forum klubowedołącz do klubulista klubowiczówauta klubowiczow
  

RAV4 D4D 2004r błąd P1229

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor 
 2020-01-06 18:41:00

Witam.
Jak trwoga do do boga
W ciągu roku od zakupu wyskoczył 3 razy błąd P1229. Było to przy jeździe po mieście bez szaleństw. Zapalał się CHECK i auto traciło moc. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc wracała. Poprzedni właściciel tuż przed sprzedażą wymienił oba zaworki t.j. czerwony i zielony. Z powodu dziwnego dźwięku w pompie wymieniłem zawór 22180-27010 (pomogło). Za ostatnim razem kiedy wyskoczył błąd i auto straciło moc (oczywiście check) podjechałem do warsztatu na sprawdzenie. Niestety sprawdzili tylko, że to błąd P1229 i go skasowali. Auto obecnie jeździ prawidłowo. Boję się, że sytuacja powróci np. podczas wyprzedzania. Jak z tym zawalczyć?
stan licznika 220tys
2020-01-17 07:03
  
 
 2020-01-07 11:42:51

Cytat:
2020-01-06 18:41:00, MlodyRavd4d pisze:
Witam. Jak trwoga do do boga W ciągu roku od zakupu wyskoczył 3 razy błąd P1229. Było to przy jeździe po mieście bez szaleństw. Zapalał się CHECK i auto traciło moc. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc wracała. Poprzedni właściciel tuż przed sprzedażą wymienił oba zaworki t.j. czerwony i zielony. Z powodu dziwnego dźwięku w pompie wymieniłem zawór 22180-27010 (pomogło). Za ostatnim razem kiedy wyskoczył błąd i auto straciło moc (oczywiście check) podjechałem do warsztatu na sprawdzenie. Niestety sprawdzili tylko, że to błąd P1229 i go skasowali. Auto obecnie jeździ prawidłowo. Boję się, że sytuacja powróci np. podczas wyprzedzania. Jak z tym zawalczyć? stan licznika 220tys


Co ile wymieniasz filtr paliwa i jakiej firmy byl?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2020-01-22 09:36
  
 
 2020-01-07 22:13:29

Filtry Mann, pierwszy wymieniony po 5000 km, drugi ma obecnie przebieg ok. 2500 km.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wszystkie check-i miały miejsce na zimnym silniku i przy temperaturach w okolicach 0-5 stopni


[ wiadomość edytowana przez: MlodyRavd4d dnia 2020-01-07 22:17:32 ]
2020-01-17 07:03
  
 
 2020-01-07 23:29:16

Cytat:
2020-01-07 22:13:29, MlodyRavd4d pisze:
Filtry Mann, pierwszy wymieniony po 5000 km, drugi ma obecnie przebieg ok. 2500 km. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wszystkie check-i miały miejsce na zimnym silniku i przy temperaturach w okolicach 0-5 stopni [ wiadomość edytowana przez: MlodyRavd4d dnia 2020-01-07 22:17:32 ]


A zagladales do odstojnika jak wymieniasz filtr warto spuscic do naczynia aby ocenic czy nie plywaja jakies flupy.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2020-01-22 09:36
  
 
 2020-01-08 14:34:23

Układ paliwowy czysty. Jakiś czas temu wlałem liqui moly do czyszczenia układu wtryskowego (polecany przez uznany warsztat) ale oczywiście nie pomogło.
Dzisiaj rano ok 1 minute po odpaleniu przy próbie włączenia się do ruchu auto straciło moc i check. Po zgaszeniu i odpaleniu auta już do końca dnia śmigało aż miło.
Pojechałem do znajomego który odczytał mi testerem IT2 zapisane parametry w historii błędu.
Sami niestety nic z tego nie wymyśliliśmy więc tylko skasował check-a. Poniżej zamieszczam odczytane parametry. Proszę o interpretację danych.
P1229 Fuel Pump System
Injection Volume 13,37mm
Injection Timing 0,0CA
Ehgine SPD 1000rpm
MAP 100kPa
Coolant Temp 4 C
Intake Air 0 C
Fuel Temp 0 C
Accel Position 15%
Vehicle SPD 0km/h
Stop Light SW ON
A/C SIG OFF
Starter SIG OFF
Accel Open SW OFF
Heater Control Lever HOT
Throttle Step POS 71step
Common Rail Pressure 36MPa
Ambient Temperature 0 C
Revised Injection Volume#1 1.409mm3
Revised Injection Volume#2 -0.622mm3
Revised Injection Volume#3 0.003mm3
Revised Injection Volume#4 -0.935mm3
Pump VCM Angle 49CA
M-INJ/PILOT ON 888us
M-INJ/PILOT OFF 0us
Pilot-Injection 647us
Engine Run Time 62sec
2020-01-17 07:03
  
 
 2020-01-09 00:32:10

Cytat:
2020-01-08 14:34:23, MlodyRavd4d pisze:
Układ paliwowy czysty. Jakiś czas temu wlałem liqui moly do czyszczenia układu wtryskowego (polecany przez uznany warsztat) ale oczywiście nie pomogło. Dzisiaj rano ok 1 minute po odpaleniu przy próbie włączenia się do ruchu auto straciło moc i check. Po zgaszeniu i odpaleniu auta już do końca dnia śmigało aż miło. Pojechałem do znajomego który odczytał mi testerem IT2 zapisane parametry w historii błędu. Sami niestety nic z tego nie wymyśliliśmy więc tylko skasował check-a. Poniżej zamieszczam odczytane parametry. Proszę o interpretację danych. P1229 Fuel Pump System Injection Volume 13,37mm Injection Timing 0,0CA Ehgine SPD 1000rpm MAP 100kPa Coolant Temp 4 C Intake Air 0 C Fuel Temp 0 C Accel Position 15% Vehicle SPD 0km/h Stop Light SW ON A/C SIG OFF Starter SIG OFF Accel Open SW OFF Heater Control Lever HOT Throttle Step POS 71step Common Rail Pressure 36MPa Ambient Temperature 0 C Revised Injection Volume#1 1.409mm3 Revised Injection Volume#2 -0.622mm3 Revised Injection Volume#3 0.003mm3 Revised Injection Volume#4 -0.935mm3 Pump VCM Angle 49CA M-INJ/PILOT ON 888us M-INJ/PILOT OFF 0us Pilot-Injection 647us Engine Run Time 62sec


No te dane akurat do niczego sie nie przydadza
Trzeba zrobic test fuel leak na pojedynczych scv i jakie jest cis na zimnym i nagoracym silniku

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2020-01-22 09:36
  
 
 2020-01-09 21:37:20

Cytat:
2020-01-09 00:32:10, Bigelektron pisze:
Trzeba zrobic test fuel leak na pojedynczych scv i jakie jest cis na zimnym i nagoracym silniku


Proszę o wyrozumiałość i jeżeli można nieco jaśniej , dla mnie to zbyt duży to skrót.
Chodzi o ciśnienie sprężania, na szynie czy jeszcze jakieś inne?
Jak zrobić test fuel leak na pojedynczych scv?
2020-01-17 07:03
  
 
 2020-01-12 12:20:35

Odnalazłem na innym forum "test fuel leak". Opisany tam jest przypadek D4D w Avensis i testów na Techstream-ie. Czyli rozumiem, że do przeprowadzenia takiego testu potrzebuję interfejs np. z Techstream-em. Ale dalej nie wiem co znaczy "na pojedynczych scv" .
Mam robić pierwszy test na zimnym silniku z odpiętą wtyczką z czerwonego zaworu, później drugi test z odpiętą wtyczką z zielonego? Następnie to samo na ciepłym silniku?
Nie mogę nigdzie trafić na procedurę testu. Wiem, że dla niektórych sprawa jest banalna i dla mnie w przyszłości pewnie też taka będzie, ale obecnie nie jest.
Proszę o podpowiedź.
2020-01-17 07:03
  
 
 2020-01-12 14:03:06

Cytat:
2020-01-12 12:20:35, MlodyRavd4d pisze:
Odnalazłem na innym forum "test fuel leak". Opisany tam jest przypadek D4D w Avensis i testów na Techstream-ie. Czyli rozumiem, że do przeprowadzenia takiego testu potrzebuję interfejs np. z Techstream-em. Ale dalej nie wiem co znaczy "na pojedynczych scv" . Mam robić pierwszy test na zimnym silniku z odpiętą wtyczką z czerwonego zaworu, później drugi test z odpiętą wtyczką z zielonego? Następnie to samo na ciepłym silniku? Nie mogę nigdzie trafić na procedurę testu. Wiem, że dla niektórych sprawa jest banalna i dla mnie w przyszłości pewnie też taka będzie, ale obecnie nie jest. Proszę o podpowiedź.


Opisywalem ten sposob na tym forum wielokrotnie i jest cytowany tez na innych forach.
Tak wykorzystujesz test fuel leak ktory normalnie sluzy do podbicia cisnienia i spr wyciekow zewnetrznych z przewodow.
A poniewaz znamy target cisnienia w tescie wiec na podstawie cisnienia otrzymanego jestem w stanie stwierdzic jaka jest sprawnosc wtryskow na przelew czy pompka podawcza jest ok i czy pompa jest ustawiona na znaki na rozrzadzie. Oczywiscie badajac cisnienia na obydwu zaworach niczego nie mozna stwierdzic.
Ale odpinajac do testu jeden a potem drugi juz tak. I robiac to na zimnym i rozgrzanym do 94stopnie silniku i porownujac cisnienia. Trzeba tylko wiedziec jakie maja byc i jakie sa jeszcze dobre a jakie juz nie tych danych nie znajdziesz w dokumentacji bo nie istnieja podobnie jak sposob ktory sobie wymyslilem ale jest skuteczny w ocenie sprawnosci ukladu.Mozna na tej podstawie sporo wykluczyc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2020-01-22 09:36
  
 
 2020-01-12 22:51:35

Wielkie dzięki za wytłumaczenie, teraz już wiem o co chodzi. Ponieważ nie mam takiego testera to postanowiłem sobie zamówić. Jak przyjdzie to oczywiście wtedy wykonam testy.
2020-01-17 07:03