same części tylko bez logo, bo nie sa.Kazda fabryka produkuje OEM- na pierwszy montaz ,części zamienne z logo i części zamienne bez logo samochodow w których ma być zastosowana dana czesc.I to nie jest ta sama jakość i parametry a niejednokrotnie i materialy z których części sa zrobione cena rowniez. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
![]() Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-09 21:20:20
Dyskusja niepotrzebnie schodzi na ocenę możliwości finansowych autora. Autko ma już 13 lat, nie potrafię się z nim rozstać, zatem muszę rozsądnie kalkulować koszty - tyle w temacie. Wracając do meritum: staram się ustalić różnicę w produktach tej samej firmy. 1. Rozumiem, że DENSO za 400 zł będzie współdziałać i raczej nie powinno paść po 3 miesiącach. 2. Nie będzie problemów na przeglądzie technicznym z badaniem spalin. Sonda działa w układzie zero-jedynkowym: mieszanka uboga/mieszanka bogata, generuje odpowiednio niższe i wyższe napięcie w określonym czasie. Z tego co pisze Bigelektron tańsza sonda może mieć wydłużony czas reakcji. Czy wiadomo z jaką częstotliwością komputer odwołuje się do sygnału sondy? |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-09 22:04:31
Bigelektron ma pewnie racje i zostaje ci tylko oryginał najlepiej używany jak chcesz mieć spokój,bo niestety Toyota jest dobrym autem ale delikatnym na rózne odchylenia minimalne złe wskazania i juz sie pali błąd.. Nie poratuje cię obecnie oryginałem bo te górne sondy schodzą z dnia na dzień, moze za dwa tygodnie bede coś miał ale też nic pewnego. |
Bigelektron TOYOTA SPEC ![]() Katowice | 2016-01-09 22:43:07
To tak mniej więcej jest jak lepiej mieć tv za 12 tys ale na tym za 3500 tez można poogladac i niektórym wystarcza.I nie doszukuj się drugiego dna bo szkoda czasu. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-01-09 22:48:17 ] |
![]() Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-09 22:49:03 O, krótko i na temat. Dziękuję! ![]() |
![]() Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-13 18:29:44 Dostałem zamówioną sondę. Kolory przewodów jak w oryginale z ASO.
Gwint jest przesmarowany grafitowym smarem. Pytanie do praktyków na co dzień odkręcających zapieczone elementy: zetrzeć ten grafit i przesmarować smarem miedziowym czy zostawić jak jest? Jeszcze w kwestii porządkowej: w poprzednich postach pisałem o lokalizacji sondy. Po prawej oznacza po stronie pasażera (taki m.in. opis zamieścił sklep, w którym kupiłem sondę). Jeżeli patrzymy na sam katalizator to sonda jest po lewej! Dla jasności zamieszczam link do zdjęcia gdzie pokazano układ sond wraz z ich oznaczeniem: https://www.google.pl/search?q=sonda+lambda+rav+4&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiArNS1pafKAhWhj3IKHTsCBhkQ_AUIBygB&biw=1344&bih=644#imgrc=DRVxsb2P-FQ4fM%3A [ wiadomość edytowana przez: Ravdarka dnia 2016-01-13 18:33:21 ] |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-13 20:57:38
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-13 21:29:11 Dobrze mi ją zidentyfikowałeś, wszystko jest OK!
Co do pasażera, to przekładasz angliki, więc wiesz jak to jest, nie? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-14 10:33:46
Jesteśmy w Polsce więc mówie jak jest w Polsce ![]() ![]() |
![]() Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-17 13:23:45 Sonda wymieniona, błąd wykasowany, pół godziny za kółkiem i błąd nie powraca.
Sonda wykręciła się bardzo łatwo. Obyło się bez palnika, przedłużek czy szlifierki i wynalazków nasadowych ![]() Dla potomnych: Klucze 12 i 22. WD-40. Smar miedziowy jeżeli nowa sonda nie ma fabrycznie przesmarowanego gwintu. Działamy na zimnym silniku! 1. Zdejmujemy osłonę termiczną: 3 śruby i jedna nakrętka. 2. WD-40 delikatnie w szczelinę pomiędzy sondą a kołnierzem gwintu, można powtórzyć kilka razy i na kawę ![]() 3. Wtyka sondy przechodzi przez oczko więc nie ma potrzeby odcinać starej. 4. Jeżeli sonda nie była wcześniej wymieniana i na przykład zakręcona przez magika na gorącym silniku to powinna dać się wykręcić dosyć łatwo. 5. Sprawdzamy gwint w kolektorze, smarujemy delikatnie gwint sondy smarem miedziowym. Tutaj są dwie szkoły: jedni smarują inni nie. Przesmarujesz - a gdybyś musiał wrócić do tematu to teoretycznie powinna łatwiej się wykręcać. Ważne, aby nie przesmarować osłony czujnika sondy! Nie posmarujesz - nic złego się nie stanie. 6. Zakładamy osłonę, wpinamy sondę. Przewód zakupionej sondy okazał się odrobinę dłuższy od oryginalnego. Z uwagi że w pobliżu mamy wentylator można przewód dodatkowo umocować. 7. Podłączamy laptopa, kasujemy błąd. Ewentualnie odpinamy na chwile akumulator. Czas: 2 godziny z czego ponad połowę dostał na działanie WD-40 ![]() Koszt: nowa sonda Denso z popularnego portalu aukcyjnego - 380 zł z wysyłką. Jak będzie się zachowywać sonda i czy wzrośnie spalanie dam znać za jakiś czas ![]() |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-17 14:25:36
te 2 godz to faktyczne dla potomnych ![]() ![]() |