Kilka zmian poremontowych w mojej nivie :D - kilka zdjęć

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Trochę się pochwale ... a może komuś to pomoże lub natchnie do działań ....

Miałem dzwona ...2 miesiące temu ... ale o tym już było ... przez ten czas niva stała w warsztacie gdzie od czasu do czasu zaglądałem i doprowadzałem ją do stanu pierwotnego oczywiście z dużą pomocą mojego Taty

W czasie napraw wpadło mi kilka pomysłów które zrealizowałem można powiedzieć przy okazji ....

1. Zmiana chłodnicy i wentylatorów ...

Kupno nowej chłodnicy z wentylatorami od nivy 21213 lub 4 nie wchodziło w grę ... trochę drogo
Kupiłem więc na giełdzie w promocji prawie nową chłodnice od poloneza 1.9 D razem z wentylatorami ( 2 szt. ) dopasowałem ten komplecik do nivy ( zmiana w obudowie wentylatorów i małe zmiany w mocowaniu i wyjściach chłodnicy )
Trzeba było dorobić instalacje do wentylatorów ale to już pryszcz
Poniżej kilka fotek efektów pracy




2. Otwieranie maski i jej podtrzymanie

Podczas wypadku stary system uległ zniszczeniu więc pomyślałem aby zastosować siłowniki do podtrzymania maski.
Trochę to było kłopotliwe bo niva ma maskę mało sztywną i słabo użebrowaną więc nie bardzo jest jak przymocować siłowników ale brak lakieru na masce pozwolił na próby

jak to wygląda można zobaczyć poniżej:





3. Snorkel

A to już pomysł mojego Taty do czego to jest pewnie wiecie zrobiłem to przy okazji bo raczej na takie przeprawy się nie pisze zresztą kto tam wie ...
Pociągnęło to za sobą zmianę obudowy filtra powietrza ale nie jest to trudne
Czeka mnie jeszcze uszczelnienie kilku ważnych urządzeń elektrycznych .... ale to może poczekać muszę odpocząć od remontów

Jak to wygląda zobaczcie sami:




reszta na poprzednich zdjęciach
Doszła jeszcze puszka z przekaźnikami ( halogeny, wentylatory )

4. Zmieniłem skrzynie z 4 na 5

ale tego opisywać nie będę, nic ciekawego

To wszystkie zmiany jakie wprowadziłem na dzień dzisiejszy
Rury zniszczone podczas wypadku zostały zastąpione nowymi ( do sprzedania ) z mniejszej średnicy ale za to o dużo grubszej ściance

Przepraszam za tyle zdjęć i dużo tekstu ale jakoś mnie naszło
Jeśli macie jakieś pytania dotyczące przeróbek proszę pytać ...postaram się odpowiedzieć

  
 
Kacper - widze ,że przebrnąleś przez naprawdę fure cięzkiej roboty - ale efekty jak widać - gratulacje
Najbardziej interesujące to te wiatraczki z chłodnica od poldka( duzo komplikacji miałeś z włożeniem tego so łady???
No i przeróbka wlotu powietrza do filtra. No to mam w związku z tym pytanko - jak już uszczelnisz elektrykę, to do jakiej mniej więcej głebokosci bedziesz mogł w miarę spokojnie brodzić(oczywiście nie licząc tego że woda wleje Ci się do środka)???
Paweł
  
 
Poprosze jeszcze o info na temat: snorkel a instalacja gazowa. Gaz nie lubi nadmuchu wprost w rure od filtra. Przy wiekszej szybkosci silnik moze sie dlawic . Myslalem o zrobieniu snorkela, ale raczej do srodka pojazdu. Napisz o swoich spostrzezeniach po zamontowaniu tego urzadzenia.
Otwieranie maski super! Moje sie tez polamalo , moze sciagne od ciebie szczegoly zamocowania.
P.S. A i tak nie uwiaze, ze ten snorkel to tylko dla ozdoby .
  
 
Kacper - jestem pod ogromnym wrazeniem!!! Ten wlot powietrza normalnie nadaje sie na Paryż Dakar! Szkoda, ze u gory nie masz jeszcze jednego małego filtra. Nie moge sie doczekac kiedy zobaczymy juz produkt finalny z nowym orurowaniem i halogenami.

A jak teraz ładka chłodzi? BO przy tkaiej pojemnosci chlodnicy to chyba musi byc niedogrzana? Ile wchodzi ci plynu?

No i genialne wrecz rozwiazanie z otwieraniem maski! Sam bym takie chcial miec, bo wkurza mnie ten ciagle blokujacy sie drut i ta guma!
  
 
Cytat:
blokujacy sie drut i ta guma!


Jaka guma ?

a zeby nie było OT,to rzeczywiscie zdjęcia robią wrażenie
  
 
No w tym oczku w ktorym blokuje sie to ramie na ktorym trzyma sie maska to jest taka jakby gruba okragla uszczelka, ktora amortyzuje cały ten mechanizm, ale ona ciagle mi zjezdza i zeby zamknam maske musze sie do tego przylozyc.

Sorry za OT.
  
 
bede jak zwykle banalny i powiem:
PODZIWIAM, SWIETNA ROBOTA....


a ja glupi oddalem auto blacharzowi. A trzeba bylo Kacprowi - mialby chlop zajecie zeszlej zimy na dlugie wieczory

Kacper, a silniki tez robisz???? jakbys sie zaczal nudzic, to moge cos niecos podstawic....

w zamian oferuje piekne listy dziekczynne

[ wiadomość edytowana przez: adasco dnia 2003-10-27 23:31:19 ]
  
 
dzięki za miłe słowa
Co do głębokości brodzenia to jeśli nic nie wysiądzie to w sumie po dach ale ja naprawde nie będe pływał

Borgu właśnie jestem w trakcie regulacji ...nie bardzo to wychodzi więc może faktycznie jest to wina snorkela
jak juz się z tym uporam napisze

Leszku o dziwo temp. podobna nie miałem okazji na dłuższą jazde więc nie wiem jak w trasie ... płynu weszło mi jakies 8 litrów ...

Adasco mam w planie zrobienie silnika bo coś stuka ....ale poczekam aż się wystuka
  
 
Łaaaał...!
Ekstra!!!
Też bym tak chciał (to znaczy całe to wyposażenie, ale bez początku, czyli "dzwona" ).

Jestem pełen podziwu. Ale... szczerze mówiąc spodziewałem się, ze przy okazji zrobisz parę rzeczy
  
 
Pomiedzy kojenymi chusteczkami stwierdzam fajna sprawa ale najbardziej zadziwil mnie podwojny wiatrak nie wiedzialem ze takie sa a wyglada to fenomenalnie nie moge sie doczekac zeby zobaczyc to cudo po przerubkach na jakims zlocie ;]
  
 
Uwierz mi ze w poprzedniej wersji tez wyglądała super
Nawet jeździłem
Pzdr Grzesiek
  
 
Paweł -> a korek wlewu płynu do chłodnicy to tak oryginalnie był na tej rurze doprowadzającej ciecz...? Nie znam sie na tym, ale wygląda to jakoś dziwnie (chyba, ze coś źle zauważyłem)...
  
 
Mariuszku masz racje korka oryginalnie w chłodnicy nie było więc dorobiłem ... szybciej przebiega napełnianie układu
  
 
Piszesz, ze musiales do snorka przerobic obudowe filtra. Napisz dlaczego i jak wybrnales z problemu.
  
 
czyli masz Lodke podwodna. czekam na pomysk jak zrobic peryskop.
  
 
Wspaniala robota!Wielki Brat jest pod wrazeniem!
  
 
dlaczego musiałem przerobić obudowę filtra ?? ... była mało szczelna a szybciej było ją przerobić niz uszczelniać
więc oderwałem wejście z blachy i wspawałem odpowiedni kruciec z rury
Troche miałem problemu z ukształtowaniem wejścia ale jakoś się udało
Reszta obudowy pozostała bez zmian ...
na zdjęciach poniżej widać jak wyglądało to przed malowaniem ...


  
 
Teraz juz wiem, dlaczego rury kominowe ci pasowaly...


[ wiadomość edytowana przez: boreg dnia 2003-10-28 15:40:45 ]
  
 
to wcale nie rura kominowa tylko powietrzna kupiona w sklepie motoryzacyjnym ale niech Ci będzie
  
 
Jaka ma srednice? Pasuje na standartowe wyjscie filtra od Lady?