Niva się przegrzewa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
niva ma temperaturę (według wskaźnika) ok 110 stopni wentylatory ciągle chodzą nie mam pojęcia co jej jest
  
 
Na początek sprawdź czy chłodnica w ogóle robi się ciepła. Sprawdź też stan płynu chłodniczego. Bardzo możliwe że chłodnica zawalona szlamem i może też być termostat uszkodzony. Układ chłodzenia do płukania. Termostat jak będziesz kupował to Vernet - tak mi ktoś z forum polecił, a miałem podobnie jak ty.
  
 
no właśnie chłodnica jest gorąca bo cały czas załączają się wentylatory
  
 
Jeśli faktycznie dogrzewa chłodnice, a na blacie dochodzi do 110 stopni, to podejrzewałbym czujnik temperatury na chłodnicy, ale huj wie tak na prawdę, za mało informacji podałeś, opisz problem bardziej szczegółowo.
  
 
Ja obstawiam zapchaną chłodnice. Kup nową, nie pożałujesz.
  
 
Płukanie układu i wymiana termostatu - "trochę" tańsze rozwiązanie - miałem dokładnie tak samo i to pomogło.
  
 
sprawdziłem dzisiaj pojeździłem tak około godziny temperatura 110-120 silnik gorący jak cholera ogrzewanie działa chłodnica zimna niemożliwe żeby wentylatory tak ja schłodziły, wąż dopływowy i odpływowy gorący płyn w zbiorniku jest
  
 
No to zmień najpierw termostat. Płukanie chłodnicy, to zabieg krótkotrwały.
  
 
Mam to samo, w szczególności w lato kiedy słonko grzeje, do tego muł niesamowity.
  
 
Podłączę się pod post, wymieniałem wydech w 2105 i musiałem odkręcić tą rureczke pod kolektorem która łączy się z pompą wody. Skręciłem wszystko ładnie i na wskaźniku dosyć szybko podnosi się temeperatura. Zapomniałem o odpowietrzaniu. Nie grzałem go mocno gdy to wychwyciłem. Chciałbym dodać, że przed wymianą zdjęciem kolektorów i uszczelek wszystko ładnie chodziło poniżej środka skali, przed i po wymianie płynów a teraz coś nie tego. Czy to zapowietrzony układ? Dolałem borigo do zbiornika ale on coś nie chce spływać mam takie wrażenie. Wymieniłem na uszczelke oryginał. Poza tym, jak odkręcić cholerny korek chłodnicy i jak poprawnie odpowietrzyć?

[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2017-03-08 23:59:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2017-03-09 00:04:40 ]
  
 
Czy termostat może być przyczyną nie-chłodzenia cieczy? Obstawiam, że to ten pierdolnik który się załącza w 90 stopniach przy pompie który wypuszcza róre do chłodnicy ta rura u dołu nie jest mocno nagrzana można ręką złapać. Gdy załączyłem zawór nagrzewnicy to po chwili był gorący co raczej wyklucza pompe. Po wyłączeniu silnika usłyszałem delikatne syczenie z tamtej okolicy właśnie okolicy.

[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2017-03-09 13:15:18 ]
  
 
Oczywiście że tak - jak termostat się nie otwiera na tyle ile trzeba, to większość chłodziwa pływa sobie w małym obiegu a nie w dużym.
  
 
Cytat:
jak poprawnie odpowietrzyć?



Oprócz chłodnicy, u siebie zdejmuję górny wąż i zalewam blok przez króciec przy głowicy.
Wchodzi tak 3/4 płynu, resztę uzupełniam już normalnie przez zbiorniczek wyrównawczy jak się wszystko nagrzeje.
  
 
wymieniłem chłodnicę stara była trochę zapchana, wymieniłem termostat był w opłakanym stanie do układu weszło ok 4L płynu więc obstawiam ze jest zalany, dociągnąłem pasek klinowy bo był trochę luźny. temp. doszła do 130 stopni zgasiłem silnik był gorący jak cholera chłodnica zimna
  
 
Wchodzi 10 litrów
  
 
ile ? to chyba jakaś pomyłka 10L?
  
 
Cytat:
2017-03-11 18:23:55, marcinNiva2002 pisze:
ile ? to chyba jakaś pomyłka 10L?



A czego się spodziewałeś? Książka podaje chyba 9,75 o ile sie nie myle.

zobacz tu
  
 
o ku... nieźle
  
 
pompa wody też jest sprawna nie wiem już o co chodzi
  
 
Gościu, musisz odpowietrzyć układ, nie bez powodu weszły 4 litry, jeśli masz korek na chłodnicy to wlej przez niego ile wejdzie, jak nie to do zbiorniczka na max, pościskaj troche przewody rękoma tak aby choć troche pomóc odpowietrzyć, odpalasz, jak sie wskazórka ruszy polecam robić 'przygazówki' - np. do 3tys i na wolne obroty, zrób tak kilkadziesiąt razy, odczekaj, powtórz, obserwuj cały czas temperaturę, aby nie przekraczała 90 stopni. Pamiętaj aby przy tym wszystkim otworzyć nagrzewnice (ustawić nawiew na ciepło), jednocześnie gdy zacznie lecieć ciepłe powietrze - oznaczać to będzie że odpowietrzanie się powodzi.

Swoją drogą jak już kilka razy miał te 100-120 stopni to nie wiem czy tam Ci uszczelka pod głowicą nie jebła, co również może generować różne problem z układem chłodzenia.