Toyota RAV4 2007 2.4 problem z EVAP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzień dobry, witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum.

Posiadam samochód Toyota RAV4 2007, silnik 2.4 2AZ-FE benzyna + założony gaz LPG, jest to wersja amerykańska, przebieg 75 tys. mil. Od pewnego czasu mam problem z wyskakującym check engine, a przy okazji wyrzuconego checka komputer rozłącza napęd AWD, auto robi się przednionapędowe oraz nie działa kontrola trakcji. Posiadam interfejs do połączenia z komputerem, po skanowaniu błędów wyskakują następujące error code:

P043E
P043F
P2401
P2402
P2419

Po skasowaniu błędów, po 2-3 dniach jazdy błędy wyskakują ponownie. Z amerykańskich forów wyczytałem, że problemem jest układ EVAP. Z tematem walczę od października, w tym czasie odwiedziłem 3 serwisy, jeden stwierdził że to nieszczelność wlewu paliwa, ale nie chce zajmować się tematem (podobno ciężko znaleźć część), drugi również nie podjął się sprawy, a trzeci zaproponował mi próbę "wykodowania" modułu EVAP z komputera, tak aby błąd nie wyskakiwał (szczerze mówiąc wątpię iż jest to możliwe).

Zastanawiałem się nad samodzielnym rozebraniem i przeczyszczeniem układu EVAP, oraz ew. wymianę ponoć niewymienialnego węgla z poradnika DIY (mam kanał i narzędzia), jednak chyba przerasta to moje umiejętności, w obecnej chwili zastanawiam się nad zakupem kompletnego układu z USA (koszt około 400-600 dolarów + przesyłka) i samodzielną wymianę, jednak polecono mi to forum i Pana Bigelektron, jako wysokiej klasy specjalistę od Toyot i Lexusów z Katowic. Gdybym mógł prosić Pana o kontakt lub poradę, szczerze mówiąc wolałbym zaczerpnąć informacji od osoby która zna się na temacie i jeżeli trzeba to zlecić naprawę profesjonaliście, a przy okazji odwiedzić Katowice Czytałem o podobnym problemie na tym forum, ale tam sprawę rozwiązała wymiana korka. Tutaj przypuszczam, że będzie to chyba większy problem.

Jeszcze ważna informacja - auto ma wgnieciony bak od transportu widlakiem, ale przez 2 lata eksploatacji nie było żadnych problemów z checkiem. Tankuje zawsze pod korek, zastanawiam się czy w ten sposób nie zabiłem EVAPu, nadmiernie obciążając układ lub w jakiś inny sposób mu szkodząc.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc, Krzysztof

  
 
Cytat:
2017-12-04 12:40:16, KrzysiekT pisze:
Dzień dobry, witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum. Posiadam samochód Toyota RAV4 2007, silnik 2.4 2AZ-FE benzyna + założony gaz LPG, jest to wersja amerykańska, przebieg 75 tys. mil. Od pewnego czasu mam problem z wyskakującym check engine, a przy okazji wyrzuconego checka komputer rozłącza napęd AWD, auto robi się przednionapędowe oraz nie działa kontrola trakcji. Posiadam interfejs do połączenia z komputerem, po skanowaniu błędów wyskakują następujące error code: P043E P043F P2401 P2402 P2419 Po skasowaniu błędów, po 2-3 dniach jazdy błędy wyskakują ponownie. Z amerykańskich forów wyczytałem, że problemem jest układ EVAP. Z tematem walczę od października, w tym czasie odwiedziłem 3 serwisy, jeden stwierdził że to nieszczelność wlewu paliwa, ale nie chce zajmować się tematem (podobno ciężko znaleźć część), drugi również nie podjął się sprawy, a trzeci zaproponował mi próbę "wykodowania" modułu EVAP z komputera, tak aby błąd nie wyskakiwał (szczerze mówiąc wątpię iż jest to możliwe). Zastanawiałem się nad samodzielnym rozebraniem i przeczyszczeniem układu EVAP, oraz ew. wymianę ponoć niewymienialnego węgla z poradnika DIY (mam kanał i narzędzia), jednak chyba przerasta to moje umiejętności, w obecnej chwili zastanawiam się nad zakupem kompletnego układu z USA (koszt około 400-600 dolarów + przesyłka) i samodzielną wymianę, jednak polecono mi to forum i Pana Bigelektron, jako wysokiej klasy specjalistę od Toyot i Lexusów z Katowic. Gdybym mógł prosić Pana o kontakt lub poradę, szczerze mówiąc wolałbym zaczerpnąć informacji od osoby która zna się na temacie i jeżeli trzeba to zlecić naprawę profesjonaliście, a przy okazji odwiedzić Katowice Czytałem o podobnym problemie na tym forum, ale tam sprawę rozwiązała wymiana korka. Tutaj przypuszczam, że będzie to chyba większy problem. Jeszcze ważna informacja - auto ma wgnieciony bak od transportu widlakiem, ale przez 2 lata eksploatacji nie było żadnych problemów z checkiem. Tankuje zawsze pod korek, zastanawiam się czy w ten sposób nie zabiłem EVAPu, nadmiernie obciążając układ lub w jakiś inny sposób mu szkodząc. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc, Krzysztof

Trzeba wykonac test aktywny ukladu EVAP aby sprawdzic na ktorym etapie uklad niedziala.
Mozna wyroznic faze wytwarzania podcisnienia przez vakupompke faze podtrzymania podcisnienia do sprawdzenia szczelnosci baku i faze redukcji cisnienia.Mozliwe ze uszkodzony jest charcoal canister ale spotkalem tez skorodowana instalacje.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2017-12-04 12:40:16, KrzysiekT pisze:
Dzień dobry, witam serdecznie, to mój pierwszy post na forum. Posiadam samochód Toyota RAV4 2007, silnik 2.4 2AZ-FE benzyna + założony gaz LPG, jest to wersja amerykańska, przebieg 75 tys. mil. Od pewnego czasu mam problem z wyskakującym check engine, a przy okazji wyrzuconego checka komputer rozłącza napęd AWD, auto robi się przednionapędowe oraz nie działa kontrola trakcji. Posiadam interfejs do połączenia z komputerem, po skanowaniu błędów wyskakują następujące error code: P043E P043F P2401 P2402 P2419 Po skasowaniu błędów, po 2-3 dniach jazdy błędy wyskakują ponownie. Z amerykańskich forów wyczytałem, że problemem jest układ EVAP. Z tematem walczę od października, w tym czasie odwiedziłem 3 serwisy, jeden stwierdził że to nieszczelność wlewu paliwa, ale nie chce zajmować się tematem (podobno ciężko znaleźć część), drugi również nie podjął się sprawy, a trzeci zaproponował mi próbę "wykodowania" modułu EVAP z komputera, tak aby błąd nie wyskakiwał (szczerze mówiąc wątpię iż jest to możliwe). Zastanawiałem się nad samodzielnym rozebraniem i przeczyszczeniem układu EVAP, oraz ew. wymianę ponoć niewymienialnego węgla z poradnika DIY (mam kanał i narzędzia), jednak chyba przerasta to moje umiejętności, w obecnej chwili zastanawiam się nad zakupem kompletnego układu z USA (koszt około 400-600 dolarów + przesyłka) i samodzielną wymianę, jednak polecono mi to forum i Pana Bigelektron, jako wysokiej klasy specjalistę od Toyot i Lexusów z Katowic. Gdybym mógł prosić Pana o kontakt lub poradę, szczerze mówiąc wolałbym zaczerpnąć informacji od osoby która zna się na temacie i jeżeli trzeba to zlecić naprawę profesjonaliście, a przy okazji odwiedzić Katowice Czytałem o podobnym problemie na tym forum, ale tam sprawę rozwiązała wymiana korka. Tutaj przypuszczam, że będzie to chyba większy problem. Jeszcze ważna informacja - auto ma wgnieciony bak od transportu widlakiem, ale przez 2 lata eksploatacji nie było żadnych problemów z checkiem. Tankuje zawsze pod korek, zastanawiam się czy w ten sposób nie zabiłem EVAPu, nadmiernie obciążając układ lub w jakiś inny sposób mu szkodząc. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc, Krzysztof



Dzień dobry, jak ta historia się skończyła? Mam podobny problem teraz z Toyotą 2008 i zastanawiam się od czego zacząć szukanie rozwiązań...
Pozdrawiam,
Anna
  
 
Cytat:
2021-03-03 14:56:07, stoko pisze:
Dzień dobry, jak ta historia się skończyła? Mam podobny problem teraz z Toyotą 2008 i zastanawiam się od czego zacząć szukanie rozwiązań... Pozdrawiam, Anna


Od znalezienia kogos kto ma tester Toyoty wersje na USA naprawia Toyoty i ma blade pojecie. Trzeba sprawdzic instalacje wykonac testy aktywne znalezc uszkodzony element i wymienic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer