Wymiana układu wydechowego Łada Kalina - Kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, Na wstępie chciał bym zaznaczyć że nie jestem mechanikiem i w wielu tematach motoryzacyjnych uważam że jestem zielony, ale do rzeczy.
Na Podkarpaciu mieliśmy krótką ale ładną zimę, soli na drogach też było sporo, na szczęście zimę przeżyło wszystko prócz tłumika... Dziś podczas mycia podwozia odpadł spory płat "zewnętrznego poszycia tłumika" a reszta jest skorodowana więc uważam że już czas najwyższy na jego wymianę.
Pojawiło się więc pytanie, czy kupić oryginalny czy wybrać coś z https://tuningsport.ru,

Pomysł wymiany całego układu wydechowego podsunął mi znajomy mówiąc że u niego w Escorcie po założeniu sportowego spadło mu spalanie i silnik ożył ile w tym prawdy nie wiem. Ale jeżeli jest szansa coś polepszyć to dlaczego nie skorzystać o ile to naprawdę działa i jest sens

Popatrzyłem na tuningsport.ru i znalazłem tłumiki od STINGER, PROSPORT i MG-RACE

Zastanawiam się nad całym zestawem marki STINGER:
00822-St, 00467-St, 00976-St
Lub mniejszym od PROSPORT
RS-53589, RS-10290

Nie jestem fanem głośnych i wielkich wydechów więc MG-RACE raczej odpada.

Nim jednak przejdę do pytań to jeszcze raz zaznaczę że nie znam się na tym a wydatki nie grają tu żadnej roli więc uznajmy że części są darmowe

Moja Kalinka to model 1117 silnik 1.6 82KM rok 2010.

Mam kilka pytań odnośnie tego "tuningu"
1. Czy bez modyfikacji sterownika wymiana wydechu cokolwiek da w kwestii spalania, mocy i momentu?
2. Jaki wpływ na silnik będzie miał taki "tuning" (żywotność, kultura pracy itp.)
3. Czy zamontowanie takiego wydechu wymaga jakiś większych modyfikacji?
4. Czy takie "tuningowe" części są naprawdę lepsze jakościowo od oryginalnych?
5. Jaki wpływ taki tuning może mieć na normę emisji spalin? różnica będzie znaczna czy nie ma to wpływu?


I jak mi się nasuną jakieś pytania to będę pisał Wiem że Kalinek jest mało ale może jakąś odpowiedź uda mi się uzyskać.

Za wszelkie rady, informacje oraz przesłane materiały będę wdzięczny
  
 
Jeżeli mam być konkretnym i odpowiedzieć krótko na twoje pytanie, to powiem, nie ma sensu. Kup dobry wydech fabryczny lub jakiś zamiennik. Polecam aluminiowane.
  
 
Rozumiem, dziękuję za odpowiedź. Jeszcze tylko dopytam, nie ma to sensu bo jest za dużo zabawy czy nie ma sensu bo nic nie daje lub szkodzi?

Pozdrawiam
  
 
Generalnie części z Rosji i tak trzeba będzie doginać ręcznie na aucie nie będą pasować idealnie, zawsze jest przy nich trochę prasy tam przegiąć tam oszlifować . Co do mocy to raczej ona sie nie zmieni będzie może z 2km więcej .W długiej trasie będzie Ci przeszkadzał ten układ wydechowy . Co do sterownika silnika nie wiem czy trzeba będzie go stroić zależy czy masz za katalizatorem sondę lambda czy nie . Ja na twoim miejscu kupił bym nowy układ wydechowy . A zainwestował bym prędzej w audio lub fajniejsze felgi
  
 
Wydech, to praktycznie ostatnia rzecz, którą trzeba modyfikować.
  
 
To w takim razie rzeczywiście nie ma sensu. Co do Car Audio to już zainwestowałem, była to jedna z pierwszych rzeczy jaką zrobiłem bo fabryczne dwa głośniczki 10 cm to była masakra

A tak zmieniając temat, jeżeli wydech to ostatnia rzecz jaką trzeba modyfikować to co warto by było zmodyfikować


W Ładzie spędzam 16-20 godzin na dobę dzień w dzień (praca) więc każde "ulepszenie" jej poprawia mój komfort więc cena nie gra roli, a nie powiem, czasem brakuje trochę mocy.
  
 
Głowica panie, głowica. Tam się kryje moc