Instrukcja zmiany koloru podswietlenia w E12 :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Instrukcja zmiany koloru podswietlenia w E12


Po pierwsze potrzeba nam 10 takich oto kondonikow w dowolnym kolorze :



Dla porownania jest zielony kondonik jaki orginalnie byl zalozony na zaroweczkach ( co mnie zdziwilo, bo myslalem, ze to sa po prostu zielone zaroweczki, na szczescie jest inaczej )

Do tego bedziemy potrzebowac TYLKO srubokret krzyzakowy (sredni) i nozyczki. Gumki trzeba bedzie prawdopodobnie podocinac bo zaroweczki sa dosc krotkie. Pamietajcie, ze gumki powinne byc jak mniejsze bo te zaroweczki sa bardzo waskie i na dodatek maja rozne grobosci.


Zaczynamy

1. Odkrecamy galke z drazka zmiany biegow.



2. Wyciagamy popielniczke.



3. Lapiemy od spodu obudowe drazka zmiany biegow tam gdzie byla popielniczka i delikatnie, jednak zdecydowanie, ciagniemy do gory.
Obudowa wyskakuje z zatrzaskow Zciagamy ja i calosc wyglada tak :



4. Odlaczamy kabelki od zapalniczki i jej podswietlenia, teraz mamy taki widok :



5. Teraz lapiemy od spodu caly panel, tez tam gdzie byla popielniczka i ciagniemy do siebie. Dol panelu wyskakuje, teraz lapiemy po bokach i rowno ciagniemy do siebie. Mamy caly panel
UWAGA 1 : nie ciagnac go na chama do siebie to raz ! bo z tylu sa kable :
- u gory sterujace
- u dolu na zaroweczke podswietlajaca popielniczke.

UWAGA 2 : Wystajacy metalowy drazek zmiany biegow moze porysowac panel jak o niego sie zachaczycie !



6. Teraz wyciagamy zaroweczke wraz z jej obudowa z "popielniczki" oraz odlaczamy 3 wtyczki, ktore znajduja sie na gorze panelu :



Teraz mozemy przy okazji zmienic kondonik na zaroweczce podswietlajacej popielniczke.

7. Mamy juz wszystko wymontowane. Teraz odkrecamy 4 srubki z tylu panelu :



8. Teraz plytka (2 srubki) :



9. Teraz widzimy od gory wszystkie "siodelka" zaroweczek, jest ich 8. (Ta skreslona (9) jest od awaryjych, ona jest biala ale ten klawisz jest czerwony wiec jej nie trzeba zmieniac.)
Kazda przekrecamy i wyciagamy, sciagamy zielony kapturek i zakladamy czerwony lub inny



Mamy juz 9 zaroweczek wymienionych

Analogicznie montujemy wszystko spowortem.
Przed zalozeniem oslony drazka zmiany biegow wymieniamy gumke na ostatniej zaroweczce. Tam trzeba chwile pokombinowac zeby sie dobrac do tej zarowki ale da sie to zrobic

C.D. Dla tych ktoryz chca sie bawic z radiem :

10. Odkrecamy 4 sruby widoczne na fotce :



11. "Wyrywamy" zdecydowanie, choc bez przesady, lapioac za spod radio razem z tymi kratkami nawiewu po bokach radia.
Jak dol wyskoczyl to lapiemu po bokach, max u gory jak sie da i rownomiernie z obu stron ciagniemy do siebie.
Calosc wyjezdza z "gniazda" :



12. Sciagmay wyloty powietrza razem z cala ramka z radia, mniej wiecej widac ja kto siedzi tam na tym radiu, to sa tylko 4 zatrzaski oraz 6 takich koleczkow jak ten co go widac jak sie ta slynna szpara nad radiem robi




13. Sciagamy panel radia, tez tylko kilka zatrzaskow, glownie z boku radia. Do tego trzeba wyciagnac z panalu tasme laczaca go z radiem.

No i dalej to wiadomo. Trzeba rozebrac pltyke od tylu panelu na niej jest kilka tych malutkich, kwadratowych diod, ktore trzeba przelutowac
Oddzielna czesc stanowi wyswietlacz. Trzyma sie na dwoch srobkach i rowniez jest sterowany tasma. Fachowiec bedzie wiedzial co robic dalej, amatorowi nie polecam sie tam dobierac

No i to tyle
Teraz efekt, jeszcze bez przerobionego radia, ktore juz zostawilem w zakladzie elektronicznym, gdzie przerobia mi podswietlenie ne czerwono
Jak tylko odbiore radio to wystawie fotki calosci

Zaznaczam, ze w realu to wszystko wyglada o niebo lepiej niz na fotkach.
Podswietlenie jest idelanie rownomierne i dosc dobrze komponuje sie z orginalnym podswietleniem zegarow.
W rzeczywistosci jest to bardziej intensywna czerwien niz na fotkach, ale nie jest to jeszcze tak zywe jak na zegarach, jak kiedys znajde lepsze gumki to moze wymienie je

1. Calosc z wylaczonym podswietlaniem radia :



2. Sam panel :



3. Calosc z wlaczonym podswietlaniem radia :




Juz niedlugo calosc w czerwieni
Tak powinno byc od samego poczatku, nie wiem co za debil zaprojektowal czerwone zegary a reszte zostawil zielona
Od samego zakupu auta chodzilo mi to po glowie, szkoda, ze nie wiedzialem, ze to takie proste !!!

Gdyby ktos zapragnal zmienic jeszcze kolory podswietlania kontrolek od przyciskow AUTO, A/C itd. to odrazu mowie, ze tam sa tez malutkie diodki w odpowiednim kolorze, ktore trzeba by przelutowywac.

No i to chyba na tyle, chetnie odpowiem na ewentulane pytania

DO DZIELA !!! :grin:
  
 
Brawo bardzo ładnie przygotowana dokumentacja, świetny pomysł bo czerwony o niebo lepiej wygląda

Ja dodam od siebie jedno, poznaję kondoniki jakie zastosowałeś, niestety ale Cie zmartwię kolorem nacieszysz się miesąc i do wymiany bo będą białe, jedynie gumki które są na żaróweczkach z salonu, koloru nie zmieniają, są od np. G6 tylko nie do wszystkich to można zastosować, ja prowadziłem boje 5 razy i za 6 zrobiłem diody i inne patenty, ten jest prosty i tani ale pod warunkiem dobrych kondoników.
Z wyświetlaczem jest więcej zabawy, ja mam drugi bo pierwszy działał pięknie tylko 2 miechy ;( i coś się zwarło spaliło i ciemność he he, ale taka jest cena zabawy, wymiana była tania więc nadal upieram się że warto, mam w yarisie na czerwowo, wwtcka widział i może potwierdzić że wygląda spoko no i koloru nie traci

Polecam zmianę koloru, co do tego czy ma być czerwony czy zielony czy jakikolwiek inny to kwestia gustu, koszty są małe, satysfakcja ogromna, teraz gdy większość czasu będziemy jeździć po ciemku warto mieć miłą atmosferkę na pokładzie, nawet w wózku na zakupy jakim jest yaris
  
 
w takim razie moze sie ktos orientuje gdzie te gumki mozna zanabyc w warszawie? najlepiej takie ktroe dluzej potrzymaja kolor
  
 
Ja takie gumki widziałem dzisiaj w Norauto w Piasecznie. Były w różnych kolorach po 2,50 za sztukę.
  
 
no jezdze własnie E12 i najbardziej w niej podobają mi sie białe zegary i konsola powinna swiecic tez na biało,
Misiek, bardzo fajna instrukcja
  
 
taa niezły opis - że Ci sie chciało... - też myślę już dłuższy czas o zmianie podświetlenia...
  
 
Cytat:
2003-10-21 22:56:28, Kruchy pisze:
taa niezły opis - że Ci sie chciało... - też myślę już dłuższy czas o zmianie podświetlenia...



Czego sie nie robi dla potomnosci

Tak przy okazji, czy moze ktos kupowal lub widzial te gumki w sklep.tuning.pl ??? Czy one sa takie same jak te moje czy moze cos lepszego ???
  
 
Zgadzam sie z WWTCKA i jestem tego samego zdania. Więc jeżeli dobrze rozumuje to muszę zdjąć gumeczki i nie zakładać żadnych innych...
A misiek skoro jesteś taki dociekliwy to może wymyśliłeś już jak zmienić kolor zegarów...ja bym sobie strzelił niebieskie jak golfie IV, no i do tego całą konsolę oczywiście

PS gratulacje opisu i cierpliwości !!
  
 
Cytat:
2003-10-22 00:34:43, MisiekTS pisze:
Tak przy okazji, czy moze ktos kupowal lub widzial te gumki w sklep.tuning.pl ??? Czy one sa takie same jak te moje czy moze cos lepszego ???



Tak ja kiedyś kupowałem - niczym się chyba nie różnią poza tym że w sklep.tuning.pl mają moim zdaniem dosyć wygórowane ceny

co do gumki to taka tam cienka dosyć nie wiem po jakim czasie wyblakuje bo nigdy nie użyłem...
  
 
Cytat:
2003-10-22 00:52:06, JohnnyB pisze:
A misiek skoro jesteś taki dociekliwy to może wymyśliłeś już jak zmienić kolor zegarów...ja bym sobie strzelił niebieskie jak golfie IV, no i do tego całą konsolę oczywiście



No wiesz kolor zegarow u mnie mi siebardzo podoba wiec nie bede go zmienial To robota dla kolejnej dociekliwej i cierpiliwej osoby. Potem sie zbierze oba opisy i bedzie piekne FAQ w tym temacie

Cytat:
Tak ja kiedyś kupowałem - niczym się chyba nie różnią poza tym że w sklep.tuning.pl mają moim zdaniem dosyć wygórowane ceny

co do gumki to taka tam cienka dosyć nie wiem po jakim czasie wyblakuje bo nigdy nie użyłem...



Co doceny to sie zgadza, ja kupilem te gumki w malym sklepiku elektronicznym za 1,60 /szt.
  
 
Kiedyś zrobiłem, lub udostępniłem czyjeś, różnego rodzaju manuale.
Ktoś mnie teraz odnalazł i spytał czy nie mam jeszcze tych zdjęć bo nie działają.
Tak się składa, że je wszystkie mam
Niestety, co jest mega dziwne, na forum nie ma możliwości edycji własnych postów.
Dlatego jeszcze raz ten sam manual, ale z aktualnymi linkami do zdjęć. Może się jeszcze komuś przyda. Kliknięcie zdjęcia powiększa je do pełnych rozmiarów.


Instrukcja zmiany koloru podświetlenia w E12

Po pierwsze potrzeba nam 10 takich oto kondoników w dowolnym kolorze:



Dla porównania jest zielony kondonik jaki oryginalnie był założony na żaróweczkach (co mnie zdziwiło, bo myślałem, że to są po prostu zielone żaróweczki, na szczęście jest inaczej).

Do tego będziemy potrzebować TYLKO śrubokręt krzyżakowy (średni) i nożyczki. Gumki trzeba będzie prawdopodobnie podocinać bo żaróweczki są dość krótkie. Pamiętajcie, że gumki powinne być jak najmniejsze bo te żaróweczki są bardzo wąskie i na dodatek maja rożne grubości.

Zaczynamy

1. Odkręcamy gałkę z drążka zmiany biegów.



2. Wyciągamy popielniczkę.



3. Łapiemy od spodu obudowę drążka zmiany biegów tam gdzie była popielniczka i delikatnie, jednak zdecydowanie, ciągniemy do gory.
Obudowa wyskakuje z zatrzasków Ściągamy ja i całość wygląda tak:



4. Odłączamy kabelki od zapalniczki i jej podświetlenia, teraz mamy taki widok :



5. Teraz łapiemy od spodu cały panel, też tam gdzie była popielniczka i ciągniemy do siebie. Dól panelu wyskakuje, teraz łapiemy po bokach i równo ciągniemy do siebie. Mamy cały panel
UWAGA 1: nie ciągnąć go na chama do siebie to raz ! bo z tylu są kable :
- u góry sterujące
- u dołu na żaróweczkę podświetlającą popielniczkę.

UWAGA 2: Wystający metalowy drążek zmiany biegów możne porysować panel jeśli o niego zahaczycie!



6. Teraz wyciągamy żaróweczkę wraz z jej obudowa z "popielniczki" oraz odłączamy 3 wtyczki, które znajdują się na górze panelu :



Teraz możemy przy okazji zmienić kondonik na żaróweczce podświetlającej popielniczkę.

7. Mamy już wszystko wymontowane. Odkręcamy 4 śrubki z tylu panelu:



8. Teraz płytka (2 śrubki) :



9. Widzimy od góry wszystkie "siodełka" żaróweczek, jest ich 8. (Ta skreślona (9) jest od awaryjnych, ona jest biała ale ten klawisz jest czerwony wiec jej nie trzeba zmieniać.)
Każdą przekręcamy i wyciągamy, ściągamy zielony kapturek i zakładamy czerwony lub inny



Mamy już 9 żaróweczek wymienionych.

Analogicznie montujemy wszystko z powrotem.
Przed założeniem osłony drążka zmiany biegów wymieniamy gumkę na ostatniej żaróweczce. Tam trzeba chwile pokombinować żeby się dobrać do tej żarówki ale da się to zrobić

C.D. Dla tych którzy chcą się bawić z radiem:

10. Odkręcamy 4 śruby widoczne na fotce:



11. "Wyrywamy" zdecydowanie, choć bez przesady, łapiąc za spod radio razem z tymi kratkami nawiewu po bokach radia. Jak dół wyskoczył to łapiemy po bokach, max u góry jak się da i równomiernie z obu stron ciągniemy do siebie.
Całość wyjeżdża z "gniazda":



12. Ściągamy wyloty powietrza razem z cala ramka z radia, mniej więcej widać jak to siedzi tam na tym radiu, to są tylko 4 zatrzaski oraz 6 takich kołeczków jak ten co go widać jak się ta słynna szpara nad radiem robi



13. Ściągamy panel radia, też tylko kilka zatrzasków, głównie z boku radia. Do tego trzeba wyciągnąć z panelu taśmę łączącą go z radiem.

No i dalej to wiadomo. Trzeba rozebrać płytkę od tylu panelu, na niej jest kilka tych malutkich, kwadratowych diod, które trzeba przelutować.
Oddzielną część stanowi wyświetlacz. Trzyma się na dwóch śrubkach i również jest sterowany taśmą. Fachowiec będzie wiedział co robić dalej, amatorowi nie polecam się tam dobierać

No i to tyle

Zaznaczam, że w realu to wszystko wygląda o niebo lepiej niż na fotkach.
Podświetlenie jest idealnie równomierne i dość dobrze komponuje się z oryginalnym podświetleniem zegarów.
W rzeczywistości jest to bardziej intensywna czerwień niż na fotkach, ale nie jest to jeszcze tak żywe jak na zegarach, jak kiedyś znajdę lepsze gumki to możne wymienię je

1. Całość z wyłączonym podświetlaniem radia:



2. Sam panel:



3. Całość z włączonym podświetlaniem radia :



Tak powinno być od samego początku, nie wiem co za debil zaprojektował czerwone zegary, a resztę zostawił zieloną. Od samego zakupu auta chodziło mi to po głowie, szkoda, że nie wiedziałem, że to takie proste !!!

Gdyby ktoś zapragnął zmienić jeszcze kolory podświetlania kontrolek od przycisków AUTO, A/C itd. to od razu mówię, że tam są też malutkie diodki w odpowiednim kolorze, które trzeba by przelutowywać.

No i to chyba na tyle, chętnie odpowiem na ewentualne pytania.

DO DZIEŁA !!!

-----------------
Pozdrawiam
Misiek(TC)TS

CorollaClub #197
ToyotaClub #136


[ wiadomość edytowana przez: MisiekTS dnia 2017-10-28 13:36:46 ]
  
 
Witam. Właśnie wymieniłem żarówki wg podanej instrukcji. Wszystko świeci ładnie tylko po montażu przestał mi zegar podtrzymywać godzinę oraz klimatyzacja się resetuje po wyjęciu kluczyka. W czym może być problem?
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2018-11-07 13:19:35, Cinekzgz pisze:
Witam. Właśnie wymieniłem żarówki wg podanej instrukcji. Wszystko świeci ładnie tylko po montażu przestał mi zegar podtrzymywać godzinę oraz klimatyzacja się resetuje po wyjęciu kluczyka. W czym może być problem? Pozdrawiam



Problem rozwiązany. Nie było gdzieś dobrego stylu w konsoli.
  
 
Siemka, dziś wymieniłem żarówki na ledowe w panelu środkowym, ale świecą mi się wyświetlacze od zegarka i od klimatyzacji, a przyciski wgl się nie świecą.. A jak poruszałem taśmą na styku to zapaliły się przyciski a wyświetlacze, nie. Ktoś miał taki problem? Jakaś rada? Może wymiana taśmy?
  
 
Cytat:
2020-04-25 00:01:55, Maku94r pisze:
Siemka, dziś wymieniłem żarówki na ledowe w panelu środkowym, ale świecą mi się wyświetlacze od zegarka i od klimatyzacji, a przyciski wgl się nie świecą.. A jak poruszałem taśmą na styku to zapaliły się przyciski a wyświetlacze, nie. Ktoś miał taki problem? Jakaś rada? Może wymiana taśmy?


A moze by tak tasme poprawnie wetknac do portu na poczatek

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer