Wymiana popychaczy Niva 1,7 mpi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
proszę o poradę: czy z nowymi popychaczami - rosyjskie, gwint 18 mm - muszę coś robić (wycisnąć fabryczny olej, myć), czy montować tak, jak są, czyli częściowo napełnione?
mj
  
 
Trzeba wycisnąć olej

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2021-04-28 08:40:57, SzokoLada pisze:
Trzeba wycisnąć olej



Dzięki
  
 
Raczej nic z nich nie wyciskasz,a przed wkręceniem w głowicę do kazdego z ich gniazd wlewasz około 2 cm oleju.Inaczej one się nie odpowietrzą i długo będą metalicznie hałasowały.Ogólnie w 1,7MPI słychać cichy stukot popychaczy na wolnych obrotach lub zaraz po uruchomieniu silnika i jest to zjawisko całkowicie normalne.
  
 
Trzeba wycisnąć olej, inaczej zawory będą podparte i za ch.. nie odpalisz silnik. A olej i tak napompuje pompa za chwilę.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
SzokoLada,ja przepisałem żywcem to co "mówi" serwisówka.A puste popychacze w 1,7MPI potem długo,długo się odpowietrzają i zanim się odpowietrza to bardzo hałasują.
  
 
Nie wiem co to znaczy długo, ale 30 sekund głośnej pracy, to nic strasznego. U niektórych zawory klepią latami i nic z tym nie robią. Sam napinacz powinien być pusty, że względu na to, żeby nie podpierał zawory, bo inaczej nic z odpalenia.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
SzokoLada.Pisząc długo miałem na myśli,że przez długi okres metalicznie hałasują.Ty piszesz o klepaniu i masz rację że popychacze hydrauliczne mogą klepać i zazwyczaj słychać to zaraz po uruchomieniu silnika.Identyczny problem z wymianą popychaczy jest w silniku Volkswagena/Audi 1,6 BSE.Tam instrukcja zaleca żeby nie uruchamiac silnika przez godzinę po wymianie popychaczy bo grozi to kolizją zaworów z tłokami.Właśnie są tacy co bardzo przejmują się klepaniem hydropopychaczy i niepotrzebnie je wymieniają.