Lada 1300 zakup

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich serdecznie,
Jestem tu nowy ale mam nadzieję zostać na trochę dłużej . Łada 2107 to mój pierwszy samochód w pierwszej połowie lat 90. Sentyment pozostał i dziś, po latach, przymierzam się do kupna 2107 , 1300 z roku 1987. Niestety oglądany egzemplarz ma oczywiście skrzynię 4 biegową
Pytanie: czy w tym samochodzie mogę wymienić skrzynię na 5 biegową ? Czy te wczesne wersje 2107 miały ten sam silnik 1300 co te z lat 90. ?
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
  
 
Owszem, możesz wymienić bez problemu. Przy FSO trzeba ciąć tunel bo sie nie mieści. Silnik w 2107 jest taki sam, z eozrzadem na pasek.
  
 
Dzięki. Czyli rozumiem, ze jeśli znajdę skrzynię oryginalną Łada to nic nie trzeba ciąć, tak ? A co z tylnym mostem, zostaje to samo przełożenie ?
  
 
Ewentualnie skrzynia z Niwy....
Most zostaje, chociaż mozna kombinować ze zmiana mostu na inne przełożenia tj. zmiaenić most z innego modelu Lady gdzie montowane były inne przełożenia.
Jezdziłem w 1300 na skrzyni z Poloneza i było OK.
Ale oryginał ponoć lepszy

[ wiadomość edytowana przez: PRZEMORdohc2 dnia 2019-08-24 01:26:06 ]
  
 
Dziękuję za informację! Pozdrawiam
  
 
Warto dodać, że skrzynia 4 i 5 mają inne mocowania poszuszki
  
 
Żeby zamontować skrzynie 5 zamiast 4, trzeba mieć inna poprzeczkę i poduszkę.
  
 
Idąc za ciosem, zostaje jeszcze właściwy napęd predkosciomierza.
  
 
Cytat:
2019-08-26 08:30:28, glod pisze:
Idąc za ciosem, zostaje jeszcze właściwy napęd predkosciomierza.



Albo zmienić tylny most pod napęd
  
 
Reasumując kupic trzeba skrzynie razem z podpora i po temacie
Ale pytanie czy skrzynia z nivy i 2107 to te same skrzynie, tj czy maja te same przelozenia......???????
  
 
Odnosnie napedu predkosciomierza to sa jakies roznice miedzy skrzynia 4ka a 5ka???? 
Montujac skrzynie 5 biegowa z poloneza nie bylo z tym zadnych problemow pamietam, jedyna rzecz ktora trzeba bylo zmienic to kat na lewarku bo polonez.ma inny i napewno zmienialem kosz ktory laczy silnik ze skrzynia na ladowska
  
 
Tutaj spisałem kiedyś info o adaptacji 5 z Niwy do klasyka

http://rzooq.cba.pl/?page_id=5633

Jest info o belce, poduszce i napędzie prędkościomierza.
  
 
A jak sprawa z tymi przelozeniami wyglada???
Duze różnice??
  
 
Cytat:
2019-08-26 15:18:39, PRZEMORdohc2 pisze:
A jak sprawa z tymi przelozeniami wyglada??? Duze różnice??



Różnica w przełożeniu napędów prędkościomierza mniej więcej opowiada przełożeniu dyfrów, po to przecież one w sumie są.

Przykład poglądowy

Dyfer 4,1
Napęd 4,1
Obroty 3500rpm
Prędkość rzeczywista 100km/h (dla równego rachunku) zgodne ze wskazaniem prędkościomierza

Dyfer 4.1
Napęd 3,9
Obroty 3500rpm
Prędkość rzeczywista nadal 100km/h, ale prędkościomierz pokaże już 105km/h tak jakbyś miał dyfer 3.9 którego nie masz (bo na tyle samo obrotów wałka w skrzyni co wcześniej przypadnie ~5% więcej obrotów linki).
  
 
Bardziej myslalem nad przelozeniami w samej skrzyni.....
  
 
No 5ki też mają różne przełożenia. Zależy jakie są wałki i zębatki. Skrzynie też są ST i NT różnią się budowa w środku. NT jest lepsza, ale pod względem serwisu w PL kosmiczne droga. Dlatego lepiej używać jednak ST.
  
 
Cytat:
PRZEMORdohc2 i inni piszą:
Montujac skrzynie 5 biegowa z poloneza ..................................


co kurła ?????
  
 
Cytat:
2019-08-29 23:45:34, morphio pisze:
co kurła ?????



No, co. Wkładało się kiedyś 5-tki od Poloneza, jak ładowskie były białymi krukami. Sam kiedyś taką miałem. Pamiętam, że inne były biegi 2 i 3.
  
 
I tragedii nie bylo.
2 i3 bieg byl inny, ciekaw jestem jak to wyglada ze skrzynia z nivy, jakie tu sa roznice


[ wiadomość edytowana przez: PRZEMORdohc2 dnia 2019-08-31 01:39:42 ]
  
 
kupcie całego poloneza, od razu będziecie mieli 5kę bez przekładki !