[MK7]sprężyny przód

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć.Mam pytanie.Wymieniłem dzisiaj przedni zawias tj.amorki wraz ze sprężynami.Wcześniej miałem amortyzator KYB EXCEL-G i sprężyny RS 5051202 niebieskie zakupiłem też niebieskie AP GAL 95 VA nasadzone na taki sam amorek.Poprzedni komplet ma długość 55 cm a kupiony 54 cm.I tu moje pytanie.Na starym siedział 58 cm od betonu do środka nadkola a na nowym jest 59 cm.W czym tkwi ta różnica czy RS-y są mniej twarde czy co?Bo w takim razie bez sensu jest je zmieniać skoro wyżej stoi.A powiedzcie jeszcze czy można jakoś przyciąć sprężynę aby escort usiadł niżej?
  
 
serio ?
nowa fedra z sklepu czy używka ? nowa sie chwile uklada zawsze...

  
 
W żadnym przypadku nie tnij sprężyn.stare rsowe pewnie były już ubite i dlatego niżej siedział.teraz pewnie lepiej się prowadzi.miałem AP i bardzo dobrze się na tym jeździło.
  
 
Zrób z 1000km i zobaczysz ile siądzie, jak Cię to nie zadowoli , o ile ułożenie zwoji na to pozwoli, wtedy fleksa i ciach
  
 
Kupiłem używkę od kolegi z forum.Więc co miało się ułożyć to się ułożyło.Co do cięcia to wiem nie będę ciął naczytałem się na necie.Lukirs faktycznie prowadzi się troszkę lepiej ale chciałem go posadzić niżej.Więc chyba zostaje zakup czerwonych sprężyn i będzie ok
  
 
Już parę lat jeżdżę od nowości na sprężynach AP i one nawet po takim czasie są twardsze niż większość innych nowych. Wiem, że są różne warianty obniżenia, ale ja miałem zestaw 20/20 i serio niżej już nie potrzeba, bo i tak jest super stabilnie i to przy każdej prędkości do jakiej Escort jest się w stanie rozpędzić.
  
 
Ja też kiedyś w takie głupoty wyczytane wierzyłem - dzięki bogu mam to za sobą ...
  
 
Seba a konkretnie o jakie głupoty Ci chodzi bo nie rozumie?O cięcie sprężyn czy o co
  
 
Jeździj i ciesz się jazdą,nie tnij nic bo to jest głupota.
  
 
Cytat:
2016-02-27 19:52:24, slawek75 pisze:
Seba a konkretnie o jakie głupoty Ci chodzi bo nie rozumie?O cięcie sprężyn czy o co


Tak, o jakieś wymyślone teorie na temat cięcia sprężyn.
  
 
Poczytałem i posłuchałem opinii innych.Sam też przyglądałem się sprężynom i wydaje mi się że jeżeli dotnę sprężynę od rs-a o jeden zwój to nie będzie siedziała w gnieżdzie amorka.A może Ty docinałeś to doradz jak i co żeby było git
  
 
Nie każde sprężyny da się ciąć, więc dobrze sobie to wykombinuj zanim utniesz.
  
 
No tak.Z tego co wiem nie tnie się serii.W ogóle nie powinno się ciąć więc zadałem pytanie Sebie który ma inne zdanie i myślę że to robił.Jeśli ktokolwiek ciął to niech doradzi o ile,w którym miejscu itp.itd Był przed chwilą u mnie koleś który ma hondę civic.On obniżył samochód stosując ściski do lin.Dał dwa ściski na jedną sprężynę.Ścisnął dwa zwoje do siebie i obniżył o 2 cm.Jezdzi już tak ponad rok i twierdzi że nic złego się nie dzieje No i dupa.Obciąłem sprężynę o ponad pół zwoja i nie wchodzi w gniazdo w amorku.Była to sprężyna beczkowata więc po obcięciu jest szersza od gniazda.Więc szrot.Sprężyna rs-a jest równa więc chyba powinno być dobrze jeśli obetnę o niecały zwój?Doradzcie coś bo tak będę kombinował.A tak w ogóle to jaka jest różnica obniżenia między rs-ową a czerwoną -40 mm.Na której niżej będzie siedział.Bo może kombinuję a szybciej i lepiej będzie kupić springi -40

[ wiadomość edytowana przez: slawek75 dnia 2016-02-28 09:28:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: slawek75 dnia 2016-02-28 12:22:15 ]
  
 
A nie mówiłem...
  
 
Dokładnie,mówiłem Ci żebyś nie ciął!
  
 
Ok mówiliście.Ale teraz pytanie czy jak podetnę te od rs-a które miałem do tej pory to też będzie lipa?One są równe po całej długości więc powinno być chyba ok
  
 
Cytat:
2016-02-27 15:18:11, Seba pisze:
o ile ułożenie zwoji na to pozwoli, wtedy fleksa i ciach


Już o tym pisałem na samym początku

RS jest niższy o jakieś 20-25mm w stosunku do innych, więc teoretycznie każde -40 będzie niższe. Jeszcze pytanie czy Rs'owa to stara dojechana,wymęczona sprężyna a te -40 to nowizna??



[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2016-02-28 15:11:34 ]
  
 
Dobra Seba ciach.A doradzisz o ile ciachnąć.Chcę go posadzić o 1,5 cm.Obciąć tylko dół czy trochę dół trochę górę.I jeszcze jedno pytanie wiesz może czy górna rozpórka od 1.6 mk7 podejdzie do mojego? Te rs-owe to jeszcze tadosowe a te -40 to byłaby nowizna.Rs-y nie są dojechane

[ wiadomość edytowana przez: slawek75 dnia 2016-02-28 15:15:10 ]
  
 
Cytat:
2016-02-28 15:11:34, slawek75 pisze:
Dobra Seba ciach.A doradzisz o ile ciachnąć.Chcę go posadzić o 1,5 cm.Obciąć tylko dół czy trochę dół trochę górę.I jeszcze jedno pytanie wiesz może czy górna rozpórka od 1.6 mk7 podejdzie do mojego?



Jak to pewny kolega tu na forum miał w podpisie - łatwiej kijek pocieniasić niż go póżniej pogrubiasić

Tam gdzie ciąłem springi (nie escort) robiłem to po 1/4 zwoja.
  
 
Z góry czy z dołu ciąłeś?